Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CP 5700 manual focus ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CP 5700 manual focus ?

    Ik zit met een vraag. Het lukt mij niet zo goed om manueel scherp te stellen. Bij mijn Sony DSC S75 kreeg ik een aanduiding van de focusafstand (in meters), waardoor ik bijvoorbeeld bij een wielerwedstrijd op 10 m scherp stelde en op het ogenblik dat de renners voorbij kwamen de foto nam met een goed resultaat. Nu echter is het moeilijk om juist te zien waar hij scherp stelt als je aan het "wieltje" draait. Aangezien het met de CP 5700 toch moeilijk is om een bewegend voorwerp scherp te krijgen, hoopte ik dit met de manuele focus te doen. Heeft iemand hier een gouden tip om dit probleempje op te lossen?
    "Roel" (Coolpix 5700 - Sony DSC S75)

  • #2
    Hi, als je op dpreview in het nikon forum zoekt, dan zul je daar in september ergens een topic over dit onderwerp terugvinden. Daar staat in grondige detail uitgelegd hoedat je het aantal klinks van je wieltje kunt tellen en hoedat deze overeenkomen met de afstand. Ikzelf vind dit teveel moeite en hoop dat er een firmware update voor dit probleem gaat komen :s

    K.

    Comment


    • #3
      Dat probleem zou ik ook graag verholpen zien. Dat manueel scherpstellen is heel omslachtig en onhandig. Spijtig!
      eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

      eLDee's webstek

      Comment

      Working...
      X