Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordkapp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nordkapp



    was ons einddoel van de heenrit tijdens de 3 weekse motor trip door Scandinavië.
    We hebben tijdens deze 3 weken kunnen genieten van fantastisch mooi weer en prachtige natuur.

    Last edited by IngridVD; 21 juni 2013, 17:58. Reden: titel aangepast
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Noordkaap

    Ik wou dat de wereld er zo zacht uitzag.
    Mooie kleureenheid.

    Comment


    • #3
      Re: Noordkaap

      Ik zie dat ze het monument wat opgekuist hebben sinds dat wij daar geweest zijn http://barthuysmans.smugmug.com/Reiz...5WjZx&lb=1&s=O .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Noordkaap

        Prachtig Ingrid!
        Eén van onze dromen om daar eens te komen
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Noordkaap

          Mooie foto en droom al meer dan 30 jaar van daar is naar toe te rijden op de Motor

          Comment


          • #6
            Re: Noordkaap

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik zie dat ze het monument wat opgekuist hebben sinds dat wij daar geweest zijn http://barthuysmans.smugmug.com/Reiz...5WjZx&lb=1&s=O .
            idd. maar je kan niet meer met je motor of fiets tot aan de Globe rijden, zoals ik zoie op jouw foto, wij hadden chance hebben niets moeten betalen, normaal is de inkom 25€ p/persoon.
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Noordkaap

              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              idd. maar je kan niet meer met je motor of fiets tot aan de Globe rijden, zoals ik zoie op jouw foto, wij hadden chance hebben niets moeten betalen, normaal is de inkom 25€ p/persoon.
              De motor moesten we toen ook al eerder parkeren, fietsers mochten toen nog tot aan het monument rijden (of dat toegelaten was, dat weet ik niet, maar ze deden het toch).
              Wij moesten wel inkom betalen voor een plaats waar eigenlijk maar weinig te zien was.
              En omdat de tunnel nog niet klaar was hebben we ook nog een overzet moeten betalen (maar jullie hebben waarschijnlijk betaald om door de tunnel te mogen rijden).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Noordkaap

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De motor moesten we toen ook al eerder parkeren, fietsers mochten toen nog tot aan het monument rijden (of dat toegelaten was, dat weet ik niet, maar ze deden het toch).
                Wij moesten wel inkom betalen voor een plaats waar eigenlijk maar weinig te zien was.
                En omdat de tunnel nog niet klaar was hebben we ook nog een overzet moeten betalen (maar jullie hebben waarschijnlijk betaald om door de tunnel te mogen rijden).
                nee, hier hebben we ook niet moeten betalen zoals op diverse plaatsen waar (BOM) vermeld stond niks moeten betalen, misschien nog te vroeg op het seizoen ?
                We hebben tweemaal moeten betalen één vr bij de Gletsjer te kunnen komen en nog een andere om een pas over te rijden.
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Noordkaap

                  Monument prachtig weergegeven!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment


                  • #10
                    Re: Noordkaap

                    allen bedankt vr de toffe reacties
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Noordkaap

                      Mooi en inspirerend beeld

                      Comment


                      • #12
                        Re: Noordkaap

                        Waw Ingrid, knappe uitvoering van dit monument. De kleuren, de compo en de uitvoering komen hier prachtig tot hun recht
                        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Noordkaap

                          snapper en vossie ook bedankt ;-)
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Noordkaap

                            Knap, daar wil ik ook nog wel eens geraken ...

                            staat daar dan nergens een rode stip op met "u bevindt zich hier " ?
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Noordkaap

                              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                              idd. maar je kan niet meer met je motor of fiets tot aan de Globe rijden, zoals ik zoie op jouw foto, wij hadden chance hebben niets moeten betalen, normaal is de inkom 25€ p/persoon.
                              Per persoon ???
                              Zijn die Noren nu compleet zot geworden ???

                              Ik ga nu even aan de (mooie) foto voorbij maar ik ken Noorwegen al vanaf 1980 toen de E6 naar de Noordkaap een op vele plaatsen nog onverhard baantje was en toen vanalles nog gratis was.
                              Eén zo'n voorbeeld zijn de Stavkirken : vroeger allemaal open en gratis, vervolgens niet meer gratis (kan ik nog verstaan want die dingen moeten onderhouden worden), nog even later : geen foto's meer en forse inkomprijzen. Geen foto's omdat de flits de fresco's zou doen verbleken waarop ik beloofde om geen flits te gebruiken. Niks gekort : "het getuigde van een gebrek aan respect om daar foto's te nemen". Nou moe.
                              Maar in de kiosk verkochten ze wel dure postkaarten. Lelijke farizeeërs. Geldwolven.
                              Vroeger : overal het allemansrecht, nu : borden met kamperen verboden en een eind verder : een camping. Het allemansrecht is alleen nog geldig in de "utmark" (hoop ik).

                              Als er één land is dat ze toeristisch zo snel naar de knoppen hebben geholpen omwille van het lieve geld dan is het Noorwegen. Ik weet dat de meeste Noren een ambigu gevoel hebben tov toeristen, eigenlijk willen ze ze niet maar aan de andere kant brengen ze veel geld in het laatje. In 1994 hebben ze de dieselprijs op één keer verdubbeld.
                              De Zweden gaan heel anders om met het toerisme, veel Zweden trekken zich die toeristen gewoon niks aan, de meeste Zweden gedragen zich in de zomer dan ook als toeristen in hun (grote) land en voelen zich geen haar beter of slechter.
                              De geldhonger en het chauvinisme in Noorwegen, wel daar wordt er in Zweden meewarig mee gelachen : "de Noren, ahja, de oliesjeiks".
                              Totaal off-topic, ik weet het, maar Noorwegen was mijn eerste grote liefde en daarom vind ik deze evolutie zo érg.
                              In 2005 en dit jaar heb ik moeten afscheid nemen van een echtpaar (ze waren een generatie ouder dan wij maar het levende bewijs dat leeftijd ook in je hoofd zit) die naar Noorwegen gingen sinds 1951. Je moest die mensen eens horen praten over wat er in Noorwegen gaande is. Toen Tuur stierf in 2005 waren er Noren overgekomen voor de begraving. Dat zegt wel wat over hun affiniteit met het land en de bevolking maar ik weet nog dat Tuur op het einde met dezelfde gevoelens rondliep omtrent Noorwegen dan ik nu.

                              En nu weer on-topic. Ik ben, net zoals Tuur en Rosa nooit op de Noordkaap geweest maar je hebt er iets moois van gemaakt.

                              Comment

                              Working...
                              X