Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baseliek Halle bij de maan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baseliek Halle bij de maan



    Diafragma 16
    Sluitertijd 1/160
    Isowaarde 100


    Deze foto heb ik gisteren genomen, zonder statief.
    www.kyphotography.be

  • #2
    Re: Baseliek Halle bij de maan

    Bestand te klein (54 Kb). Zit vol met artefacten bij reeds een kleine vergroting.
    Heb ik al eens eerder gezegd dat Shoot een slechte parkeerplaats is?
    Nee ?, nu dan, bij dezen (vergelijkbaar slecht met Tinypic).
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Baseliek Halle bij de maan

      Bestand te klein (54 Kb). Zit vol met artefacten bij reeds een kleine vergroting.
      Heb ik al eens eerder gezegd dat Shoot een slechte parkeerplaats is?
      Nee ?, nu dan, bij dezen (vergelijkbaar slecht met Tinypic).

      Is de foto zo beter? ik heb hem als ik hem opsloeg als Jpeg op kwaliteit 10 gezet. groetjes, Kyphotography
      www.kyphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Baseliek Halle bij de maan

        Oorspronkelijk geplaatst door kyphotography Bekijk bericht
        Is de foto zo beter? ik heb hem als ik hem opsloeg als Jpeg op kwaliteit 10 gezet. groetjes, Kyphotography
        Nauwelijks, alleen ben je naar 66Kb gegaan en ook dat is voor een
        behoorlijke kwaliteit nog veel te klein.

        Als je echt beter wil, raad ik je het volgende aan:

        1 fotografeer in RAW
        2 bewerk de foto met jouw voorkeurssoftware
        3 verklein de foto naar de normen van het forum
        4 nu pas zorgvuldig na-verscherpen
        5 opslaan in de best mogelijke kwaliteit
        6 uploaden naar parkeerplaats (niet Shoot en niet Tinypic)
        7 Plaats nu de foto - onveranderd door de parkeerplaats - op BD.

        Wellicht zit de Exif dan ook nog in jouw foto !
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Baseliek Halle bij de maan

          ok, In Photoshop geeft em namelijk toch al een kleine megabyte aan. Ik dacht dat het daardoor kwam. Met een parkeerplaats, bedoel je dan flickr of zo?
          groetjes, Kyphotography
          www.kyphotography.be

          Comment


          • #6
            Re: Baseliek Halle bij de maan

            Oorspronkelijk geplaatst door kyphotography Bekijk bericht
            ok, In Photoshop geeft em namelijk toch al een kleine megabyte aan. Ik dacht dat het daardoor kwam. Met een parkeerplaats, bedoel je dan flickr of zo?
            groetjes, Kyphotography
            Normaal zet ik een foto ook op mijn Flickr.com account maar deze keer lukte het me blijkbaar niet om in te loggen...Daarom heb ik Dropbox maar gedownload, ik hoop dat dit een goed programma daarvoor is/was (hangt af van hoe lang het mee gaat gaan). Dus hierbij de link naar de foto op Dropbox.

            Last edited by kyphotography; 21 juni 2013, 18:52.
            www.kyphotography.be

            Comment


            • #7
              Re: Baseliek Halle bij de maan

              Ik kan alvast zeggen dat de toren scheef oogt.
              De lucht lijkt als zwaar geshopt, maar is het waarschijnlijk niet. 'k Weet nog niet wat ik ervan moet denken hoewel ik nu al een paar keer goed gekeken heb... Intrigerend beeld.

              Gr, V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

              Comment


              • #8
                Re: Baseliek Halle bij de maan

                Ik heb nochtans een lijntje getrokken in camera raw om de toren recht te krijgen. De lucht is enkel wat im camera raw met een verloop gedaan.
                Groetjes, kyphotography
                www.kyphotography.be

                Comment


                • #9
                  Re: Baseliek Halle bij de maan

                  helder en scherp vastgelegd, maar compo kan mij niet bekoren: een toren die zomaar wat in de ruimte zweeft ...

                  Ben je van Halle? Ken je cameraclub Halle al?
                  Niet geschoten is altijd mis ...

                  Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Baseliek Halle bij de maan

                    Oorspronkelijk geplaatst door kyphotography Bekijk bericht
                    Normaal zet ik een foto ook op mijn Flickr.com account maar deze keer lukte het me blijkbaar niet om in te loggen...Daarom heb ik Dropbox maar gedownload, ik hoop dat dit een goed programma daarvoor is/was (hangt af van hoe lang het mee gaat gaan). Dus hierbij de link naar de foto op Dropbox.

                    https://www.dropbox.com/s/t422htia10...%20Halle15.jpg
                    De foto direct achter de Dropbox-link is eveneens beroerd van kwaliteit.
                    Bij doorklikken kom je dan wel bij een goede beeldkwaliteit.

                    Ik raad je dringend aan om eens een test uit te voeren conform mijn advies.
                    Daarmee houd je alles zelf in de hand en wordt je niet afhankelijk van
                    de grillen van de parkeerplaats. Zelf gebruik in Picasawebs.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Baseliek Halle bij de maan

                      Jammer in de eerste plaats van de scheve toren. Als ik een loodlijn trek in PS en start met de spil boven op de toren, dan kom ik bij de galmgaten onder het uurwerk reeds een behoorlijk stuk naar links uit ipv in het midden tussen de gaten. Ik weet dus niet hoe en waarmee jij dit gecontroleerd hebt ?
                      Ook is er behoorlijk wat teveel lucht links, waar 'niks' te zien is. De toren staat er een beetje eenzaam te wezen zo helemaal links.
                      Als je eens een kader trekt met de 'derdenlijnen' zul je ook zien dat de toren volledig links van het 1/3 punt staat. Dat is wel een regel waar je natuurlijk mag vanaf wijken, maar hier is het volgens mij toch wat té.
                      Het onderste deel van de toren (wat nog op de foto te zien is) zou ik trachten wat te verdonkeren, want het is nu tegenaan het overbelichtte.
                      Mvrgr.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Baseliek Halle bij de maan

                        Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                        helder en scherp vastgelegd, maar compo kan mij niet bekoren: een toren die zomaar wat in de ruimte zweeft ...

                        Ben je van Halle? Ken je cameraclub Halle al?
                        Ik ben van Halle ja. Ik heb gisteren nog gekeken naar de website van die cameraclub, maar ik denk niet dat ik tussen die groep zou passen...qua leeftijdscategorie
                        www.kyphotography.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Baseliek Halle bij de maan

                          Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                          Jammer in de eerste plaats van de scheve toren. Als ik een loodlijn trek in PS en start met de spil boven op de toren, dan kom ik bij de galmgaten onder het uurwerk reeds een behoorlijk stuk naar links uit ipv in het midden tussen de gaten. Ik weet dus niet hoe en waarmee jij dit gecontroleerd hebt ?
                          Ook is er behoorlijk wat teveel lucht links, waar 'niks' te zien is. De toren staat er een beetje eenzaam te wezen zo helemaal links.
                          Als je eens een kader trekt met de 'derdenlijnen' zul je ook zien dat de toren volledig links van het 1/3 punt staat. Dat is wel een regel waar je natuurlijk mag vanaf wijken, maar hier is het volgens mij toch wat té.
                          Het onderste deel van de toren (wat nog op de foto te zien is) zou ik trachten wat te verdonkeren, want het is nu tegenaan het overbelichtte.
                          Mvrgr.
                          Ik heb wel nog andere compositie's van hetzelfde moment genomen, met de rest van de baseliek erbij, maar ik vond de lucht dan weer wat minder wel.
                          Het rechtzetten heb ik gedaan in Camera Raw...
                          groetjes
                          www.kyphotography.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Baseliek Halle bij de maan

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            De foto direct achter de Dropbox-link is eveneens beroerd van kwaliteit.
                            Bij doorklikken kom je dan wel bij een goede beeldkwaliteit.

                            Ik raad je dringend aan om eens een test uit te voeren conform mijn advies.
                            Daarmee houd je alles zelf in de hand en wordt je niet afhankelijk van
                            de grillen van de parkeerplaats. Zelf gebruik in Picasawebs.
                            Ik ga deze direct uitproberen!
                            groetjes
                            www.kyphotography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Baseliek Halle bij de maan

                              Oorspronkelijk geplaatst door kyphotography Bekijk bericht
                              Ik ben van Halle ja. Ik heb gisteren nog gekeken naar de website van die cameraclub, maar ik denk niet dat ik tussen die groep zou passen...qua leeftijdscategorie
                              Zo oud ben je toch niet
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X