Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60d of Nikon d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60d of Nikon d7000

    Ik heb altijd met canon gewerkt. Maar zou nu een nieuwe camera willen. Welke zou het beste zijn de canon 60d of Nikon d7000.

  • #2
    Re: Canon 60d of Nikon d7000

    Als je Canonlenzen hebt de 60D, als je helemaal opnieuw begint zou ik voor de D7000 gaan.
    (betere iso-prestaties, groter dynamisch bereik, 6fps, ...)
    De 60D heeft als voordeel het swivelscherm, handig voor filmen en macro, maar niet voor normale fotografie want de autofocus in liveview is waardeloos.
    De ergonomie kan ook een factor spelen, beide zijn verschillend (niet beter of slechter, verschillend).

    Vergeet niet dat lenzen het belangrijkst zijn en dat je best kiest voor een degelijke lens, dan een superbody.
    Ik zou een 17-50 2.8 kopen en zien welk budget je nog overhebt voor de body, dan de beste body kopen voor die prijs.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60d of Nikon d7000

      ik heb een canon 24-105 L en een flitser en een canon 50 1.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60d of Nikon d7000

        Welke Canon camera heb je nu? Ik zou voor de 60D gaan. Verkies het AF systeem van de 60D boven dat van de D7000. Hetzelfde wat betreft ergonomie, maar dat is iets heel persoonlijk. Plus je hebt ook al wat Canon materiaal (lenzen + flitser) zie ik.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60d of Nikon d7000

          Met die lenzen zou ik eerder voor een tweedehands fullframe gaan of de Canon 6D.
          Een lens dat start aan 24mm op crop is niet zo interessant.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60d of Nikon d7000

            De lens is inderdaad geschikter voor een fullframe camera tenzij je niet van wide angle houdt natuurlijk.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60d of Nikon d7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
              ik heb een canon 24-105 L en een flitser en een canon 50 1.8
              Realiseer je wel dat de spullen niet kunt gebruiken als je overstapt op Nikon. En gras is altijd groener aan de andere kant. En als je aan de andere kant bent dan is het elders weer groener. :P

              Welke camera gebruik je nu en wat mis je nu aan deze camera ?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60d of Nikon d7000

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Met die lenzen zou ik eerder voor een tweedehands fullframe gaan of de Canon 6D.
                Een lens dat start aan 24mm op crop is niet zo interessant.
                waarom niet? de groothoekzooms voor DX camera's gaan meestal tot 24mm. Dat sluit dus naadloos aan.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60d of Nikon d7000

                  Heb je ze allebei in je handen gehad? Dat heeft voor mij de doorslag gegeven..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60d of Nikon d7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    waarom niet? de groothoekzooms voor DX camera's gaan meestal tot 24mm. Dat sluit dus naadloos aan.
                    8-16, 10-20, 10-22 gaan dus niet tot 24, maar dat is niet het hoofd probleem, dat is het in het midden van het werkgebied liggen van de grens.

                    Met een 10-20 en 28-70 moest ik heel vaak wisselen en na aanschaf van een 17-55 werd alleen nog maar gewisseld als er die echt extreme 10mm gebruikt moest worden.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X