Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extension rings: Jessops vs Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extension rings: Jessops vs Canon

    Hi BD'ers,

    Heeft er iemand ervaring met extension rings? Als ik op jessops.co.uk kijk, zie ik daar een canon EF25 voor 99pond staan. Maar Jessops heeft ook een setje van 3 rings (13mm, 21mm, 31mm) staan voor amper 75pond (da's 25pond/ring!).
    Is er kwaliteitsverschil tussen canon en jessops? Is zo'n extension ring niet een 'dom ding' dat gewoon de contactjes doorverbindt maar voor de rest niet veel doet???

    Iemand trouwens ervaring met extension tubes op een canon 28-135mm? Op deze lens zit al een macro-functie...

  • #2
    Je kan ook de Kenko of Soligor ringen bestellen in Nederland of Duitsland. Ik denk dat je beter af zal zijn, want de Jessops webshop is echt niet goedkoop.

    De ringen (vooral 12 en 20mm bij mij) werken uitstekend op de 28-135 op 135mm. Je verliest wel de AF (hij probeert wel, maar is niet betrouwbaar), maar bij macro is het toch meestal een goed idee om manueel te focussen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Kan er mij iemand het nut van de extension rings uitleggen ?
      BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

      Comment


      • #4
        Originally posted by Gerrit Lammens
        Kan er mij iemand het nut van de extension rings uitleggen ?
        Je dichtste scherpstelafstand wordt gereduceerd. Je kan met andere woorden dichterbij komen en het onderwerp groter fotograferen. Nadeel is dat de lens niet meer tot oneindig focust; de ringen zijn dus enkel voor macrogebruik.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Kijk eens in mijn site bij 'flies'. De meeste macro's zijn gemaakt met de Sigma 105 mm met en zonder de tussenringen. Tussenringen zorgen ervoor dat je van dichterbij kan focussen.

          Comment


          • #6
            Waw wat een prachtige site Surfer !
            Zeer knappe photo's !
            BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

            Comment


            • #7
              Weet iemand waar de kenko extension rings te bestellen of te koop zijn? Ik wil ze graag gebruiken op mijn kitlens of Sigma 70-300. De Sigma heeft wel een macro functie maar ik wil deze graag uitbreiden. Zijn tussenringen trouwens geschikter als voorzetlensjes?

              Pedro

              ============
              Nikon D70
              ============

              Comment


              • #8
                Originally posted by ackerp
                Weet iemand waar de kenko extension rings te bestellen of te koop zijn?
                Bij AC-Foto hebben ze altijd in de lijst gestaan; Topfoto levert ze blijkbaar ook.
                Bij Konijnenberg hebben ze die van Soligor gehad - blijkbaar zijn die in NL makkelijker te krijgen dan Kenko.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment

                Working...
                X