Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony hx 10v of 20v prijs en keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony hx 10v of 20v prijs en keuze

    Ik ben op het moment aangekomen dat ik hoogst waarschijnlijk ga kiezen tussen de sony cybershot dsc hx 10 of 20v.


    Op bovenstaande link staan de verschillen in het "bold" aangeduid.

    Echter de HX10 kost mij 170€ terwijl de HX20 mij 220€ zou kosten.
    Ik vroeg me af als jullie dit verschil van 50€ waard vinden?
    Ik weet dat dit vrij persoonlijk is, maar toch zou ik graag jullie mening horen. Het duidelijkste verschil is het groter bereik van inzoomen. Verder weet ik niet altijd in hoeverre de andere verschillen een invloed hebben, ik ben dan ook een leek op het camera gebied.

    Dank u voor u hulp!

  • #2
    Re: sony hx 10v of 20v prijs en keuze

    Het is inderdaad persoonlijk...beetje meer zoom is altijd leuk en vooral handig...maakt de camera wel iets groter en zwaarder.

    Anderzijds gaat de HX10 iets breder (24mm ipv 25mm) maar een fractie minder lichtsterk (in het voordeel dus van de HX20, zeker als je rekening houdt die die nog wat verder zoomt)...
    Verder is de video van de HX20 beter (maar of je dat gaat zien...alleszins: 50p ipv 50i voor de HX10)
    Meer instelmogelijkheden met de HX20 (ga je wellicht niet snel doen)

    Wel leuk: http://www.camerashop.be/product/180...20v-black.html Je krijgt een mini statief erbij...(twv 15 euro)

    Comment


    • #3
      Re: sony hx 10v of 20v prijs en keuze

      O dat is raar! Ik had coolbue nog gecontacteerd en volgens deze kwam de hx20v niet meer binnen. Nu staat hij oppeens terug op voorraad?
      Dank voor deze link, en de info ook natuurlijk. Ik zal coolblue opnieuw contacteren want is toch wel vreemd.

      Comment


      • #4
        Re: sony hx 10v of 20v prijs en keuze

        Als ik jou was, spaar wat langer en koop een Nex-3N, heel compact en beeldkwaliteit is stukken beter. Kijk hier maar eens wat een smurrie je krijgt op ISO800, klik. En hier zie je de Nex-3N en HX20V zij aan zij.

        En om terug te komen op een vorig onderwerp van u, op 100% is de enige manier om een foto te beoordelen, zelfs als je de foto op normale grootte bekijkt, dan nog zie je de tekortkomingen. Een grote APS-C sensor zoals de Nex-3N kan veel beter overweg met hogere ISO waarden, maar ook op ISO200 krijg je betere beeldkwaliteit.

        Ikzelf heb de RX100 en vind het een fijn toestel, maar de cybershots met kleine sensor zou ikzelf nooit kopen.
        Last edited by alex606; 18 juni 2013, 18:01.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: sony hx 10v of 20v prijs en keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Als ik jou was, spaar wat langer en koop een Nex-3N, heel compact en beeldkwaliteit is stukken beter. Kijk hier maar eens wat een smurrie je krijgt op ISO800, klik. En hier zie je de Nex-3N en HX20V zij aan zij.

          En om terug te komen op een vorig onderwerp van u, op 100% is de enige manier om een foto te beoordelen, zelfs als je de foto op normale grootte bekijkt, dan nog zie je de tekortkomingen. Een grote APS-C sensor zoals de Nex-3N kan veel beter overweg met hogere ISO waarden, maar ook op ISO200 krijg je betere beeldkwaliteit.

          Ikzelf heb de RX100 en vind het een fijn toestel, maar de cybershots met kleine sensor zou ikzelf nooit kopen.
          Er is niets van wat je zegt dat niet waar is (alles is dus waar ), maar er is dus geen markt/plaats voor compacts in de camerawereld?

          Ik ben immens fan van nexen (zoals je wel weet), maar ik voorspel dat de volgende stap dan gaat zijn: hoe geraak ik aan meer zoom op een nex? En dan liefst nog zonder van lens te moeten wisselen? En als zo'n lens er is (bv 18-200) wat kost dat? en is dat nog in mijn borstzak te steken? Als we dan de eindrekening maken, zit je uiteraard aan een hoger bedrag...

          Ik vind dat er duidelijk markt is voor compactcamera's, je boet in op beeldkwaliteit, en je wint op zoveel andere vlakken... Ik ben volledig akkoord dat een doorwinterd fotograaf (of laten we het zelfs veralgemenen, iedereen die een spiegelreflex heeft/heeft gehad) nooit een compactcamera als goed genoeg kan vinden, zeker niet als je crops op 100% bekijkt naast elkaar.
          Maar de werkelijkheid is vaker dat mensen met weinig ervaring heus niet liggen te pixelpeepen, tenzij het doel is om te vergelijken...

          Uiteraard wil iedereen de beste beeldkwaliteit in een zo klein mogelijke verpakking, maar de accenten wat iemand verwacht van een camera liggen toch heel anders?
          Last edited by Portmixus; 18 juni 2013, 19:55.

          Comment


          • #6
            Re: sony hx 10v of 20v prijs en keuze

            Portmixus,

            Dan vergis je je hoor
            De Sony RX100 misstaat niet naast mijn canon 5DMk2 of de NEX-7. De beeldkwaliteit mag er zijn ...

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Ik ben volledig akkoord dat een doorwinterd fotograaf (of laten we het zelfs veralgemenen, iedereen die een spiegelreflex heeft/heeft gehad) nooit een compactcamera als goed genoeg kan vinden, zeker niet als je crops op 100% bekijkt naast elkaar.
            Uiteraard wil iedereen de beste beeldkwaliteit in een zo klein mogelijke verpakking, maar de accenten wat iemand verwacht van een camera liggen toch heel anders?
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: sony hx 10v of 20v prijs en keuze



              Dat was mijn punt natuurlijk niet...

              De RX1 is ook een compact als we daarover beginnen...en de Nikon 1 en de Pentax Q zijn geen compactcamera's als we "strikt" op de definities gaan spelen...
              Ik bedoelde uiteraard sensormaten 1/1.7" of kleiner

              Ben trouwens ook grote fan van de RX100

              Comment

              Working...
              X