Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf VR6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VW Golf VR6


    VR6 by Beart_, on Flickr

    Groter is te bekijken op mijn Flickr.
    flickr
    facebook

  • #2
    Re: VW Golf VR6

    Sorry, geen mooi standpunt, lelijke belichting en de auto veel te klein in beeld.
    Dat moet beter kunnen. Blijven oefenen.

    EDIT: zoek eens foto's op van LamboCars in dit forum.
    En DEZE. En er zijn er nog veel van hem op dit forum te vinden.
    Leerrijke foto's en hou vooral de stand van de voorwielen goed in het oog.
    Last edited by Red Falcon; 18 juni 2013, 01:14.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Ik zou hem zeker croppen en rechtzetten. Verder volg ik de tip van Luc. Een polar filter zou ik zeker gebruiken om hinderlijke reflecties weg te werken.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: VW Golf VR6

        Is rondertussen rechtgezet, deze stond minimaal anti-klokwijs gedraaid.

        Polafilter is gebruikt.
        Helaas is een polafilter nog steeds geen wondermiddel en krijgt deze niet alle reflecties weg.

        Gecropte versie:
        flickr
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: VW Golf VR6

          Hello,

          ik zie dat ik al vernoemd ben, bedankt Red Falcon ... altijd leuk om als referentie aangewezen te worden.

          Op zich is een polar filter een hulpmiddel, maar inderdaad niet altijd een wondermiddel ... soms krijg je reflecties gewoon niet weg, ook niet als je met verschillende hoeken werkt en meerdere exposures ... daar moet je mee leren leven.

          Wat op zich altijd werkt is nog steeds de 'Rule of thirds' ... hier staat de wagen echt in het midden, en dat geeft dikwijls niet de juiste 'feeling' weer, dus een beetje bijsnijden en je krijgt een krachtiger beeld. Ik zie ook dat het logo op de BBS velgen niet horizontaal staat, hier moet je een beetje op letten.

          Ik heb je foto van Flickr gehaald in hogere resolutie en wat post processing op gezet :
          origineel maar met Rule of Thirds:


          volledig bewerkt:


          Processing :
          reflecties weggewerkt
          BBS logo op velgen rechtgezet
          achtergrond 'desaturated'
          achtergrond met curves wat donkerder gemaakt
          zijruiten verduisterd

          maar vooral de crop aangepast.

          pakweg vijf minuten werk dus ...
          (PS als je wilt dat ik de beelden achter een link zet laat maar weten ... heb het gewoon als voorbeeld voor je online gezet)
          Last edited by LamboCars; 18 juni 2013, 21:29. Reden: Voor en Na getoond.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: VW Golf VR6

            Lambocars,

            Bedankt voor de feedback en de editing.
            Knappe foto, maar helaas is dit verre van mijn "fotografiestijl".
            Logo van de wielen, daar geef ik je gelijk in, dit heb ik gemist in photoshop.

            Ramen zou ikzelf niet verduisteren in PS, daar deze simpelweg niet verduisterd zijn in het echt.

            Wat betreft "rule of thirds", deze heb ik daadwerkelijk toegepast.
            Rule of thirds stopt niet enkel bij de kruisende punten, de rule of thirds is evenzeer toegepast wanneer het voorwerp zich op een imaginaire lijn bevindt.

            "You place important elements of your composition where these lines intersect.
            As well as using the intersections you can arrange areas into bands occupying a third or place things along the imaginary lines. As you can see it is fairly simple to implement."
            flickr
            facebook

            Comment

            Working...
            X