Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

libellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • libellen




  • #2
    Re: libellen

    de eerste foto vind ik het mooist, alleen spijtig dat de tweede libel zijn vleugeltjes er ook niet volledig opstaan

    Comment


    • #3
      Re: libellen

      Beiden komen wat flets over, maar dit heeft vornamelijk te maken met het contrast in het bokeh. Ik mis ook wel een beetje scherpte.
      Foto 1 is de compositie niet goed helaas
      Foto 2 heeft wel een mooie compositie

      Met macrofotografie, voor zover ik mij er beeldend kan in verdiepen -kunnen- handtekeningen vrij storend werken.

      Comment


      • #4
        Re: libellen

        ja scherpte is nog een probleem, maar daar oefen ik heel hard op
        handtekening moet mss wel anders (minder aanwezig) maar vind da wel mooi in een foto.
        En wrm is compositie nie mooi in foto 1, beelder? Vraag da nie verontwaardigd maar gwn om te leren.

        Comment


        • #5
          Re: libellen

          Oorspronkelijk geplaatst door Robby :) Bekijk bericht
          En wrm is compositie nie mooi in foto 1, beelder? Vraag da nie verontwaardigd maar gwn om te leren.
          Omdat in eerste instantie er een vleugel ontbreekt in de kadrering. Maar ook als je met diagonalen werkt, zoals hier met het grashelm dan is het mooie om vanuit je hoeken te werken, wat wil zeggen dat je -kunt- overwegen om bv een uitsnede te maken zodat het rechtsboven vertrekt. Nu is dit niet meer aan de orde omdat je de vleugel rechts kwijt bent. Maar komt zker goed hoor Robby, makkelijker gezegd dan gedaan. Goed de voorbeelden van anderen bekijken kom je ook al een eind

          Comment


          • #6
            Re: libellen

            ohja, en flets? Ligt da aan de foto zelf of aan de bijwerking, want foto's zijn in raw. En de tweede vind ik idd ook wel wa flets, maar bij de tweede lijkt me da pecies mee te vallen?

            grtjs Rob (dank u voor de tips)

            Comment


            • #7
              Re: libellen

              ja ,kijk hier nu elke dag op, eerste da ik doe als ik opsta om 5u 50 en heb de vleugel kwijt gespeeld door de foto te rotere, en vond da nie erg omda die toch onscherp was

              Comment


              • #8
                Re: libellen

                Het fletse heeft eigenlijk wat betrekking op de kleur en het contrast tussen bokeh en het onderwerp(en). Zal de tweede eens kopieëren en dan kijken of ik een voorbeeld kan aanhalen. Zo komt foto 2 er iets beter uit te zien en dit is foto 1, maar je moet dan wel vanuit het negatief vertrekken want is nog niet perfect.
                Last edited by Beelder; 17 juni 2013, 20:47.

                Comment

                Working...
                X