Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update 300d naar 10d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • update 300d naar 10d

    heeft iemand dit al gedaan met zijn toestel
    en heeft die er ook succes mee of gewoon afblijven?
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

  • #2
    Hangt zo'n beetje af van wat je extra wil dat je met de 300D niet gaat hebben.
    Wat is de reden dat je overweegt om over te stappen?

    Comment


    • #3
      zomaar
      wilde enkel weten of dit te doen is en waarom
      thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

      Comment


      • #4
        Alles is te doen, maar logisch gesproken ga je aan deze upgrade geen goede zaak doen, tenzij je ergens een deal kan sluiten. Je gaat verliezen op de 300D en je gaat weliswaar een toestel in de plaats krijgen dat iets beter is maar is dit de upgrade waard ?
        Het zou anders zijn mocht je vertrekken van een nieuwe aankoop dan zou ik steeds de 10D aanraden om situaties als deze te vermijden. Nu zou ik persoonlijk het niet doen en wachten naar een toestel dat nog moet komen zodat je toch wat méér voor je upgrade krijgt. Misschien de opvolger van de 10D in september op de Photokina.

        Just my 2 cents

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          De 300D en 10D bevatten dezelfde hardware, alleen is de 300D kreupel gemaakt door een inferieure firmware. Dus als je nu gewoon de gehackte firmware op je 300D plaatst heb je alles wat je wenst (behalve de mooie zwarte 10D body). Verschillende mensen op dit forum, waaronder ik, hebben dit gedaan zonder problemen.
          Dieter

          Comment


          • #6
            Originally posted by wooders
            De 300D en 10D bevatten dezelfde hardware, alleen is de 300D kreupel gemaakt door een inferieure firmware. Dus als je nu gewoon de gehackte firmware op je 300D plaatst heb je alles wat je wenst (behalve de mooie zwarte 10D body). Verschillende mensen op dit forum, waaronder ik, hebben dit gedaan zonder problemen.
            Let wel op dat je de buffer niet naar 9 opkrikt, want de 300D beschikt niet over voldoende ruimte. Bij de 4de gebufferde shot loopt het toestel vast. Er is dus wel degelijk een hardwareverschil. Of alles verder goed werkt met mirror lockup, flitscompensatie en selecteerbare metering modes, dat kan jij ons vast vertellen...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Originally posted by wooders
              De 300D en 10D bevatten dezelfde hardware, alleen is de 300D kreupel gemaakt door een inferieure firmware. Dus als je nu gewoon de gehackte firmware op je 300D plaatst heb je alles wat je wenst (behalve de mooie zwarte 10D body). Verschillende mensen op dit forum, waaronder ik, hebben dit gedaan zonder problemen.
              en hoe doe je dat precies, waar haal de software van de D10?
              wil het ook wel proberen
              il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
              Sport & Event Photography

              Comment


              • #8
                woodersbehalve de mooie zwarte 10D body). zie:
                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=48522
                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #9
                  Originally posted by marnik
                  Originally posted by wooders
                  De 300D en 10D bevatten dezelfde hardware, alleen is de 300D kreupel gemaakt door een inferieure firmware. Dus als je nu gewoon de gehackte firmware op je 300D plaatst heb je alles wat je wenst (behalve de mooie zwarte 10D body). Verschillende mensen op dit forum, waaronder ik, hebben dit gedaan zonder problemen.
                  en hoe doe je dat precies, waar haal de software van de D10?
                  wil het ook wel proberen
                  Hier vind je de nodige info: http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=42058

                  mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                  Comment

                  Working...
                  X