Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geldklopperij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geldklopperij


    Foor by Jensdh, on Flickr

    Leica M8 - Voigtländer Nokton 50mm f1.1 - f4.8, ISO320, 1/60

  • #2
    Re: Geldklopperij

    Oei, ofwel is deze foto totaal oninteressant, onscherp, te flets, heeft de foto teveel reflecties, ben ik niet actief genoeg.

    Comment


    • #3
      Re: Geldklopperij

      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Oei, ofwel is deze foto totaal oninteressant, onscherp, te flets, heeft de foto teveel reflecties, ben ik niet actief genoeg.
      Voeg er maar aan toe: Aandachtspunt ontbreekt.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Geldklopperij

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Oei, ofwel is deze foto totaal oninteressant, onscherp, te flets, heeft de foto teveel reflecties, ben ik niet actief genoeg.
        Met bovenstaande van Plaatwerker ook nog een tip. Door glas fotograferen, 1/2 stops overbelichten(in dit geval).

        Comment


        • #5
          Re: Geldklopperij

          Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
          Met bovenstaande van Plaatwerker ook nog een tip. Door glas fotograferen, 1/2 stops overbelichten(in dit geval).
          Omdat het glas het onderwerp donkerder maakt, of nog een andere reden?

          Deze foto is eigenlijk één van de eerste test foto's die ik met de Leica heb gemaakt. (heb voordien nog nooit met een rangefinder gewerkt).

          Comment


          • #6
            Re: Geldklopperij

            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Omdat het glas het onderwerp donkerder maakt, of nog een andere reden?

            Deze foto is eigenlijk één van de eerste test foto's die ik met de Leica heb gemaakt. (heb voordien nog nooit met een rangefinder gewerkt).
            Je haalt de weerkaatsing van het glas ermee weg. Als hij de correctie afstand meet, dan kun je daarmee perfect ook je dof bepalen ter plaatse.
            Last edited by Beelder; 17 juni 2013, 21:22.

            Comment


            • #7
              Re: Geldklopperij

              idd jammer dat een echt onderwerp ontbreekt maar ik vind het wel een originele benadering om die kastjes zo te fotograferen

              Comment


              • #8
                Re: Geldklopperij

                Ik vind die DOF speling wel tof, de foto op zich is nu niet echt wauw, maar door die DOF speling heb ik zo
                een beetje het gevoel dat ik op de kermis ook krijg, drukte, vele kleuren, voorbijzoevende lichtjes...
                Vraag me niet waarom...
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment

                Working...
                X