Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Old photography

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Old photography

    Beste

    wat vinden jullie van foto's bewerken naar "old photography"??

    alvast bedankt voor jullie mening.

    groeten
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Old photography

    zever!
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Old photography

      Ik vraag enkel nuttige meningen en antwoorden op een vriendelijke manier...

      Anders is het beter om geen reactie te plaatsen.

      dank u!

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      zever!
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Old photography

        Persoonlijk vind ik dat je zelf moet doen wat je graag doet. Indien je dit als je persoonlijk stijl wilt gaan gebruiken, gewoon doen en niets aantrekken van wat anderen zeggen.

        Er zijn zoveel fotografen geweest die in het begin zwaar tegenwind kregen voor wat zij deden, en enkele jaren later werden ze plots bestempeld als visionaries.

        Fotografie, zoals elke andere art vorm, is heel persoonlijk. In het begin kun je zeker best de meer 'standaard' regeltjes volgen, maar als je dat stadium voorbij bent, dan moet je zelf de afwegingen maken of je van die regeltjes wilt afwijken of niet.

        Zolang je je goed voelt met wat je doet, dan ben je op de goede weg!
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Old photography

          Bedankt voor je reactie

          Mijn persoonlijke mening is dat dit bij rally fotografie nog mooi past (niet bij alle foto's natuurlijk).

          voorbeelden komen er nog in beginnershoek, morgen normaal want al foto's geplaatst vandaag.

          dan zal ik eens de kleur + old foto zetten.

          ben benieuwd :d

          alvast bedankt

          groetjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Persoonlijk vind ik dat je zelf moet doen wat je graag doet. Indien je dit als je persoonlijk stijl wilt gaan gebruiken, gewoon doen en niets aantrekken van wat anderen zeggen.

          Er zijn zoveel fotografen geweest die in het begin zwaar tegenwind kregen voor wat zij deden, en enkele jaren later werden ze plots bestempeld als visionaries.

          Fotografie, zoals elke andere art vorm, is heel persoonlijk. In het begin kun je zeker best de meer 'standaard' regeltjes volgen, maar als je dat stadium voorbij bent, dan moet je zelf de afwegingen maken of je van die regeltjes wilt afwijken of niet.

          Zolang je je goed voelt met wat je doet, dan ben je op de goede weg!
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Old photography

            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            Ik vraag enkel nuttige meningen en antwoorden op een vriendelijke manier...
            Je vroeg 'wat vinden jullie van foto's bewerken naar "old photography"'. 'Zever' vind ik dan een redelijk passend antwoord. Bewerkingen naar de beperkingen van oud fotografisch materiaal worden al te vaak toegepast om slechte foto's te verhullen achter een 'kunstzinnige' filter. Meestal is het dus ook gewoon zever. Maak een goede foto, dan heb je die zever niet nodig.

            Als je dan toch de perfecte foto maakt, waar een 'old photography' filter eer aan doet, aarzel niet om hem te publiceren

            Comment


            • #7
              Re: Old photography

              Vondt dit een onbeschoft antwoord. dit kan je anders formuleren.

              morgen komt hier een foto waar ik het wel "passend" bij vind. met de originele foto

              vind niet dat dit is om slechte foto's te verhullen maar swat...

              Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
              Je vroeg 'wat vinden jullie van foto's bewerken naar "old photography"'. 'Zever' vind ik dan een redelijk passend antwoord. Bewerkingen naar de beperkingen van oud fotografisch materiaal worden al te vaak toegepast om slechte foto's te verhullen achter een 'kunstzinnige' filter. Meestal is het dus ook gewoon zever. Maak een goede foto, dan heb je die zever niet nodig.

              Als je dan toch de perfecte foto maakt, waar een 'old photography' filter eer aan doet, aarzel niet om hem te publiceren
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Old photography

                Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
                .. Bewerkingen naar de beperkingen van oud fotografisch materiaal worden al te vaak toegepast om slechte foto's te verhullen achter een 'kunstzinnige' filter. Meestal is het dus ook gewoon zever. Maak een goede foto, dan heb je die zever niet nodig.
                vind ik ook eigelijk, ook al is er op zich niets mis mee dat tonnen mensen ineens 'mooi uitziende nostalgische foto's' kunnen maken.. langs de andere kant is het de filter die het hem doet, denk ik (ofwel ben ik absoluut jaloers omdat ik geen sfeervolle foto's kan maken zonder instagram-filter, kan ook)
                Veel portretfotografen - vooral vrouwen denk ik- gebruiken nu zo'n ouwerwetse stijl waarbij er geen echt zwart of wit te zien is. Leuk als je het kan.. Ik kan het zelf niet en weet ook niet of ik het zou willen, want dan lig je in dezelfde stijl als x anderen en wat ga je dan binnen 5 jaar doen als die vintage-hype overwaait? Ben ik te ver naast de topic aan het doorleuteren ?
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #9
                  Re: Old photography

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  Vondt dit een onbeschoft antwoord. dit kan je anders formuleren.
                  Je vraagt naar een mening en die krijg je, niet iedereen formuleert zoals jij het wil.

                  Verder is het ook een start om discussie om discussie uit te lokken, denk daar ook eens over na. Wat is "old photography"? Met een D70, dat is al 10 jaar geleden en met een F90, 20 jaar geleden, makte ik dezelfde foto's als met mijn D700...dus wat is old photography en met mijn Exacta van net na de oorg maakte ik ook gewoon foto's zonder ......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X