Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogezen of Bretagne ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogezen of Bretagne ?

    Begin september trekken wij er weer voor een paar weken op uit maar de bestemming staat nog niet 100 % vast.
    Eerst dacht ik aan de Vogezen, en nu terug aan Bretagne. Ik weet het, twee totaal maar dan ook totaal verschillende bestemmingen qua landschap.
    Omdat ik de laatste tijd nogal aan fotograferen denk bij het plannen van een reis dacht ik meer opties te hebben op dat gebied in Bretagne, daarom de voorkeur voor deze bestemming.
    Tenzij er mij iemand kan overtuigen om voor de Vogezen te kiezen ?
    In Bretagne brachten wij reeds enkele weken door aan de Cote d' Armor (in Péros-Guirec) en enkele weken aan de Golf de Morbihan (Locmariaquer).
    Nu is mijn vraag wat is eveneens een fotogenieke regio in Bretagne buiten deze ? Wij doen nl. niet graag meermaals dezelfde regio aan.
    Alle info welkom.

    PS Ook nog dank aan al diegenen die reageerden op mijn vragen betreffende Corsica.
    We zijn inmiddels reeds een tijdje terug en kunnen niet wachten tot we volgend voorjaar opnieuw naar ginds trekken om dan het noorden te bezoeken.

    Groetjes

  • #2
    Re: Vogezen of Bretagne ?

    Ik ben net terug uit het gebied van de Cote d'Armor (Tregastel, Ile Grande) maar wij hebben ook veel in Noord Finistere gelopen/gereden.
    Zuid Finistere heb ik de afgelopen jaren ook enkele malen bezocht. Beide Finisteres zijn schitterend en wat mij betreft zeer fotogeniek. De bossen/gebied rond Huelgoat bijvoorbeeld zijn een bezoek ook wel waard.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vogezen of Bretagne ?

      Zelf zou ik Bretagne verkiezen. De vogezen zijn me te bebost. Maar dat is iets
      heel persoonlijks, nietwaar.

      Comment


      • #4
        Re: Vogezen of Bretagne ?

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Zelf zou ik Bretagne verkiezen. De Vogezen zijn me te bebost. Maar dat is iets
        heel persoonlijks, nietwaar.
        Persoonlijk misschien, maar dat dacht ik nl. ook..... de Vogezen, wellicht een mooie streek om er te verblijven maar op gebied van fotografie kom ik misschien met allemaal bosfoto's, of landschapsfoto's met niks anders als bossen naar huis. Ik heb wel nog even de tijd om er over na te denken. Ik moet ook een beetje denken aan mijn wederhelft hé, in Bretagne verbleven we reeds in totaal een viertal weken, in de Vogezen nog nooit, enne...... zij is niet zo'n liefhebber van fotograferen, en bovendien zijn de Vogezen minder ver rijden (allemaal argumenten die zij aanhaalt ).

        Comment


        • #5
          Re: Vogezen of Bretagne ?

          Zou zeker voor Bretagne kiezen, daar twijfel ik geen seconde aan. Je noemde al twee regio's, neem dan nu eens de Finistère, zal je zeker niet beklagen. Doe wat opzoekingen over deze streek, ga ook eens naar de 'uiteinden' je zal zien dat het meer dan de moeite is.

          En ver, tja, de Vogezen is korterbij maar wat heb je eraan als het minder de moeite is en de locaties zal moeten gaan zoeken, terwijl ze in Bretagne voor het grijpen liggen. Weet niet waar je woont, maar wij rijden altijd via Calais, de Oplaakust, Sommebaai, Honfleur naar Bretagne. Enkel de weg naar daar is al meer dan de moeite waard....

          Enfin, succes, en prettig verlof al.

          Eugène.
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Vogezen of Bretagne ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            allemaal argumenten die zij aanhaalt
            Ik zou nog altijd naar Bretagne willen, maar met argumenten die zij
            aanhaalt, durf ik niet in discussie te treden. Ik zou haar enkel zeggen
            dat ik bang ben voor de teken, in al die bossen. Normandië is anders
            ook minder ver en heel mooi.

            Comment


            • #7
              Re: Vogezen of Bretagne ?

              Bretagne... Vogezen is ook mooi maar Bretagne is zoveel meer dan dat. Zoveel te zien in de Buurt.
              Niet zo ver van de Mont Saint Michel, Saint Malot, Normandie, etc...
              Uitstekende plaats om seascapes te doen. (prachtige kustlijn)
              Wij hebben ze een keertje gedaan tot Bretagne en we gaan dit zeker nog doen.
              Alleen geluk hebben met het weer, dat is toch wel nodig.
              En tevens heb je ook de mooie landschappen uit de Vogezen.

              Comment

              Working...
              X