Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haven van Antwerpen avondfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haven van Antwerpen avondfotografie

    Hey BD'ers,

    Ik zou graag eens de haven van Antwerpen verkennen tijdens zonsondergang/blauwe uurtje. (afhankelijk van de antwoorden, al vanavond )

    Heeft er iemand mooie wandelroutes want ben niet thuis in Antwerpen buiten de Meir, station, de kaai en enkele hogescholen/unifs weet ik daar niet echt mijn weg.

    Mocht ik al weten welke wegen/wandelpaden interessant zijn, kan ik dit instellen op men gsm.

    Alvast bedankt!

    Nick
    Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

  • #2
    Re: Haven van Antwerpen avondfotografie

    Als je thv het MAS naar de Schelde gaat, kom je aan enkele strandbars en oude kranen. Vandaar heb je een knap zicht op de ondergaande zon met industrie op de achtergrond. Een beetje verder ligt restaurant het Pomphuis http://www.hetpomphuis.be/ Loop vanop hun terras naar het water en in juli en augustus heb je daar ook een knap zicht op de ondergaande zon. Op de Sinksenfoor staan enkele attracties, oa dat blauw ding dat zo hoog in de lucht draait, die tijdens het blauwe uurtje voor leuke foto's zorgen.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Haven van Antwerpen avondfotografie

      Vorige week eens de haven van antwerpen gaan verkennen met een vriend.
      Uiteindelijk kwamen we uit op een prachtig stuk natuurgebied, dichtbij de BASF site: http://cl.ly/image/040z0t3g2v1P (linkerkant).

      Comment


      • #4
        Re: Haven van Antwerpen avondfotografie

        Volgens mij mag je niet zomaar in de haven van Antwerpen (kaaien e.d.) rondrijden zonder speciale vergunning (bedoeld voor personeel werkzaam in de haven).
        KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

        Comment


        • #5
          Re: Haven van Antwerpen avondfotografie

          Niet echt voor het blauwe uur maar vlakbij het mas ligt een drijvend project van een toneelgezelschap.
          Echt de moeite waard om ff rond te kuieren aan dat haventje en ga ook eens het project een bezoekje brengen.

          Mvg
          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
          schitterende maltwhisky op de kast

          Comment


          • #6
            Re: Haven van Antwerpen avondfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
            Hey BD'ers,

            Ik zou graag eens de haven van Antwerpen verkennen tijdens zonsondergang/blauwe uurtje.
            Nick
            Heb je dan een weekje of 3-4
            Op een avond de haven van Antwerpen verkennen dat gaat je niet lukken.
            Gezien het blauwe uurtje met wat geluk eigenlijk maar 15 minuten duurt zit je met een probleem.
            Je krijgt als je hier en daar wat fotografeert dat niet op 3 volle weekenden geregeld hoor.
            Dan heb ik het over dagen van 10h00 tot 22h00
            Je hebt zoveel plaatsen waar je aan het water kan komen, nog veel meer waar dat niet lukt, da's waar.
            Maar toch zijn de mogelijkheden zeer groot.
            Beginnende aan BASF en de Zandvliet sluis,
            Lillo en het aan de overkant liggende Doel dat met de veerpont te bereiken is.
            Via de Liefkens hoek tunnel kom je op Linker oever, daar heb je de grote Autoboot terminals en het deurgang dok uren rijden kun je daar.
            Verderop naar Antwerpen over de scheldelaan overal al dan niet verlaten spoorbanen, containers, kranen, dokken,
            Via het Noordkasteel richting Pomphuis en oude brandweer kazerne ( grote werken aldaar) Richting Mas.
            Antwerpen zelf met zicht op linker oever
            de voetgangers tunnel naar de jachthaven aan overkant ook leuk
            Verder door naar het oude Petrolium Zuid.
            De machtige TITAN Kraan in Hoboken met zijn liefelijk stationneke is zowat het sluitstuk.
            +alles wat daar tussenin ligt natuurlijk.
            Kortom teveel om op te noemen./

            Succes.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Haven van Antwerpen avondfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
              Heb je dan een weekje of 3-4
              Op een avond de haven van Antwerpen verkennen dat gaat je niet lukken.
              Gezien het blauwe uurtje met wat geluk eigenlijk maar 15 minuten duurt zit je met een probleem.
              Je krijgt als je hier en daar wat fotografeert dat niet op 3 volle weekenden geregeld hoor.
              Dan heb ik het over dagen van 10h00 tot 22h00
              Je hebt zoveel plaatsen waar je aan het water kan komen, nog veel meer waar dat niet lukt, da's waar.
              Maar toch zijn de mogelijkheden zeer groot.
              Beginnende aan BASF en de Zandvliet sluis,
              Lillo en het aan de overkant liggende Doel dat met de veerpont te bereiken is.
              Via de Liefkens hoek tunnel kom je op Linker oever, daar heb je de grote Autoboot terminals en het deurgang dok uren rijden kun je daar.
              Verderop naar Antwerpen over de scheldelaan overal al dan niet verlaten spoorbanen, containers, kranen, dokken,
              Via het Noordkasteel richting Pomphuis en oude brandweer kazerne ( grote werken aldaar) Richting Mas.
              Antwerpen zelf met zicht op linker oever
              de voetgangers tunnel naar de jachthaven aan overkant ook leuk
              Verder door naar het oude Petrolium Zuid.
              De machtige TITAN Kraan in Hoboken met zijn liefelijk stationneke is zowat het sluitstuk.
              +alles wat daar tussenin ligt natuurlijk.
              Kortom teveel om op te noemen./

              Succes.
              Bedankt voor de info.

              Dat daar veel te bezoeken en te fotograferen valt, twijfel ik niet aan. Je moet het alleen allemaal weten liggen.

              Ik ben idd op zoek naar stukken waar je verlaten containers, dokken, ... vindt.

              Greets,
              Nick
              Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

              Comment

              Working...
              X