Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtelijk experimentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtelijk experimentje

    Gisterenavond er even op uit getrokken om wat te experimenteren met licht.
    Ik wou graag wat zonsondergang trekken met de Thames op de voorgrond maar jammer genoeg kwamen er wolken waardoor ik geen mooie rooie gloed meer had.
    Dan maar gewacht tot het donker was en wat andere foto's genomen.

    Dit is er eentje van. Is een klein zijriviertje van de Thames.




    Exif:
    10 sec
    f/13
    ISO 200
    32 mm
    Last edited by Passero; 15 juni 2013, 11:47.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: Nachtelijk experimentje

    Blauw desatureren en het wordt aangenamer.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Nachtelijk experimentje

      Ja inderdaad. Ik vond het wel iets hebben met dat blauw.
      Nudat ik het zie met minder gesatureerd blauw is het inderdaad beter.
      http://www.yonaweb.be/passero
      Flickr Photostream

      Comment


      • #4
        Re: Nachtelijk experimentje

        Zit je in Londen op kot of werk je daar?
        Je had wel veel last van wind. Met de tips van Eddy wordt het zoiets(nog niet perfect). Voor dit soort foto's zou ik toch naar 100 iso gaan.
        Binnen de compositie zou ik linksonder met de muurrand uit de hoek vertrekken. Rechts een stuk eraf en dan ben je dat raam kwijt.
        Heb de foto ook iets rechter gezet. Als je de link weg wil, geef maar een gil
        Dus je up is nog niet goed helaas Plaats niet te snel een update, en laat even bezinken
        Last edited by Beelder; 15 juni 2013, 11:51.

        Comment


        • #5
          Re: Nachtelijk experimentje

          Ik woon in London (tis te zeggen, een buitenwijk). Ben hier komen wonen voor het werk.

          Het waaide wat gisteren maar niet zoveel. Als je 10 seconden belicht zie je dat wel snel. Als ik naar 100 zou gaan voor de gevoeligheid dan ga ik toch dubbel zolang moeten belichten en het wind effect nog erger worden. Ik vind dat de ruis nogal goed meevalt dus daarvoor moet ik toch niet naar 100 gaan?

          Jouw bewerking heeft wel iets maar het verlies zo een beetje het donker sfeertje en dat wou ik behouden.
          Ik heb geen probleem dat andere mensen zich eens wagen aan mijn foto's. Ik zou zelf zonder probleem de NEF delen indien gewenst
          http://www.yonaweb.be/passero
          Flickr Photostream

          Comment


          • #6
            Re: Nachtelijk experimentje

            Oorspronkelijk geplaatst door Passero Bekijk bericht
            Ik woon in London (tis te zeggen, een buitenwijk). Ben hier komen wonen voor het werk.

            Het waaide wat gisteren maar niet zoveel. Als je 10 seconden belicht zie je dat wel snel. Als ik naar 100 zou gaan voor de gevoeligheid dan ga ik toch dubbel zolang moeten belichten en het wind effect nog erger worden. Ik vind dat de ruis nogal goed meevalt dus daarvoor moet ik toch niet naar 100 gaan?

            Jouw bewerking heeft wel iets maar het verlies zo een beetje het donker sfeertje en dat wou ik behouden.
            Ik heb geen probleem dat andere mensen zich eens wagen aan mijn foto's. Ik zou zelf zonder probleem de NEF delen indien gewenst
            Het is uw foto, en als u hem zo wil beelden, geen probleem passero, daar kan ik alleen maar respect voor hebben Zal ik dan de link weghalen?

            Comment


            • #7
              Re: Nachtelijk experimentje

              Link mag blijven hoor. Ik heb niets tegen discussie en hoor graag andermans opinie.
              http://www.yonaweb.be/passero
              Flickr Photostream

              Comment


              • #8
                Re: Nachtelijk experimentje

                Kijk eens hier en je komt er dan vanzelf wel uit. Succes.


                Bewust heb ik het geen tips genoemd omdat geheimen wat mystieker klinkt. En het nachtelijke duister is vol van mystiek! Dat maakt het zo uitdagend om op dat tijdstip te fotograferen. Drukke steden in de nacht vind ik fascinerend. De neonlichten en het voorbij razende verkeer; je kunt er echt spectaculaire foto's van maken.
                Last edited by Beelder; 15 juni 2013, 12:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtelijk experimentje

                  ik volg wel Beelder's commentaar, maar niet echt zijn bewerking.

                  Teveel wind? En je woont daar, dus...
                  eens terug keren wanneer er geen wind is; en dan zit er wel een toffe foto in.
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nachtelijk experimentje

                    Er was duidelijk te veel wind voor avond/nachtfotografie waar struiken/bomen in beeld komen.
                    Ik heb ook altijd geleerd iso 100 voor nachtfotografie, maar dit zou hier waarschijnlijk niet beter geweest zijn, integendeel, dan was je sluitertijd nog iets langer en had je nog meer beweging. Blauw was er inderdaad ver over. Up heel wat beter.

                    PS Wat is de NEF ?????

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nachtelijk experimentje

                      Buiten de reeds aangehaalde mankementen, vind ik het compositorisch Te druk.
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment

                      Working...
                      X