Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 + 2x SB600 + RF-602

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 + 2x SB600 + RF-602

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik wil één SB600 draadloos gebruiken met een D70 en de RF-602. Dit werkt perfect.
    Nu wil ik een tweede SB600 erbij gebruiken als slave. Dit lukt me niet.
    Ik heb al tal van instellingen geprobeerd maar helaas...
    De ingebouwde flits van de D70 wil ik NIET gebruiken.

    Of heb ik hier een tweede ontvanger van de RF-602 voor nodig?

    Alvast bedankt voor de hulp.
    André

  • #2
    Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

    De SB600 heeft geen SU4 mode en kan niet getriggered worden door een andere flash (zonder gebruik te maken van een commander in CLS).
    De oplossing is een een tweede RF-602 ontvanger of een optische slave (= goedkoop).

    Comment


    • #3
      Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

      Dank je wel voor dit duidelijk antwoord. Weet je toevallig welke Nikon flitsers wel getriggerd kunnen worden?

      Comment


      • #4
        Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

        Oorspronkelijk geplaatst door André Vanhecke Bekijk bericht
        Dank je wel voor dit duidelijk antwoord. Weet je toevallig welke Nikon flitsers wel getriggerd kunnen worden?
        je hebt hier zelfs geen nikon flits voor nodig, een YN460 II voor 33€ in china kan dit...
        of een flits met een build in RF602 trigger voor 53€... click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

          Oorspronkelijk geplaatst door André Vanhecke Bekijk bericht
          Dank je wel voor dit duidelijk antwoord. Weet je toevallig welke Nikon flitsers wel getriggerd kunnen worden?
          Graag gedaan.
          Inderdaad, als je de flash in manual mode wil triggeren met een andere flash heb je geen dure Nikon flash nodig.
          Wil je het toch bij Nikon houden om bv CLS te behouden: SB700, SB800, SB900, SB910

          Comment


          • #6
            Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

            Goed om te weten. Helaas heb ik nu niet de tijd om enkele weken hierop te wachten. Zoek dus een oplossing op korte termijn.
            Als ik snel aan een tweede receiver, of een compatibele flitser zou kunnen geraken ben ik al een heel eind verder.

            Comment


            • #7
              Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

              Extra ontvanger voor de RF-602 triggerset. Kan zowel studio als reportage flitsers triggeren. Wordt geleverd inclusief aansluitsnoer voor de studio flitser en verloopplug voor 3.5mm / 6.35mm studio flitser aansluiting.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                een ander radio-setje kopen in de winkels hier welke wel stukken duurder zijn, cactus V5, phottix strato II, ...

                iemand zoeken die een receiver wil verkopen of uitlenen van de rf-602
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                  Ik heb een tweede rf-602 ontvanger online besteld. helaas duurt de levering te lang. Ik heb hem vrij snel nodig.
                  Is er iemand hier die eentje reserve heeft liggen en hem een week kan missen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                    ja hoor, als je er naar wilsele om wil rijden, kan je er gerust ééntje lenen van me... koen@vaita.be
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      ja hoor, als je er naar wilsele om wil rijden, kan je er gerust ééntje lenen van me... koen@vaita.be
                      en een voorstel van de andere kant van brussel had hij ook al dus op dat vlak kan hij zien met zijn eigen locatie
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                        en een voorstel van de andere kant van brussel had hij ook al dus op dat vlak kan hij zien met zijn eigen locatie
                        Ah ja? Dan heb ik dat precies ergens gemist...
                        Heb al met Koen verder afgesproken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                          Oorspronkelijk geplaatst door André Vanhecke Bekijk bericht
                          Ah ja? Dan heb ik dat precies ergens gemist...
                          Heb al met Koen verder afgesproken.
                          had je een PM gestuurd
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70 + 2x SB600 + RF-602

                            Tweede ontvanger is aangekomen. Alles werkt perfect. Everybody happy!

                            Comment

                            Working...
                            X