Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test met Tamron 17-50.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test met Tamron 17-50.



    Even een snelle testfoto geschoten van mijn nieuwe Tamron 17-50.
    Vind het nogal meevallen.

    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Test met Tamron 17-50.

    Het valt mee, dat wel en ik ga ervanuit dat er verder niets aan gedaan is. Goede kleurverhoudingen.
    Ik ben niet weg van Tamron, vooral de tele objectieven richting 200/250/300. Ik heb er twee gehad en geloof het of niet, maar ik heb ze weggegeven. Ook bij Sigma zit niet alles snor hoor bij deze lenzen. De enige die ik heb bewaard voor mijn full frame is de 70-300 apo DG uitvoering. Prachtig objectief.
    Last edited by Beelder; 20 juni 2013, 21:00.

    Comment


    • #3
      Re: Test met Tamron 17-50.

      Ik was ook eerst wantrouwig tegenover Tamron, maar nadat ik de goede reviews had gelezen dan toch eens de stap gewaagt en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben.
      Snelle AF, goed scherp en mooie kleuren. Al wat aan deze foto is gedaan is verkleinen en ietsje contrast bijgesteld.
      Ik heb eens de Canon 17-55 f/2.8 een tijdje mogen gebruiken en vind dat deze Tamron voor niks moet onderdoen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Test met Tamron 17-50.

        Ik gebruik ook de Tamron 17-50 (wel de versie zonder anti-bibber) en dit is mijn meest gebruikte lens.
        Zeer goede kwaliteit, zowel mechanisch als optisch.

        (en als ik eerlijk mag zijn; de getoonde foto doet zeker geen recht aan de kwaliteiten van het objectief)

        groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Test met Tamron 17-50.

          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
          ...(en als ik eerlijk mag zijn; de getoonde foto doet zeker geen recht aan de kwaliteiten van het objectief)
          Vind ik eerlijk gezegd ook... Ik heb ook de 17-50 2.8 zonder IS, en deze foto lijkt qua scherpte niets op de foto's genomen door mijn tamron...

          Daarbuiten vind ik de tamron een superlens voor die prijs, hoewel ik ze niet echt kan vergelijken gezien het mn eerste zoomlens is voor mijn dslr
          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

          Comment


          • #6
            Re: Test met Tamron 17-50.

            A ja? Wat is er dan mis aan mijn lens?
            Persoonlijk vind ik de kleuren super mooi en zelfs het contrast.
            Ene BTW 't is er ook eentje zonder VC (en geen IS dus).
            Is die foto niet scherp genoeg? Zeg maar wat jullie denken, het kan wellicht een slecht exemplaar zijn die ik gekocht heb.
            (Over het onderwerp van de foto ga ik niet in discussie, 't is tenslotte maar een snapshot.)
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Test met Tamron 17-50.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              A ja? Wat is er dan mis aan mijn lens?
              Persoonlijk vind ik de kleuren super mooi en zelfs het contrast.
              Ene BTW 't is er ook eentje zonder VC (en geen IS dus).
              Is die foto niet scherp genoeg? Zeg maar wat jullie denken, het kan wellicht een slecht exemplaar zijn die ik gekocht heb.
              (Over het onderwerp van de foto ga ik niet in discussie, 't is tenslotte maar een snapshot.)
              Nee over compo en dergelijke ga ik niet reageren, snap ook wel dat het maar een testfoto is gezien het forum waar deze onder staat
              Ik vind gewoon de scherpte niet goed, de kleuren komen bijna hetzelfde uit als bij mijn lens.

              Dit is een foto genomen door mijn tamron non-VC:


              Recht uit de camera, niets aangepast
              31mm
              iso100
              1/320s
              f/5
              NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
              https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

              Comment


              • #8
                Re: Test met Tamron 17-50.

                Mooie tuin die je daar hebt, amaai.
                Maar sorry hoor, deze foto oogt helemaal niet scherp, toch niet voor zover ik het kan zien.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X