Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter, Nikon of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter, Nikon of sigma

    hallo allemaal,

    Dit is mijn eerste topic, ik ben pas nieuw...
    Ik heb: een Nikon ***
    en ik heb pas een telelens besteld van sigma.
    Ik had al de Nikon 80-210 2.8 (jawel, de echte!)
    Nu wil ik ook nog eens een teleconverter kopen,
    met een waarde van 2x.
    Hiervoor heeft nikon de:TC-20E II
    en sigma de: Teleconverter 2x EX APO
    Sigma is uiteraard goedkoper...


    Wat zijn jullie ervaringen met sigma teleconverters,
    tov de nikon teleconverters?


    Alvast zeer bedankt voor reactie's,

    Reinier

  • #2
    Zelf nog geen ervaring. Ik zit te denken aan een 1,4 TC. Ik denk dat het een Sigma gaat worden voor mijn Sigma 70-200 2.8. Maar Kenko Pro/Tamron SP AF-TC's (schijnen dezelfde te zijn) komen ook erg goed uit de reviews. Alleen ff goed uitkijken of de TC compatibel is met je lens.
    Deze links al gevonden neem ik aan:



    Laat nog even horen wat het geworden is. Zal ik ook doen.
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      Geen van beide... Ga voor een Kenko. Betere compatibiliteit, + zekerheid van behoud AF e.d.
      “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
      Scott Adams

      Comment


      • #4
        Dat begrijp ik niet helemaal, verbeter me wanneer ik het verkeerd heb,
        maar de nikon 2.0 converter IS toch 100% compatable met de digitale
        nikon camera's?

        ..of?

        gr,

        reinier

        Comment


        • #5
          Even wil ik dit er aan toevoegen:
          voor mijn nikon D100.
          Mijn eisen, met prioriteit bovenaan:
          -100% compatable
          -100% compatable met AF nikkor 80-210 2.8
          -100% compatable met sigma
          -De ALLERBESTE kwaliteit
          -Prijs


          gr,

          reinier

          Comment


          • #6
            Originally posted by reinier domsdorf
            Dat begrijp ik niet helemaal, verbeter me wanneer ik het verkeerd heb,
            maar de nikon 2.0 converter IS toch 100% compatable met de digitale
            nikon camera's?
            Je hebt het helemaal niet verkeerd voor,Reinier.De TC-20E II is compatibel met de Nikon camera's en met bepaalde Nikkorlenzen.(niet met allemaal!!!)Je moet je dus eerst goed informeren en ik zou deze vraag bijvoorbeeld stellen op het Nikoniansforum (http://www.nikonians.org)zodat je zeker weet of ze met je Sigmalens gaat werken of niet.Of neem een kijkje op de Nederlandse site van Nikon om te zien met welke lenzen deze TC compatibel is.

            Je zegt de echte 80-200mm te bezitten maar welke versie is dan de echte? Heb je de moderne AFS-versie gaat de TC-20E II geen enkel probleem geven.Heb je één van de oudere AF-versies misschien wel.

            Heb zelf voor enkele weken mijn Nikkor AF 300mm prime verkocht én de hierop gebruikte Kenko teleconverter die prima op deze lens werkte.Morgen krijg ik immers van deze 300mm de nieuwere AFS-versie aan huis geleverd via Corné en op deze lens werkt de Kenko niet!Dus de Kenko is dus zeker niet altijd compatibel!!Op de AFS moet ik een teleconverter van Nikon kopen.De nieuwe generatie Nikon TC's zijn pareltjes maar ze kosten flink wat geld

            Informeer je dus goed voor je aankoop!!


            Danny's Photosite

            Comment


            • #7
              Absoluut! Volledig compatibel met Nikon gerief, maar het addertje zit 'em bij third-party lenzen. Lenzen van Sigma hebben wel eens moeite met de Nikon convertor. Op de Kenko past gewoon praktisch alles, hij is goedkoper, en hij biedt prima kwaliteit. Wat dit laatste betreft kan ik niet vergelijken met de Nikon, maar als je de verschillende reviews mag geloven moet de Kenko er zeker niet voor onderdoen.
              Kleine noot wel: ik heb de 1.4x convertor. Het blijkt ook zo te zijn dat een 2x in 't algemeen eerder afgeraden wordt, omdat er hier (bij welk merk dan ook) sprake is van zichtbaar kwaliteitsverlies, terwijl dit met de 1.4x verwaarloosbaar is. Vergeet ook niet dat je 2 stops lichtverlies hebt met de 2x i.t.t. 1 stop bij de 1.4x

              Hoe dan ook, als je even in de reviews op verschillende sites en magazines graaft, en wat gebruikerservaringen erop naleest, is er maar 1 conclusie mogelijk denk ik: Ga voor de Kenko...

              ...tenzij het het een massapsychose is, natuurlijk.
              Originally posted by reinier domsdorf
              Dat begrijp ik niet helemaal, verbeter me wanneer ik het verkeerd heb,
              maar de nikon 2.0 converter IS toch 100% compatable met de digitale
              nikon camera's?

              ..of?

              gr,

              reinier

              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #8
                Wow, is dat waar RR?! Dan moet ik mijn advies hier wat terugschroeven, Reinier! Zoals je merkt, is het dus wel interessant om zoveel mogelijk verschillende meningen te horen. Succes in ieder geval met je zoektocht.
                Originally posted by roadrunner
                [br...en op deze lens werkt de Kenko niet!

                “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                Scott Adams

                Comment


                • #9
                  Hoe dan ook, als je even in de reviews op verschillende sites en magazines graaft, en wat gebruikerservaringen erop naleest, is er maar 1 conclusie mogelijk denk ik: Ga voor de Kenko...
                  waar kan je hier in belgie 'n kenko 300 pro kopen...
                  ik heb reeds 'n tamron SP-AF getest op mijn d100 en 80-200 maar de AFS werkte maar af en toe....
                  optisch was ik wel zeer tevreden over de combinatie

                  Comment


                  • #10
                    Heb de mijne van TopFoto, en ben er zeer tevreden over. Tot nu toe compatibel met elke lens die ik heb, zonder problemen met de AF...
                    Originally posted by w00ha
                    waar kan je hier in belgie 'n kenko 300 pro kopen...

                    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                    Scott Adams

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by markali
                      Absoluut! Volledig compatibel met Nikon gerief,
                      Niet waar hoor,Marco.De Kenko werkt met bepaalde Nikkors gewoonweg niet.ANCHOR heeft het op de shooting te Alden Biesen zelf ondervonden met de Kenko van Natalia erop:het werkte gewoon niet.

                      Dus informeer je eerst goed!!Zeker met een Sigmalens (daar weet ik niks vanaf )Maar het lichtverlies is zeker iets waar je rekening mee moet houden.Nikon heeft nu ook een nieuwe TC x1.7 met slechts 1 stop verlies dacht ik (kan me vergissen).Bekijk die eens.

                      Ik heb me de Kenko besteld gehad bij Adorama te New York en met taks en transport kostte hij me ongeveer 159 Euro.

                      Verbaasd me niet,Edmond,dat je soms problemen had met de kenko op een AFS-lens.Maar op de Nikkor 70-200 VR geeft de Kenko dan weer geen enkel probleem.Moeilijk dus
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Nouwe jongens, makkelijk wordt het niet.
                        Hoe weet ik nu welke de beste kwaliteit
                        biedt, de nikon of de kenko?

                        Wanneer de sigma lens binnen is, ga ik
                        gewoon naar de nikon 'dealer' en ga ik
                        eens even kijken of dat de sigma lens
                        wil 'praten' met de convertor.
                        Ook ga ik hetzelfde doen met een EX-dealer
                        waar ze een convertor hebben met nikon
                        fitting.
                        Tja, en waar zit er dan natuurlijk de
                        kenko dealer?????????


                        Kijk en vergelijk zeggen ze, en bovendien
                        ben ik zeer eigenwijs, ik zelf zien dat de
                        combinatie werkt.
                        Niet dat k jullie niet geloof jongens, maar
                        dat komt van mijn vak af (storingsmonteur),
                        Alle reactie's zijn zeer zeer zeer welkom!


                        Reinier

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Reinier, ik ben zelf in het bezit van de tc20eII van nikon. in de gebruiks aanwijzing, staat dat deze alleen "volledig" compatible is met de AFS lenzen.

                          Ik zie ook dat je van Nederland komt, mocht het een beetje in de buurt zijn mag je hem altijd een keer komen testen. Maar dan wel na 12 juni ivm kleine vakantie. (ik woon trouwens in Hoeven)
                          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                          Comment


                          • #14
                            Hartstikke bedankt voor het aanbod,
                            maarre...
                            Hoeven-> bij Retie?
                            Hoeven-> bij Turnhout?
                            Hoeven-> bij Oudenbosch (NL) ?
                            of
                            Hoeven-> bij Milheze?

                            Ik ga eerst effekes naar Den-bosch,
                            daar moet ik donderdag toch naar toe,
                            is dat niks, dan.....????
                            Ik laat het je nog horen.

                            gr,
                            reinier

                            Comment


                            • #15
                              hmm was dus Hoeven bij oudenbosch. Deze ligt tussen Breda en Roosendaal.

                              s6
                              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                              Comment

                              Working...
                              X