Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips frontaal fotograferen voedsel (amateur)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips frontaal fotograferen voedsel (amateur)

    Voor een opdracht voor school bouwen we via een applicatie een hamburger op in verschillende lagen (zie foto).
    Hiervoor willen we gebruik maken van foto's. Deze zouden dus frontaal genomen moeten worden en makkelijk te detoureren zijn.
    Ik ben niet in het bezit van een fotostudio of professioneel materiaal. Maar ben toch op zoek naar handige tips.

    Zo ga ik mijn foto's naast een raam opnemen. Zorg ik voor reflectie langs de andere kant met aluminiumfolie.
    Maar ik weet niet welke ondergrond ik het beste zou nemen, zodat ik dit later gemakkelijk weg kan detoureren.
    Of misschien zijn er nog tips&tricks die mijn fotosessie en/of -bewerking aangenamer kunnen maken?


  • #2
    Re: Tips frontaal fotograferen voedsel (amateur)

    Hoe ik het zou proberen:
    - een groot wit blad als ondergrond
    - enkele centimeters daarboven (zwevend) een glasplaat met daarop het onderwerp
    - een groot wit blad als achtergrond (op enige afstand van het onderwerp)

    Als je een flitser hebt kan je die gebruiken om de achtergrond zo wit mogelijk te belichten. Heb je geen flitser, dan kan je bv. een zilveren reflectiescherm gebruiken.
    Het onderwerp zal je waarschijnlijk ook wat moeten oplichten langs de schaduwzijde. Afhankelijk van het gewenste contrast kan dat inderdaad met een reflectiescherm (wit, zilver) of met een spiegel.
    Alvast veel succes.
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment

    Working...
    X