Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Are you looking at me...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Are you looking at me...?

    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Are you looking at me...?

    Mooie ogen!! Voor mij persoonlijk is de rest van de libel een beetje te wazig. Kan het bewegings onscherpte zijn?


    Jean-Pierre

    Comment


    • #3
      Re: Are you looking at me...?

      Combinatie van verschillende dingen denk ik. Ten eerste, het diafragma, en ten twee, de wind.

      Ik vond het gewoon een leuke foto, maar is zeker niet één van de beste van die dag, daarom heb ik hem ook maar in de Beginnershoek geplaatst, waar hij thuis hoort volgens mij.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Are you looking at me...?

        Jammer toch dat je ons hier slechts de mindere laat zien .
        En ook jammer dat je er meteen aan toevoegt dat de mindere in Beginnershoek thuishoren .
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Are you looking at me...?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Combinatie van verschillende dingen denk ik. Ten eerste, het diafragma, en ten twee, de wind.

          Ik vond het gewoon een leuke foto, maar is zeker niet één van de beste van die dag, daarom heb ik hem ook maar in de Beginnershoek geplaatst, waar hij thuis hoort volgens mij.
          Dat is een vorm van publicatiezucht: als 'ik' maar gezien wordt.
          Ik ga altijd voor kwaliteit, ook in Beginnershoek
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Are you looking at me...?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Jammer toch dat je ons hier slechts de mindere laat zien .
            En ook jammer dat je er meteen aan toevoegt dat de mindere in Beginnershoek thuishoren .
            Groetjes
            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Dat is een vorm van publicatiezucht: als 'ik' maar gezien wordt.
            Ik ga altijd voor kwaliteit, ook in Beginnershoek
            Forumreglement Sticky Beginnershoek

            Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

            In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.

            Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.

            Wil je een grondigere bespreking van je foto, dan kun je beter je foto in de betreffende fotobeoordelingsforums in de fotohoek plaatsen.

            Het is de fotograaf die beslist of de foto het beste thuishoort in het Beginnershoek Forum, geen discussies hierover.
            Indien echter bewust in een verkeerd forum wordt gepost (om aandacht te trekken of als grap) kan de moderator de post verwijderen of verplaatsen.
            Ik volg gewoon de regels hoor.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Are you looking at me...?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Ik volg gewoon de regels hoor.
              Ik heb het tegendeel ook niet beweerd.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Are you looking at me...?

                Ik Wou je fot niet afbreken hoor. Maar ik kom hier op de beginnershoek omdat ik nog veel te leren heb
                HEt is niet dat ik, hier van alleen mijn fouten kan bijleren maar ook van reacties en opmerkingen van collega fotograven op andere hun foto's.
                Ik denk toch dat, dat de hele opzet is van deze beginnershoek. Of ben ik echt zo verkeerd?
                Last edited by Guest22; 13 juni 2013, 20:15.

                Comment


                • #9
                  Re: Are you looking at me...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Ik Wou je fot niet afbreken hoor. Maar ik kom hier op de beginnershoek omdat ik nog veel te leren heb
                  HEt is niet dat ik, hier van alleen mijn fouten kan bijleren maar ook van reacties en opmerkingen van collega fotograven op andere hun foto's.
                  Ik denk toch dat, dat de hele opzet is van deze beginnershoek. Of ben ik echt zo verkeerd?
                  Klop volledig . Alleen denk ik, dat als we een foto plaatsen, het toch is omdat we denken dat ie goed is.
                  Is hij toch voor verbetering vatbaar, dan lees je het wel aan de hand van de verschillende commentaren.
                  Maar als je zelf vooraf reeds vindt dat een foto slecht is, of minder goed is, dan plaats je hem toch niet hé, want je ziet de fouten reeds.
                  Wel tracht ze dan eerst te verbeteren, en lukt het niet kieper dan maar in de vuilbak.
                  Dat is mijn mening toch.
                  Voor mij is de Beginnershoek echter geen vuilbak.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Are you looking at me...?

                    Ik ben volledig met je eens Djivan. Ik bedoelde ook niet dat je de foto's waarvan je op voorhand weet dat ze slecht zijn, dat je die moet laten zien.

                    Groeten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Are you looking at me...?

                      Beginnershoek Rules

                      on topic: ik volg de voorgangers kwa bewegingsonscherpte
                      Running is a way of living..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Are you looking at me...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                        Ik Wou je fot niet afbreken hoor. Maar ik kom hier op de beginnershoek omdat ik nog veel te leren heb
                        HEt is niet dat hier van alleen mijn fouten kan bijleren maar ook van reacties en opmerkingen van collega fotograven op andere hun foto's.
                        Ik denk toch dat, dat de hele opzet is van deze beginnershoek. Of ben ik echt zo verkeerd?
                        Jij hebt helemaal gelijk hoor, en ik vatte jou kritiek ook niet negatief op. Ik wou enkel verduidelijken dat het niet dadelijk aan beweging onscherpte lag, maar aan het diafragma dat een heel beperkte DOF geeft. Ik zat hier op ongeveer ander halve meter van het diertje op 300mm met een diafragma van f5.6. Dat geeft een DOF van 0,43cm.

                        Dit verklaard dadelijk waarom het hoofdje en oogjes het scherpste zijn in de foto en dat de rest begint te vervagen.

                        En dat het hoofdje en oogjes ook niet 100% scherp zijn, lag aan de wind. Zelfs een sluitertijd van 1/320s kon hier niet helpen. De VR stond op, dus die sluitertijd is ruim voldoende op 300mm, je kan met deze lens gemakkelijk 2 stops lager gaan. (Nikon zegt zelfs 4 stops.)

                        Misschien dat ik de opmerking van 'de mindere foto's plaatsen in beginnershoek' niet had moeten maken, want er zijn hier dus wel degelijk een hele hoop goede fotografen die hier ook hun foto's plaatsen. Deze personen wou ik zeker niet kwetsen met deze uitspraak en aan die personen bied ik dan ook mijn excuses aan.


                        Ik heb ook wel nog een andere mening over enkele foto's hier, maar zoals de regels het al zegt, daar wordt niet over gediscussieerd.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Are you looking at me...?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                          Deze personen wou ik zeker niet kwetsen met deze uitspraak en aan die personen bied ik dan ook mijn excuses aan.
                          Ik heb ook wel nog een andere mening over enkele foto's hier, maar zoals de regels het al zegt, daar wordt niet over gediscussieerd.
                          Je hoeft je toch niet te excuseren Rudy. Ieder zijn mening, en je hebt volgens m.i. (waarschijnlijk)ook niemand gekwetst hoor
                          Jij mag een mening hebben en een ander ook. Zolang we maar elkaar niet gaan uitschelden hier. Want dat zou voor mij niet prettig werken.
                          In ieder geval, ik voel me niet aangesproken Ben in afwachtig van je volgende foto Helaas, hier kan ik niets over schrijven omdat ik er geen verstand van heb

                          Comment


                          • #14
                            Re: Are you looking at me...?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                            ..............Misschien dat ik de opmerking van 'de mindere foto's plaatsen in beginnershoek' niet had moeten maken............
                            Je hebt het begrepen, enkel dat zinnetje lag een beetje op mijn maag.
                            Persoonlijk voelde ik me helemaal niet aangesproken en ik denk trouwens niemand, dus excuses tov personen zijn mijns inziens helemaal niet nodig.
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Are you looking at me...?

                              Rudy,

                              Ik vroeg me alleen maar af of het aan bewegingsonscherpte lag? Nu ik Uw uitleg lees zie ik het al anders. Maar zoals reeds gezegd, ik ben een beginneling en heb hier al zeker weer iets bijgeleerd.

                              Waarvoor mijn dank.
                              Groetjes
                              Last edited by Guest22; 14 juni 2013, 09:41.

                              Comment

                              Working...
                              X