Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlieg met me mee ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlieg met me mee ....




    iso160-1/1250-F/5.6-102mm
    Last edited by bommasien; 13 juni 2013, 12:41.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Vlieg met me mee ....

    Goede poging, en respect ervoor. maar voor dit soort fotografie is minimaal(en dan nog een vraagteken soms erbij) een 50(70)-300 mm noodzakelijk. Hoe dicht ze ook soms komen, telelenzen kunnen beter het vermogen aan om kwalitatief betere close-ups te realiseren. Ik zie dat je hier op 102 mm zit. Waarschijnlijk heeft je lens een maxiamale zoom van 105 of 135? Met telelenzen breng je het object niet dichterbij, maar je vergroot objecten. Soms is hier wel eens een misverstand over.

    Dus een tip: Meeuwen met tele tot 200/300 mm, hoe dicht ook. Andere vogelfotografie: Volg dit topic eens want er staan heel wat aardige tips bij waaruit je zeker wat kunt leren.
    Succes
    Last edited by Beelder; 13 juni 2013, 11:02.

    Comment


    • #3
      Re: Vlieg met me mee ....

      er zitten vreselijke vlekken in de lucht Sien..?
      valt nogal op met zo,n lucht hè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vlieg met me mee ....

        Komt het nu door de korrel in de blauwe lucht of komt het nu door de vogel niet scherp is sien, maar het is precies of de vogel werd achteraf in deze lucht geplakt.
        Het kan goed zijn dat ik verkeerd ben, maar het lijkt wel zo.
        Ook de vlekken in de lucht vallen nogal op. Het gaat over een grotere vlek (poetswerk ?) en een sensorvlek. Misschien heb je wel sensorvlekken willen verwijderen en is het je niet bijster goed gelukt.
        Eventuele sensorvlekken verwijder ik als volgt : ik neem de tool 'snel retoucheerpenseel' - maak de cirkel groot genoeg zodat hij zeker groter is als de sensorvlek - zet de hardheid op 100 % - en klik...... weg sensorvlek.
        Wellicht zijn er nog andere en misschien wel betere methoden, maar ik ben best tevreden over deze.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Vlieg met me mee ....

          inderdaad mooie poging!
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment

          Working...
          X