Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roughness

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roughness

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Roughness

    Wolken zijn grandioos maar de verscherping op de rotsen te veel..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Roughness

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Wolken zijn grandioos maar de verscherping op de rotsen te veel..
      +1
      Geweldige lucht !
      canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

      website : www.leonvanham.com

      Comment


      • #4
        Re: Roughness

        denk dat zelfs mooier zou zijn zonder die grote steen op de voorgrond.
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

        http://shantiguru.1x.com

        Comment


        • #5
          Re: Roughness

          mooi maar ook ergens net wat tè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Roughness

            Compositie en tonen vind ik erg fraai. Lucht uiteraard ook, hoewel ik het lichte deel erg licht vind. Verder sluit ik mij aan bij de opmerking over de verscherping.
            Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

            Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

            Comment


            • #7
              Re: Roughness

              Wat een lucht!
              Ik volg de andere opmerkingen.
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Roughness

                Ik volg hier ook Danny ... misschien zijn we te kritisch op jou werk maar we zijn dan ook al heeeeeel veeeeel verwend door jou prachtige landschappen
                Groetjes
                Luc
                Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                Comment


                • #9
                  Re: Roughness

                  Wel mooi maar tikkeltje te verscherpt ja en voor mij hoefde die dikke steen linksonder ook niet
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roughness

                    Deze foto ademt sfeer, onafgezien van de technische kant. Dat alleen volstaat voor een topper IMHO!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roughness

                      Bedankt voor de reacties !

                      Ik snap echter de reactie over de scherpte niet... Zie niet meteen iets vreemds. Bemerk wel dat er witte mosjes op die steen zitten, die misschien de oorzaak zijn van oververscherpte indruk ?

                      Ik heb op deze foto de standaard verscherping à la "mortierke" toegepast, zoals op al mijn foto's.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roughness

                        Ik weet niet wat verscherping 'a la mortierke' precies inhoudt, maar ik denk dat het probleem is dat alles in de foto scherper is dan het in werkelijkheid ooit zou zijn.

                        Die witte mosjes die je noemt zijn inderdaad de grootste boosdoener. Maar ook de randjes van de horizon, met name helemaal links, zijn wat mij betreft iets te scherp.

                        Overigens vind ik die grote steen in de voorgrond essentieel voor de foto.
                        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roughness

                          Top! Aan de compositie zou ik niets wijzigen, die vind ik perfect zoals ze is. Die scherpte is nu eenmaal het gevolg van een foto met heel veel kleine details te verkleinen naar dit formaat. Niet echt iets mis mee volgens mij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Roughness

                            Ik merk ook niet direct iets vreemd aan de verscherping. De steen vooraan trekt wel meteen mijn aandacht. Verder is het een erg knappe foto met die wolken boven het landschap.
                            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Roughness

                              Oorspronkelijk geplaatst door -Sven- Bekijk bericht
                              Die scherpte is nu eenmaal het gevolg van een foto met heel veel kleine details te verkleinen naar dit formaat. Niet echt iets mis mee volgens mij.
                              Het verkleinen van een foto naar dit soort relatief kleine formaten leidt juist altijd tot een verlies van scherpte. Hoe groter de verkleining, hoe meer scherpteverlies er optreedt. Verklein maar eens een origineel naar 100 pixels breed, vooral scherpe delen met laag contrast zullen veel van de originele scherpte verliezen.

                              Het zou voor de discussie interessant zijn om de onverscherpte versie te zien.
                              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                              Comment

                              Working...
                              X