Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alpes haute provence

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alpes haute provence

    hallo,

    begin juli vertrekken wij naar Volonne in de Provence. Graag had ik natuurlijk wat tips gehad voor pittoreske rustige dorpjes in de omgeving of andere bezienswaardigheden.
    waarschijnlijk zakken we ook eens af naar Sisteren en Digne-les-Bains, zijn deze de moeite ?

    alle tips welkom en alvast bedankt
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: alpes haute provence

    Niemand ?

    Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

    Comment


    • #3
      Re: alpes haute provence

      Wij zitten in de eerste week van juli in mazan, niet zo ver daar vandaan.

      Zelf willen we zowiezo uitstapjes maken naar orange en avignon en misschien ook een dagje naar marseille.
      Verder ben ik zowat aan het googlen en lijken me bonnieux en roussillon ook leuk.

      Meer tips zijn altijd welkom.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: alpes haute provence

        Merci Zibro,

        Ondertussen hebben we ook al een uitstap gepland naar marseille, wanneer de tour aankomt, leuk voor de kids !

        Rousillion is ook goede tip

        Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: alpes haute provence

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          hallo,

          begin juli vertrekken wij naar Volonne in de Provence. Graag had ik natuurlijk wat tips gehad voor pittoreske rustige dorpjes in de omgeving of andere bezienswaardigheden.
          waarschijnlijk zakken we ook eens af naar Sisteren en Digne-les-Bains, zijn deze de moeite ?

          alle tips welkom en alvast bedankt
          Er is natuurlijk te veel om op te noemen. Googlen maar....

          Één tip kan ik je wel geven: Avignon. Prachtstad maar bovendien is het Festival van Avignon van vrijdag 5 t/m vrijdag 26 juli 2013! Veel theater, straattheater et cetera. Ook voor de kinderen (èn fotografie) heel leuk lijkt mij.

          Le Festival d'Avignon est aujourd'hui l'une des plus importantes manifestations internationales du spectacle vivant contemporain.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: alpes haute provence

            Gordes en Provence, Roussillion, Vaison-la-Romaine, Fontaine-de-Vaucluse (minder interessant in de zomer, wel indrukwekkend, een gigantisch gat)
            De vele markten en avondfeesten in de kleine dorpjes.

            Avignon, en wat gaan toeren in de Camarage.

            Dat zijn wij vorig jaar gaan bezoeken.
            Zaten wel in "Les Beaumettes" nog een stukje van de Mont-Ventoux

            Op de mont-ventoux zeker je camera in de aanslag houden.
            Franse mirages oefenen er vaak op lage hoogte.
            Heb er 4 gemist bij ons bezoek aan de ventoux omdat de camera in de rugzak zat.

            (foto's achter link komen zo uit de camera)

            MVG. Ruben
            Last edited by C. Ruben; 16 juni 2013, 13:13.
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

            Comment


            • #7
              Re: alpes haute provence

              De meeste zaken die hier zijn voorgesteld zijn 1.5 à 2 uur rijden. Ik leg graag wat afstand af maar er zijn leukere dingen dan bij +30° 4 uur in de auto te moeten zitten, zeker als er in deze minder bekende regio zoveel spectaculairs te zien is. De Alpes de Haute Provence is een heel aparte kant van de Provence. Ik denk dat de TS de Provence al bezocht heeft en nu deze minder toeristische streek aandoet? Tip: groen michelin Alpes du Sud

              In 2011 hebben wij deze streek een 6-tal dagen bezocht. Ons programma was:
              1. Fontienne - Forcalquier - Mane - Salagon - Dauphin
              2. Manosque - Montfuron - Cérèste - Vachères - Oppedette - Simiane-la-Rotonde
              3. Château-Arnoux-st-Auban - Donta - Rochers des Mées - Ganagobie -Lurs
              4. Sisteron (citadel!) - Montagne de Lure (2-lingberg Ventoux)
              5. Moustiers-ste-Marie - Lac de Moustiers - Gorges du Verdon Rive Nord(sublieme rondrit)

              De vet gedrukte plaatsen zijn mijn favo's. Richting Digne-les-Bains is er ook veel te zien, maar daar ben ik zelf nog niet geweest. Zoals gezegd, heel veel info in de Franse michelingids. Ik weet niet of er een nederlandstalige is die deze streek bespreekt tussen de Alpen en de toeristische Provence.
              Last edited by Moa; 17 juni 2013, 14:47.

              Comment


              • #8
                Re: alpes haute provence

                Iemand een tip voor goeie zwemplaatsen in de natuur rond Volonne?

                Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                Comment


                • #9
                  Re: alpes haute provence

                  Iemand een tip voor goeie zwemplaatsen in de natuur rond Volonne?
                  De Durance en de Bléone tot Digne zijn gekanaliseerd of voor grindwinningen gebruikt en dikwijls onbereikbaar, maar op sommige plaatsen zijn de putten omgevormd tot stranden, oa benoorden Manosque, dichterbij weet ik niet.
                  Stroomopwaarts van Digne (buurt van Marcoux) heb je meer kans.
                  In de Gorges de Trevans (bereikbaar via Estoublon in de vallei van de Asse) zijn er plekjes in het kleine riviertje.
                  Rij terug langs St-Jurs en de lavendelvelden op het plateau van Valensole (die zijn er ook dichter bij jou op het plateau van Puimichel)

                  Voor wandelingen in de natuur kijk ook eens naar de Réserve Naturelle de Haute Provence (rond Digne-les-Bains).
                  Voor vlinderfotos de Jardin des Papillons in deze stad.
                  Wandeling naar de top van de Cousson (vertrek best vanuit Entrages).
                  Romeinse inscriptie La pierre écrite.

                  Aan de kant van de Luberon:
                  Vergeet niet af te slaan naar de abdij Notre Dame de Lure (op de zuiderhelling), mooi (en fris) plekje.
                  De okermijnen van de Colorado du Luberon zijn ook een goede fotografielocatie.

                  Veel plezier.
                  Last edited by palombian; 24 juni 2013, 09:31.

                  Comment


                  • #10
                    Re: alpes haute provence

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    De Durance en de Bléone tot Digne zijn gekanaliseerd of voor grindwinningen gebruikt en dikwijls onbereikbaar, maar op sommige plaatsen zijn de putten omgevormd tot stranden, oa benoorden Manosque, dichterbij weet ik niet.
                    Stroomopwaarts van Digne (buurt van Marcoux) heb je meer kans.
                    In de Gorges de Trevans (bereikbaar via Estoublon in de vallei van de Asse) zijn er plekjes in het kleine riviertje.
                    Rij terug langs St-Jurs en de lavendelvelden op het plateau van Valensole (die zijn er ook dichter bij jou op het plateau van Puimichel)

                    Voor wandelingen in de natuur kijk ook eens naar de Réserve Naturelle de Haute Provence (rond Digne-les-Bains).
                    Voor vlinderfotos de Jardin des Papillons in deze stad.
                    Wandeling naar de top van de Cousson (vertrek best vanuit Entrages).
                    Romeinse inscriptie La pierre écrite.

                    Aan de kant van de Luberon:
                    Vergeet niet af te slaan naar de abdij Notre Dame de Lure (op de zuiderhelling), mooi (en fris) plekje.
                    De okermijnen van de Colorado du Luberon zijn ook een goede fotografielocatie.

                    Veel plezier.
                    hartelijk dank Palombian !

                    dat zijn veel nuttige tips :-)

                    afgeprint en in de auto gelegd :-)
                    Mijn website: http://www.michelpyck.be

                    Comment


                    • #11
                      op het allerlaatst toch nog een toffe zwemplaats gevonden: les gorges de meouge, aanrader voor wie in de streek is !




                      Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk
                      Mijn website: http://www.michelpyck.be

                      Comment

                      Working...
                      X