Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a58 of a65

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a58 of a65

    Kan iemand me aub iets verder helpen?
    Momenteel heb ik een Sony a300 deze is al een 6 tal jaren oud en deze zou ik graag vervangen door een ander toestel van het zelfde merk omdat ik dan geen nieuwe lenzen hoef te kopen.
    Nu was mijn keuze eerst gevallen op de alfa 58 het nieuwe instapmodel maar als ik de reviews lees, onder andere in de laatste Shoot, dan komt dit toestel er niet al te best uit.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op de a65 maar deze heeft als enige verschil, voor mij bruikbaar dan toch, dat ie wat meer pixels heeft.
    Heb ik als amateur wel die 24 megapixel van doen?

  • #2
    Re: Sony a58 of a65

    Oorspronkelijk geplaatst door dieter8500 Bekijk bericht
    Kan iemand me aub iets verder helpen?
    Momenteel heb ik een Sony a300 deze is al een 6 tal jaren oud en deze zou ik graag vervangen door een ander toestel van het zelfde merk omdat ik dan geen nieuwe lenzen hoef te kopen.
    Nu was mijn keuze eerst gevallen op de alfa 58 het nieuwe instapmodel maar als ik de reviews lees, onder andere in de laatste Shoot, dan komt dit toestel er niet al te best uit.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op de a65 maar deze heeft als enige verschil, voor mij bruikbaar dan toch, dat ie wat meer pixels heeft.
    Heb ik als amateur wel die 24 megapixel van doen?
    De A58 vind ik prijs/kwaliteit eigenlijk echt super, een introductieprijs al onder de 500 euro voor wat je krijgt is erg sterk van Sony! Je krijgt een gloednieuwe sensor (hoewel de 16 megapixel van Sony enorm geprezen werd...ik "vrees" dat het nu gedaan is met die 16 megapixel sensor te gebruiken bij Sony).

    De A65 is een beduidend betere camera, en zoals die nu geprijsd staat zeker de moeite waard. Hoewel ik eerder de voorkeur zou geven aan de nieuwere 20 megapixel sensor van de A58 (ik verwacht deze te zien in toekomstige modellen trouwens), geniet de A65 op alle andere vlakken de voorkeur. Betere bouw, elektronische zoeker = neusje van de zalm, gps (leuk voor de een, nuttig voor mensen die graag reizen), veel beter en groter scherm (en bovendien kantelbaar in verschillende richtingen), extra functies zoals draadloze afstandsbediening mogelijkheid, wel een 2 seconden timer, etc..¨

    Voor mij is de zoeker en het scherm al reden genoeg om voor de A65 te kiezen, als je de A58 kiest, moet je het doen voor de lage prijs en de nieuwe sensor (die toto hiertoe wel prima lijkt!)!

    De A65 is (zeker gezien de prijs nu) de te verkiezen camera, maar de A58 is zeker geen misser voor een instapper

    Comment


    • #3
      Re: Sony a58 of a65

      De a58 heeft een klein nadeel - de plastieken bajonet. Voor wie voorzichtig is - is dat niet zo erg - maar zelf heb ik toch liever metaal (ik heb eigenlijk bijna alleen maar metalen Minolta lenzen - beercans e.a.).
      Ik heb al prijzen gezien met kitlens voor ferm beneden de 500€ - zonder cashback (25€ op te zoeken bij consumentenacties op de sony webstek). Wellicht geldt er een iets hogere korting voor de a65.
      De a65 is een heel ander toch wel beter afgewerkt toestel. Wat ook belangrijk is, is dat de a58 wel thethering heeft (weet niet voor de a65/a77 - de a77 heeft dat wellicht ook, voor de a65 zou ik dat toch eerst even natrekken, mogelijks pas met de nieuwste nog niet uit zijnde firmware... ) - waar vroeger een punt van kritiek t.o.v. Sony toch was dat de low-end dat in tegenstelling tot de 2 grote spelers - dit niet hadden.
      Nadeel van de a58 is wel dat de standaard afstandsbedieningsaansluiting weggevallen is! Dit begrijp ik niet dat men dat heeft weggesneden - maar gezien er kosten gesneden moesten worden, weet je't wel - 't werkt wellicht wel nog met de IR-remote, en een nieuwe adapter via een usb of andere connector (op te zoeken). De A58 gebruikt niet de nex-batterijen zoals de a55 - maar de gewone types die men van Sony gewoon is - dezelfde als de a65,a77,a900,a850... Eenheidsworst dus - iets om wel vrolijk van te worden.
      De A58 is denk ik heel erg competitief gemaakt als entry-model - wil je meer, gezien uw ervaring met de toch wel behoorlijke a300 - dan zou ik persoonlijk toch eerder mikken op de a65.
      Voor je die beslissing neemt - zou ik een store zoeken waar beide in voorraad zijn - zoiets moet je toch zelf kunnen zien en voelen - lijkt me.

      Comment


      • #4
        Re: Sony a58 of a65

        Ik zou voor de A57 gaan, voor 599 heb je die al. Wat mij stoort aan die instapmodellen zoals de A58 is de kleine buffer, voor de rest is het een mooi toestel.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony a58 of a65

          A65 lijkt mij momenteel de beste keuze.

          Comment


          • #6
            Re: Sony a58 of a65

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            De a58 heeft een klein nadeel - de plastieken bajonet. Voor wie voorzichtig is - is dat niet zo erg - maar zelf heb ik toch liever metaal (ik heb eigenlijk bijna alleen maar metalen Minolta lenzen - beercans e.a.).
            Ik heb al prijzen gezien met kitlens voor ferm beneden de 500€ - zonder cashback (25€ op te zoeken bij consumentenacties op de sony webstek). Wellicht geldt er een iets hogere korting voor de a65.
            De a65 is een heel ander toch wel beter afgewerkt toestel. Wat ook belangrijk is, is dat de a58 wel thethering heeft (weet niet voor de a65/a77 - de a77 heeft dat wellicht ook, voor de a65 zou ik dat toch eerst even natrekken, mogelijks pas met de nieuwste nog niet uit zijnde firmware... ) - waar vroeger een punt van kritiek t.o.v. Sony toch was dat de low-end dat in tegenstelling tot de 2 grote spelers - dit niet hadden.
            Nadeel van de a58 is wel dat de standaard afstandsbedieningsaansluiting weggevallen is! Dit begrijp ik niet dat men dat heeft weggesneden - maar gezien er kosten gesneden moesten worden, weet je't wel - 't werkt wellicht wel nog met de IR-remote, en een nieuwe adapter via een usb of andere connector (op te zoeken). De A58 gebruikt niet de nex-batterijen zoals de a55 - maar de gewone types die men van Sony gewoon is - dezelfde als de a65,a77,a900,a850... Eenheidsworst dus - iets om wel vrolijk van te worden.
            De A58 is denk ik heel erg competitief gemaakt als entry-model - wil je meer, gezien uw ervaring met de toch wel behoorlijke a300 - dan zou ik persoonlijk toch eerder mikken op de a65.
            Voor je die beslissing neemt - zou ik een store zoeken waar beide in voorraad zijn - zoiets moet je toch zelf kunnen zien en voelen - lijkt me.
            Helaas heeft de A77 geen tethering...en de A58 heeft blijkbaar GEEN IR remote port meer...enkel een afstandsbediening via de nieuwe wired remote port is mogelijk.

            @ TS: De A58 heb je al voor 440 euro, de A65 voor 650 euro op amazon.de...ze hebben bovendien uitstekende service! Alleen is het allemaal via verzenden gezien ze geen fysieke winkel hebben...en in het Duits/Engels...

            Comment


            • #7
              Re: Sony a58 of a65

              De a65 is besteld wat oefenen en ik hoop spoedig iets te kunnen posten.
              Hartelijk dank voor de info.

              Comment


              • #8
                Re: Sony a58 of a65

                Oorspronkelijk geplaatst door dieter8500 Bekijk bericht
                De a65 is besteld wat oefenen en ik hoop spoedig iets te kunnen posten.
                Hartelijk dank voor de info.
                Amai super! Veel plezier ermee!

                Comment

                Working...
                X