Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

agent orange on the run

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • agent orange on the run



    men eerste sport opname of tips ?

  • #2
    Re: agent orange on the run

    Voor je eerste Waarschijnlijk op zeker gespeeld met korte sluitertijd? Bijna helemaal bevroren.

    Comment


    • #3
      Re: agent orange on the run

      leuke plaat om mee te beginnen. Hier een paar tips:
      - de foto is wat geel. In de stand automatische witbalans zou dit waarschijnlijk beter gaan. Het is ook achteraf nog te corrigeren.
      - De foto is gepresenteerd in de adobe RGB kleurruimte. Dit geeft in een aantal browsers een vertekende kleur. Beter is het om sRGB te gebruiken.
      - Je kunt met je sluitertijd nog best wat naar beneden. Nu is het 1/1000 maar op 1/500 zou het ook nog moeten lukken. Je krijgt dan soms een kleine bewegingsonscherpte in de benen maar dat kan de fot wat dynamischer maken.
      - Het moment van de galopsprong is eigenlijk net iets te laat. Het is mooier om het moment van de sporing te pakken, dus wanneer het paard non net met een achterbeen de grond raakt of in de zweeffase. Dat breng de impuls vanuit achteren (de achterhand) wat mooier in beeld.

      Succes!
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

      Comment


      • #4
        Re: agent orange on the run

        hoi bedankt voor de tips ! Wanneer je met een groot diafragma werkt bv. 1.4 of 2.8 heb je een klein scherpte vlak, waar stel je dan scherp op het paard zen snuit of op de ruiter ?

        Comment


        • #5
          Re: agent orange on the run

          Ik weet niet hoe dit bij de N.7000 zit, maar bij mij zowel m'n 5000 en 600 hebben meerdere scherpstelpunten. Met panning gebruik -IK- bij de 5000 alle 11 en soms zelfs bij de 600 alle 39. Je lensopening zou daar geen rol in mogen spelen. Het is een kwestie van voorinstelling. Bij mijn 5000 is dit 3D. Meegaan met de beweging, kadreer je onderwerp en geeft het loopruimte en scherpstellen op 'the horse' en meerdere foto's maken achter elkaar met 1 druk op de ontspanknop.
          Met de tips van voorganger komt het zeker goed. Daarom dat ik ook schreef 'op zeker gespeeld'?
          Last edited by Beelder; 11 juni 2013, 20:37.

          Comment


          • #6
            Re: agent orange on the run

            Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
            hoi bedankt voor de tips ! Wanneer je met een groot diafragma werkt bv. 1.4 of 2.8 heb je een klein scherpte vlak, waar stel je dan scherp op het paard zen snuit of op de ruiter ?
            Ik stel in principe altijd scherp op hetgeen ik in beeld wil brengen. Meestal de ruiter. Bij zijdelingse opnames zoals deze maakt dat niet eens zoveel uit omdat je op enige afstand voldoende scherptediepte hebt om de hele combinatie scherp in beeld te krijgen. Bij frontale foto's stel ik scherp op de ruiter (over het hoofd van het paard heen). Als je dan op 200mm en f4 de combinatie beeldvullend hebt hou je voldoende scherptediepte om beiden goed te hebben. Zie:klik hier

            Als scherpstelvelden gebruik ik meestal de 9 velden dynamische instelling. De D3 stelt dan voornamelijk scherp op het geselecteerde (van de 51) scherpstelveldje en gebruikt de 8 omringende velde ter ondersteuning. Ik heb ooit wel met de 3-d tracking geexperimenteerd maar dat is me niet goed bevallen De camera gaat dan te veel schipperen op het te kiezen scherpstelpunt en bijbehorende scherpstel vlak. Bij het close werken met groot diafragma op 200mm zoals ik vaak doe komt het veel nauw en dan voldoet de 3-d tracking niet.
            Met de D7000 heb ik verder geen ervaring.

            Succes
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: agent orange on the run

              Ik vind het een mooie, intresante foto. Het lijkt of de ruiter een speelgoed poppetje is. Knap gedaan.
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment

              Working...
              X