Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

    Hallo,

    Ik werk bij een jeugddienst, en we zijn op zoek naar een nieuwe spiegelreflex camera. We zoeken de volgende eigenschappen:

    Moet zeker tegen een stootje kunnen aangezien jongeren er mee zullen werken
    Goeie film en foto kwaliteit (uiteraard)
    Een brede lens, of tele lens (een pakket dat alle 2 zou bevatten zou goed zijn)
    Een input voor een externe microfoon

    Budget: tot 1000€ denk ik

    Iemand met een goed voorstel? Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

    Oorspronkelijk geplaatst door NickBe Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik werk bij een jeugddienst, en we zijn op zoek naar een nieuwe spiegelreflex camera. We zoeken de volgende eigenschappen:

    Moet zeker tegen een stootje kunnen aangezien jongeren er mee zullen werken
    Goeie film en foto kwaliteit (uiteraard)
    Een brede lens, of tele lens (een pakket dat alle 2 zou bevatten zou goed zijn)
    Een input voor een externe microfoon

    Budget: tot 1000€ denk ik

    Iemand met een goed voorstel? Alvast bedankt!
    Als canongebruiker kan je dit nemen.Nikon heeft waarschijnlijk wel gelijkaardige maar ken deze toestellen niet , anderen zullen dit wel weten.
    Canon EOS 700D + 18-55mm IS STM + 55-250mm IS kost bij konijn 950 euro , zal elders ook wel voor ongeveer te krijgen zijn .

    Comment


    • #3
      Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

      Als andere jongeren er ook mee zullen werken, zou ik niet het duurste toestel pakken en het te proberen houden bij 1 lens zodat je geen miserie hebt met andere lenzen en vuil in je camera.
      (je kan ze natuurlijk ook aanleren hoe ze alles moeten doen, maar daar hebben weinigen intresse voor)
      Nikon D5200 met 18-105 lijkt mij een goede keuze en met uitstekende beeldkwaliteit. Externe microfoon mogelijk en ook tiltbaar scherm voor video.
      Een stootje kan deze wel verdragen, maar met een val breekt vaak de lens in dit prijssegment. Bodies verdragen wel zeer veel.
      D7000 met 18-105 is ook een optie, maar de D5200 is beter op vlak van video.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

        D7000 + 18-105mm lijkt mij de meest robuuste combo binnen dit budget.
        een draaischerm zou ik met een "uitleen" camera vermijden. Das nog een extra onderdeel dat kan afbreken.

        Aangezien de camera moet dienen voor jeugd. (Ik denk dan aan optredens, evenementen, fuiven, ...)
        Dan is een externe flitser ook een handig accessoire. (SB-700)
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

          Meest robuust lijkt mij een Pentax DSLR?
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • #6
            Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

            Dacht ik ook aan: http://www.artencraft.be/nl/pentax-k...al-dc-wr-67064
            Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
            Panasonic GH3 met 14-140

            Comment


            • #7
              Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

              tja - zou je daar niet beter 2de-hands voor gaan? is't kapot dan koop je gewoon nieuw 2de-hands?
              Misschien kan je ook een aantal systeemcamera's op 't lijstje zetten - da's iets compacter, en mogelijks iets minder hoog qua drempel.
              Is robuustheid hier niet een belangrijkere faktor ivm. anders?

              Comment


              • #8
                Re: Hulp: Geschikte camera voor jeugddienst

                Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                D7000 + 18-105mm lijkt mij de meest robuuste combo binnen dit budget.
                een draaischerm zou ik met een "uitleen" camera vermijden. Das nog een extra onderdeel dat kan afbreken.

                Aangezien de camera moet dienen voor jeugd. (Ik denk dan aan optredens, evenementen, fuiven, ...)
                Dan is een externe flitser ook een handig accessoire. (SB-700)
                Als het robuust moet zijn, zou ik ook voor die D7000 gaan, als het iets minder moet kosten d3200 : heb ik nu zelf, maar is nogal klein.
                Qua prestaties moet ie er niet voor onderdoen.
                fotosite

                Comment

                Working...
                X