Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb700 of sb910

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sb700 of sb910

    Hey,

    ik moet een flash aankopen en keek al lang naar de SB700. Omdat ik tegelijk ook wat met strobisme wil beginnen, heb ik daar ook wat over beginnen lezen en al snel lees je dat je dan eigenlijk beter direct de SB910 aankoopt.
    Als je dan wat doorvraagt en door fora scrollt lees je vooral dat de SB910 krachtiger is.
    Ik vraag me alleen af of dat beetje extra kracht echt noodzakelijk is? Of ga je dit voor éénpersoonsportretten toch nooit volledig benutten (zelfs niet met de SB700)?

    Een tweede zaak is de SYNC port maar hier dezelfde vraag: is deze noodzakelijk? Als ik de RF602 bekijk lijkt het me wel dat je die poort nodig hebt of werkt die via een shoe adapter? En hoe makkelijk is dat dan te monteren op een statief?

    Zoals je kan lezen ben ik een totale newbie in deze materie dus ik hoop dat iemand mij duidelijk het verschil kan uitleggen.

    Thanks,

    Tom

  • #2
    Re: sb700 of sb910

    Voordelen van de SB-910:

    - is krachtiger (ongeveer 2/3 stop)
    - kan inzoomen tot 200mm (SB-700: tot 120mm)
    - kan in commander stand 3 groepen sturen (SB 700: 2 groepen)
    - heeft een SYNC port

    Voordelen van SB-700:

    - compacter & lichter
    - minder duur

    Met triggers als de RF602 heb je die SYNC poort niet nodig. Je gebruikt dan inderdaad de shoe adapter.
    Op een statief monteren kan je met het plaatje dat Nikon bij de flash levert maar ideaal is dat niet. Je koopt best een swivel. Daarmee kan je uw flash meer richten en je kan er ook een paraplu in schuiven.
    Last edited by timefreezer; 10 juni 2013, 13:39.

    Comment


    • #3
      Re: sb700 of sb910

      Bedankt voor je reactie.

      Wat bedoel je met twee en drie groepen sturen? Doel je hiermee op flitsers of groepen flitsers?

      Ik kan moeilijk inschatten hoe hard ik die 2/3 stop nodig heb. Op het gevoel af, denk ik dat je dit meestal niet nodig heb of zie ik dat verkeerd?

      Comment


      • #4
        Re: sb700 of sb910

        Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht
        Hey,

        ik moet een flash aankopen en keek al lang naar de SB700. Omdat ik tegelijk ook wat met strobisme wil beginnen, heb ik daar ook wat over beginnen lezen en al snel lees je dat je dan eigenlijk beter direct de SB910 aankoopt.
        Als je dan wat doorvraagt en door fora scrollt lees je vooral dat de SB910 krachtiger is.
        Ik vraag me alleen af of dat beetje extra kracht echt noodzakelijk is? Of ga je dit voor éénpersoonsportretten toch nooit volledig benutten (zelfs niet met de SB700)?
        voor de prijs van 1 SB 910 heb je bijna 2 SB700's dus als je die dan samen gebruikt (voor die enkele keer dat je het nodig hebt), dan heb je nog meer power dan een SB910

        of je koopt een SB700 voor oncamera fotografie en 3 YN 560 II's voor de prijs van één SB910
        Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht
        Een tweede zaak is de SYNC port maar hier dezelfde vraag: is deze noodzakelijk? Als ik de RF602 bekijk lijkt het me wel dat je die poort nodig hebt of werkt die via een shoe adapter? En hoe makkelijk is dat dan te monteren op een statief?
        een sync poort heb je NIET nodig voor een RF602, er zijn minder en minder redenen waarom je een sync poort nodig zou hebben... (extra batterij is er nog één van)

        misschien moet je eerst eens een workshop volgen, daar leer je het materiaal kennen en kan je vanuit die ervaring juiste producten aanschaffen...

        heb je de sticky al gelezen? click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: sb700 of sb910

          Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht

          Wat bedoel je met twee en drie groepen sturen? Doel je hiermee op flitsers of groepen flitsers?
          flits groepen, doch irrelevant mocht je met de RF602 gaan werken... dit betreft de Nikon CLS methode
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: sb700 of sb910

            Ik heb zelf zowel SB-700 als de RF602 triggers en deze werken heel goed samen.
            Onlangs een shoot gedaan met de SB-700 en paraplu. Flits is zeker krachtig genoeg, soms zelfs nog iets te krachtig op korte afstand.
            Volgens mij zal de SB-910 vooral het verschil maken op grotere afstand (oncamera).
            Als je je flash triggert dan heb je van afstand geen last aangezien je de flash zo ver/dicht kan plaatsen als je zelf wil.
            Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
            Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

            Comment


            • #7
              Re: sb700 of sb910

              heb je de sticky al gelezen? click[/QUOTE]

              Yep, had ik al gelezen (alhoewel ik niet alle reacties gelezen heb). Was trouwens heel duidelijk.
              Heb ook de film One Light gezien.
              Ik heb er dus wel een vrij goed beeld van wat kan / ik wil. Alleen het dilemma SB910 / SB700 is het laatste wat ik moet uitklaren
              Ik neig meer naar de 700 voor prijs & compactheid...

              Comment


              • #8
                Re: sb700 of sb910

                Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht
                Alleen het dilemma SB910 / SB700 is het laatste wat ik moet uitklaren
                Ik neig meer naar de 700 voor prijs & compactheid...
                tracht anders een tweedehandse SB800 op de kop te tikken (vond er onlangs één voor 150€)
                die is krachtiger dan de SB910
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment

                Working...
                X