Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een blauwtje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een blauwtje

    Vanavond ben ik nog terug geweest naar het natuurgebied in Beerse, gisteren had ik er een hooibeestje gezien, maar het was niet gelukt om er een foto van te maken.
    Maar vandaag lukte het ook niet (toch niet goed genoeg om hier te laten zien), en daarom heb ik nog maar wat blauwtjes gefotografeerd...
    Ik moet een van de volgende avonden dus nog eens terug voor dat hooibeestje.

    De achtergrond is hier niet compleet weggevaagd, maar die past wel goed bij het geheel (dat vind ik er toch van, anderen hebben misschien een andere mening, dat is voor mij geen probleem).

    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Nog een blauwtje

    vind het een hele mooie zoals die is
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Nog een blauwtje

      Zeker een mooie foto.

      mvg Casie

      Comment


      • #4
        Re: Nog een blauwtje

        Klasse! Mooi werk Bart
        Bg is wél knap, zoals het nu is!
        Met je nieuwe 180/2.8?

        Comment


        • #5
          Re: Nog een blauwtje

          Blauwtje staat er perfekt op.
          Misschien had de achtergrond beter geweest met meerdere halmen ipv één grote in het midden.

          Comment


          • #6
            Re: Nog een blauwtje

            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Klasse! Mooi werk Bart
            Bg is wél knap, zoals het nu is!
            Met je nieuwe 180/2.8?
            Dat is inderdaad met de Sigma 180mm f2,8 OS + een Sigma 1,4x teleconverter, op de 5D MKIII (de beeldkwaliteit is zelfs met de teleconverter nog heel goed).
            Als ik zo dicht bij moet komen, dan haal ik er de heel grote zonnekap wel af, want met een full-frame camera moet je zelfs met een 180 + 1,4x teleconverter nog vrij dichtbij komen om zo'n klein vlindertje groot genoeg op de foto te krijgen.
            Zonder de zonnekap blijft de lens zo'n 10 cm verder van de beestjes, dan blijven ze net iets gemakkelijker zitten.
            Ik zou die lens eigenlijk eens moeten testen op een recente crop camera, misschien is dat toch een betere combinatie om nog meer afstand te kunnen houden.
            Meestal maak ik foto's terwijl de insecten nog actief zijn, omdat ik de kleuren dan mooier vind (zeker tegen de avond zoals bij de foto's die ik de laatste dagen heb gemaakt).
            Het enige probleem is dan dat ze zich s' avonds zo draaien ten opzichte van de zon dat je zelf bijna een schaduw moet maken over de vlindertjes als je de vleugel evenwijdig wil met de sensor van de camera (anders krijg je die nooit helemaal scherp op de foto).
            Dat probleem heb je s' morgens niet als ze nog niet actief zijn, dan kan je de camera positioneren zoals je zelf wil, en als je foto's maakt voor de zon op de beestjes schijnt, dan maak zelf je ook geen schaduw.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nog een blauwtje

              Staat er netjes op.
              Grt, Ingrid.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

              Comment


              • #8
                Re: Nog een blauwtje

                Vind de herhaling op de achtergrond zelfs heel mooi en natuurlijk!
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #9
                  Re: Nog een blauwtje

                  Prachtig plaatje Bart.
                  En weten dat je dat zo dicht bij huis gemaakt hebt.
                  Ik ga na mijn vakatie toch ook eens op stap.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment

                  Working...
                  X