Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend







    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

    Waarom staat de kerktoren scheef, is dat de realiteit?
    Dat pixeltje links van het kerkgebouw zou ik wegdoen.
    Dat klein bandje roze verkleuring tegen de bovenkant zou ik wegdoen.
    De lagen vind ik wel tof.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Waarom staat de kerktoren scheef, is dat de realiteit?......
      Jawel Eddy...zelfs de lantaarnpalen die aan de kerk staan, staan klaar om omver te vallen....Kerkje dateert van 1425.

      Heb er zulke ook Plaatwerker...maar blijkbaar was hier geen mist/nevel.
      Staat er ondanks de bewolkte hemel mooi bij.
      Hoop ook dat je het gezien hebt in een stralend zonnetje ?
      Heb er in die dertien keren dat ik daar al gepasseerd ben ettelijke genomen...steeds op zoek naar een compo die me bevalt en bij andere weersomstandigheden. Zal in mijn topic van dit kerkje nog een paar linkjes bijplaatsen....

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Jawel Eddy...zelfs de lantaarnpalen die aan de kerk staan, staan klaar om omver te vallen....Kerkje dateert van 1425.
        waar is dit..?
        ----
        vind het wel een mooie opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

          Den Hoorn - Texel.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

            Complimenten voor de mooie dieptewerking.
            Zou de linkerkant croppen tot de huisjes eraf zijn, om een speelser beeld te krijgen, en een betere compo
            Vind ook het contrast wat aan de hoge kant.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

              Diafragma voorkeuze van 4,5 zou ik niet hebben genomen, maar dat is een keuze hoe je een beeltenis in je gedachten hebt en daarnaar ga je dus werken. Misschien dat het daarom lijkt dat het contrast wat hard is.
              Persoonlijk zou ik het iets dramatischer hebben gemaakt door iets meer te knijpen en mijn belichting iets langer te maken. Uiteindelijk bekom je wel dezelfde hoeveelheid licht maar wordt het wat neveliger m.i.

              De afstand naar het scherpstelpunt is volgens de gegevens 65 meter en dat zal dan waarschijnlijk het schuurtje zijn, waardoor het Kerkje een wat softere uitstraling heeft.

              Natuurlijk is de licht hoeveelheid hier wel volgens het boekje, maar moet het ook altijd volgens het boekje in dit geval? Zelf zou ik er links niets afhalen, maar juist boven van de lucht een sneetje van een cm.
              Alles is persoonlijk. Dus geef me geen veeg uit de pan als jullie het niet eens zijn

              Comment


              • #8
                Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Waarom staat de kerktoren scheef, is dat de realiteit?
                Dat pixeltje links van het kerkgebouw zou ik wegdoen.
                Dat klein bandje roze verkleuring tegen de bovenkant zou ik wegdoen.
                De lagen vind ik wel tof.
                mvg,
                Eddy
                Het enige dat daar recht staat is de achtermuur van de kerk.

                Ik heb na twijfel dat vogelpixeltje laten staan

                Die roze verkleuring is er niet. Dat is "nabeeld" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nabeeld)
                dat ook bij minder sterke contrasten bestaat.

                De lichte laag is van bloeiende bollenvelden.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                  Diafragma voorkeuze van 4,5 zou ik niet hebben genomen, maar dat is een keuze hoe je een beeltenis in je gedachten hebt en daarnaar ga je dus werken. Misschien dat het daarom lijkt dat het contrast wat hard is.
                  Persoonlijk zou ik het iets dramatischer hebben gemaakt door iets meer te knijpen en mijn belichting iets langer te maken. Uiteindelijk bekom je wel dezelfde hoeveelheid licht maar wordt het wat neveliger m.i.

                  De afstand naar het scherpstelpunt is volgens de gegevens 65 meter en dat zal dan waarschijnlijk het schuurtje zijn, waardoor het Kerkje een wat softere uitstraling heeft.

                  Natuurlijk is de licht hoeveelheid hier wel volgens het boekje, maar moet het ook altijd volgens het boekje in dit geval? Zelf zou ik er links niets afhalen, maar juist boven van de lucht een sneetje van een cm.
                  Alles is persoonlijk. Dus geef me geen veeg uit de pan als jullie het niet eens zijn
                  Als ik fiets in gezelschap zal ik niet de gelegenheid hebben om eens even
                  te stoppen en een bestudeerde foto te maken met mijn compactcamera.
                  Daarom staat deze simpelweg op de P-stand en de ISO op AUTO, spotmeting
                  en RAW. Op de lifeview controleer ik dan wel snel of mijn histogram redelijk
                  zit en niet tegen de randen oploopt. Dan kadreren voor de gewenste compositie,
                  histogram op de lifeview in de gaten houden en afdrukken.

                  De weersconditie was licht nevelig/heiig. De schapenboet bleek mooi op een
                  1/3de punt te zitten waardoor het scherpstelpunt op de kerk kwam te liggen.
                  De afstand van 65 meter vertrouw ik niet. Dit Exif-gegeven heb ik ondervonden
                  onbetrouwbaar te blijken.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Als ik fiets in gezelschap zal ik niet de gelegenheid hebben om eens even
                    te stoppen en een bestudeerde foto te maken met mijn compactcamera.
                    Daarom staat deze simpelweg op de P-stand en de ISO op AUTO, spotmeting
                    en RAW. Op de lifeview controleer ik dan wel snel of mijn histogram redelijk
                    zit en niet tegen de randen oploopt. Dan kadreren voor de gewenste compositie,
                    histogram op de lifeview in de gaten houden en afdrukken.

                    De weersconditie was licht nevelig/heiig. De schapenboet bleek mooi op een
                    1/3de punt te zitten waardoor het scherpstelpunt op de kerk kwam te liggen.
                    De afstand van 65 meter vertrouw ik niet. Dit Exif-gegeven heb ik ondervonden
                    onbetrouwbaar te blijken.
                    Bedankt voor de toevoeging. Brengt een betere inkijk op de foto.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

                      mooi!
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

                        heel mooie gelaagdheid in de foto.
                        knap
                        een pessimist is een optimist met ervaring.
                        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                        Pentax k-3II en nog meer glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: 6833 - Mijn andere kijk op deze vroege Zondagochtend

                          Allemaal bedankt voor de aangename commentaren.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment

                          Working...
                          X