Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

St Paul's Cathedral London

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • St Paul's Cathedral London

    Deze is nog van een paar dagen geleden maar heb hem nu bewerkt.
    St Paul is een van mijn favoriete gebouwen in Lodnon. Heb er nog veel van maar die moet ik nog bewerken.


    Exif: 18mm f/13 1/200 iso 200
    Last edited by Passero; 9 juni 2013, 12:00.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: St Paul's Cathedral London

    Iets vergeten te bewerken Passero Verticaalperspectief namelijk En je zal je spits rechts daardoor verloren raken. Kleur en scherpte zitten goed

    Comment


    • #3
      Re: St Paul's Cathedral London

      mja inderdaad. Ik denk niet dat die functie in capture NX zit. Ik heb alles met capture NX gedaan vandaar.
      Als het er wel in zit zal ik nog eens zoeken
      http://www.yonaweb.be/passero
      Flickr Photostream

      Comment


      • #4
        Re: St Paul's Cathedral London

        Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Iets vergeten te bewerken Passero Verticaalperspectief namelijk En je zal je spits rechts daardoor verloren raken. Kleur en scherpte zitten goed
        Veel hangt van de beschikbare software. Bij DxO-Viewpoint blijft de
        torenspits ruim behouden. Maar je komt er ook achter dat de gebruikte
        lens/bodycombinatie een flinke tonvormige vertekening oplevert. Dat is
        de reden dat ik altijd in RAW fotografeer en de conversie en afwerking
        verricht met DxO.

        Oorspronkelijk geplaatst door Passero Bekijk bericht
        mja inderdaad. Ik denk niet dat die functie in capture NX zit. Ik heb alles met capture NX gedaan vandaar.
        Als het er wel in zit zal ik nog eens zoeken
        Capture NX ken ik niet. Misschien dat je zal mogen updaten naar NX-2.
        Maar hierboven staat mijn persoonlijke voorkeur.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: St Paul's Cathedral London

          Buiten de perspectiefcorrectie lijkt scherpte en licht wel goed mee te zitten.
          Wat ik wel een beetje mis in dergelijke foto's, kan bij gebrek aan exif geen mm's aflezen waarop deze genomen werd, is een stukje grond...voetpad/park...
          Misschien kon je niet meer achteruit...kan ook.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: St Paul's Cathedral London

            Ik kon nog meer achteruit. Ik stond in een park waar je dit zicht had. Dit is de zijkant van de kathedraal en aan de zijkant had je een park dus er was plaats genoeg om achteruit te gaan.

            Foto is genomen op 18mm f/13 1/200 iso 250
            http://www.yonaweb.be/passero
            Flickr Photostream

            Comment


            • #7
              Re: St Paul's Cathedral London

              Is geen makkelijk om de perspectiefvertekening aan te pakken. Je verliest weinig maar de spits van het rechtse torentje blijft scheef, als je niet eerst de lensvertekening wegneemt, en ik kan me niet inbeelden dat het in werkelijkheid zou scheef staan.
              Er is volgens mijn mening ook wat te veel blauw in de ganse foto. Ik heb het geheel eens aangepast en bewaard, mocht je interesse hebben laat het me weten, dan stuur ik het je via PB door.
              Ik vind het anders wel een mooie en goed scherp. Ik zou in het vervolg wel (indien mogelijk) verder gaan staan, want hoe dichter hoe schuiner je je toestel dient te houden, hoe meer perspectiefvertekening dus.

              Groetjes
              Last edited by Guest17; 9 juni 2013, 12:06.

              Comment


              • #8
                Re: St Paul's Cathedral London

                Bedankt voor de commentaar.
                Ik vind het altijd leuk om opbouwende kritiek te krijgen, word je enkel beter van

                Je mag gerust het resultaat eens sturen. Ik moet nog veel leren als het op bewerken aankomt (en ook compositie eigenlijk) dus alle hulp is welkom.

                Ik zal in het vervolg proberen om zover mogelijk te staan en iets meer zoom te gebruiken zodat het minder vertekening geeft. Het torentje moet inderdaad recht zijn.
                http://www.yonaweb.be/passero
                Flickr Photostream

                Comment


                • #9
                  Re: St Paul's Cathedral London

                  kwa kleur en licht is dit idd een heel mooie
                  kwa perspectief heb je hier al verschillende oplossingen gekregen; en deze foto verdiend dat wel hoor
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: St Paul's Cathedral London

                    Bedankt. Zal het later eens in photoshop aanpassen.
                    Ben nog bezig met wat andere cursussen te volgen eerst
                    http://www.yonaweb.be/passero
                    Flickr Photostream

                    Comment


                    • #11
                      Re: St Paul's Cathedral London

                      perspectiefcorrectie is één.
                      zie link.
                      kan dus makkelijk zonder toren te verliezen.... Voor de rest een goede opname...

                      Comment


                      • #12
                        Re: St Paul's Cathedral London

                        Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                        perspectiefcorrectie is één.
                        zie link.
                        kan dus makkelijk zonder toren te verliezen.... Voor de rest een goede opname...
                        Nu heb je er wel een bananentoren van gemaakt door enkel de perspectiefcorrectie toe te passen.
                        Bij deze foto moet je zowel de lenscorrectie als de perspectiefcorrectie doen, anders trekt het nergens op.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: St Paul's Cathedral London

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          .......
                          Bij deze foto moet je zowel de lenscorrectie als de perspectiefcorrectie doen, anders trekt het nergens op.
                          of zo laten of anders benaderen.
                          nu moet je veel te veel klooien achteraf.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: St Paul's Cathedral London

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            of zo laten of anders benaderen.
                            nu moet je veel te veel klooien achteraf.
                            grt,bouk.
                            Dat is inderdaad een waarheid als een koe. Ik heb deze versie eens bewerkt en zou ze doorsturen naar TS, maar ik ga het toch maar niet doen. Waarom, omdat men een vergelijksfoto heeft en wanneer je naar beide gaat kijken, dan zal in de aangepaste versie, de toren iets slanker/dikker zijn, dat of gene raam zal iets smaller of breder zijn........Zo weet Passero nu ook dat hij niet op mijn aangepaste versie moet wachten.

                            Persoonlijk ga ik altijd ter plaatse wissen en andere foto's nemen tot er eentje is dat me bevalt op het schermpje. Ik kom natuurlijk uit het pré-digitale tijdperk van kleurenfoto's en dia's en toen moest het altijd onmiddellijk goed zijn omdat je eenvoudig geen controlemogelijkheid had. Ze kwamen terug in het envelopje of het doosje en ze waren goed of slecht.
                            Daarom dat ik nog steeds geen RAW schiet ondanks alle positieve kanten die men hier soms etaleert. Ik heb het reeds een paar keer geprobeerd (raw + jpeg) en mij levert het alleen de frustratie op dat het kaartje veel te rap vol is. En ik vrees dat ik te oud ben om me nog te laten overtuigen om voor raw te gaan.

                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 10 juni 2013, 08:07.

                            Comment


                            • #15
                              Re: St Paul's Cathedral London

                              Je zou eventueel ook het programma ShiftN kunnen gebruiken. Ik heb dat hier eens geprobeerd en dat gaf een goed resultaat.

                              Het is gratis en doet het meeste werk voor jou. Ik heb enkel de 'Horizontal Shortening' nog even manueel aangepast zodat de dome en toren niet te smal werden.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment

                              Working...
                              X