Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op een vroege zondagochtend...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op een vroege zondagochtend...



    Texel - Den Hoorn



    1/20s - F9 - iso100 - 147mm -0.33ev - gradueel grijsfilter voor lens
    Al je iets meer wil weten over dit heel oud en schuin kerkje klik

    Update = puur natuur...enkel bijgesneden naar 16:9


    Bedankt om te kijken
    Marc
    Last edited by Brombeer; 8 juni 2013, 12:49. Reden: Update
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Op een vroege zondagochtend...

    Beetje geschoven met het grijsfilter? Leuk om te doen toch en met verassende resultaten. Ook bij zonsondergangen vaak verrassend mooi. Hier zit het blauw al aardig erin wat dus apart is. Moet ze ook nog eens uit de koffer halen

    Comment


    • #3
      Re: Op een vroege zondagochtend...

      Herkende dit onmiddellijk.
      Laat mij het een aardig 'sfeerbeeld' noemen. De bewerking loopt wat weg
      van mijn persoonlijke smaak.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Op een vroege zondagochtend...

        Hoi Marc,
        Vind hem wel apart(mooi). Lekkere sfeer.
        Een crop ? Of een lage resolutie ? (i.v.m. de karteltjes rond de torenspits )
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Op een vroege zondagochtend...

          Mooi op een aparte manier!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Op een vroege zondagochtend...

            Bedankt aan de mensen die reageerden
            Johan en Plaatwerker...soms probeer ik wel eens tussen de lijnen door te lezen...en kan inderdaad enkel maar beamen dat ik in mijn enthousiasme wat te hard aan bepaalde schuivertjes getrokken heb.
            De kleuren werden hier vóór plaatsing thuis bekeken door verschillende mensen en de meningen waren zeer uiteenlopend.
            De dochter zag liever het fellere blauw maar...zoals steeds krijgt moeke gelijk

            De grijsverlooptintfilter welke voor de lens zat werd softwarematig versterkt omdat ik vond/vind dat op het origineel nogal tamelijk veel ruis zit. Het wegnemen van "digitale ruis" zorgde er dan weer voor dat het kerkje te onscherp werd...

            Enfin...in de up zie je dan de puur natuur versie die enkel bijgesneden werd naar 16:9. Omzeggens geen grote crop.
            Alvast bedankt...en we gaan pogen dat bij de volgende goed te maken

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Op een vroege zondagochtend...

              Ik ben reeds verschillende keren komen kijken en heb er tot mijn spijt nog geen uitgesproken mening over.
              Kan stom zijn, maar ik raak er maar niet aan uit of ik deze heel mooi, dan wel heel .......... vind (weet zelfs niet welk woord hier in te vullen).
              Het is toch ook iets speciaals niet ?
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Op een vroege zondagochtend...

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                ...Kan stom zijn, maar ik raak er maar niet aan uit of ik deze heel mooi, dan wel heel .......... vind ...
                Het is toch ook iets speciaals niet ?
                Groetjes
                Vanuit mijn standpunt heb je twee opties:
                -Of je zegt dat je er niet uit raakt
                -Of je zegt heel eerlijk je mening ongeacht wat die is. (Kan daar echt wel mee leven...)
                Persoonlijk prefereer ik het "eerlijke" antwoord
                Dan is er nog het issue omtrent de manier waarop je het brengt...maar eerlijk gezegd heb ik niet de minste twijfel dat je zulks helder en duidelijk kan

                Wat betreft het speciale...De up is zoals hij uit de kodak gekomen is. Ik denk inderdaad dat het niet gebruikelijk is een graduele grijsfilter te gebruiken bij mist/nevel...Het enige wat deze filter doet is de hemel donkerder maken tov de aarde. Met andere woorden, het zichtbare blauw was er. Zonder deze filter zou dat bij gebrek aan wolken maar een saaie hemel geweest zijn...daar waar nu wat kleur in zit (denk ik...)

                Schiet er maar op los
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Op een vroege zondagochtend...

                  Speciaal... maar mooi! Heb hem ook wel paar keer opnieuw bekeken, en hoe meer ik kijk, hoe beter ik hem vind! Maar speciaal is hij zeker
                  Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op een vroege zondagochtend...

                    Voor mij toch de originele. Bij de update is volgens mijn smaak het speciale een beetje weg.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op een vroege zondagochtend...

                      Bedankt Roeliee en Johan !

                      Gewoon ter illustratie nog wat oude koeien uit de gracht...Zoals je ziet zoek ik nog steeds achter een mooie compo en geschikte kleuren
                      Op die manier Plaatwerker kom ik wel eens aan een hele mooie...en kan dan zeggen dat ik er jaren aan gewerkt heb

                      1. Met de lantaarnpalen er bij
                      2. Met een tele
                      3. Getone-mapped (bracketting 3 ex)
                      4. In avondlicht
                      5. Van de recentste serie

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op een vroege zondagochtend...

                        ga voor avondlicht.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op een vroege zondagochtend...

                          Marc, voor mij een mooi opname maar om deze technisch of fotografisch te beoordelen is het me toch nog te moeilijk. Heb deze dan ook enkele keren opnieuw bekeken en de reacties afgewacht om iets uit te leren.

                          Gr, Daniel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op een vroege zondagochtend...

                            Dank u bouk...maar...toch nog wat werk aan de winkel alvorens ik tevreden zal zijn...(Is trouwens goede reden om nog eens terug te keren )
                            Toch bedankt hoor Daniel. Was ook voor mij experiment

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op een vroege zondagochtend...

                              ik ga hier wel voor de originele
                              (staat het kerkje IRL ook schuin?)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik ben reeds verschillende keren komen kijken en heb er tot mijn spijt nog geen uitgesproken mening over.
                              Kan stom zijn, maar ik raak er maar niet aan uit of ik deze heel mooi, dan wel heel .......... vind (weet zelfs niet welk woord hier in te vullen).
                              Groetjes
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

                              Comment

                              Working...
                              X