Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met instellen EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met instellen EOS 7D

    Sinds een paar weken heb ik een Canon EOS 7D, daarvoor gebruikte ik enkel m'n EOS 40D voor autosport fotografie.
    Met de 40D gebruik ik altijd de 3 custom standen op het keuzewiel om mijn eigen instellingen te hebben voor verschillende omgevingen.
    De 7D heeft dat ook, maar ik zit dus met een probleem.

    Keuzewiel C1 stel ik in voor panningfoto's, bijvoorbeeld ISO 100 en sluitertijd 1/100.
    Als ik dan een foto wil maken verandert de sluitertijd automatisch naargelang de lichtinval.
    Bij veel zonlicht word het al snel 1/400 of 1/500. Niet ideaal om panningfoto's te maken dus.
    Ik kan de sluitertijd wel nog aanpassen net voor ik de foto maak, maar dit is toch niet de bedoeling.

    De 40D onthoud gewoon de instelling die ik wil, ongeacht de hoeveelheid lichtinval.
    Soms moet er dan wat gecompenseerd worden.

    De handleiding bied geen oplossing, dus vraag ik hier of er iemand is die mij kan helpen.

  • #2
    Re: probleem met instellen EOS 7D

    Van welk uitgangspunt ben je vertrokken toen je deze preset voor C1 aanmaakte?
    Als je vertrok vanuit de Tv stand zal deze zich ook zo gedragen op C1.
    Probeer eens te beginnen op stand Av of M, alles instellen en dan opslaan onder C1?
    If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: probleem met instellen EOS 7D

      keuzewiel zetten op de mode die je wil (av tv m) je instellingen zetten dus bv "tv 1/100, iso 100, servo, awb, enzoverder" daarna in menu gaan en iets zoeken als gebruikers registratie of zo ( al eventjes geleden dat ik nog een 7d had). dan kun je de instellingen opslaan onder welke 'c' je wil.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: probleem met instellen EOS 7D

        Bekijk deze filmpjes eens deel per deel, staan interessante dingen tussen
        Misschien ook wel de instellingen die je zoekt

        Explore the Canon Digital Learning Center to find everything ranging from buying guides to training courses.


        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: probleem met instellen EOS 7D

          Toch altijd leuk als de persoon die de vraag heeft gesteld dan ook nog eens een antwoordje zou geven aan de mensen die geprobeerd hebben om hem van een oplossing te voorzien

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: probleem met instellen EOS 7D

            Ik heb het geprobeerd en nu werkt het zoals ik wou.
            Iedereen bedankt voor de tips.

            Comment

            Working...
            X