Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

    Sinds kort heb ik de Canon 5D Mark III.
    Voorheen werkte ik met de Canon 5D Mark I.

    Met de RAW software van Canon wat bij de 5D Mark I zat, was het heel goed te doen om snel en eenvoudig grote hoeveelheden aan foto's te bewerken en verwerken.
    Nu met de nieuwe RAW software "Digital Photo Professional" vind ik het een stuk beperkter en onhandiger allemaal. Iets wat ik niet verwacht had eerlijk gezegd.
    Het kost mij nu veel meer tijd om bij 500 RAW bestanden te bewerken en verwerken.

    Heeft iemand tips hoe ik er weer snelheid ik kan brengen zodat ik tijd kan winnen?
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

    hallo, ben je zeker dat het ook niet ligt aan het feit dat de bestanden 2x zo groot zijn? Ik ben overgestapt van mark I naar mark II en die RAw bestanden zijn +/- 20mb en ik zit nu ook met mijn vingers te draaien vooraleer ik van de ene tool naar de andere kan gaan..
    Met de Canon-eigen software heb ik niet veel ervaring; Heb het wel geprobeerd maar werkte niet meteen zoals ik dacht en heb het dan maar opgegeven Mijn oplossing is dan een nieuw moederbord en processor en meer RAM-geheugen aanschaffen, pff..
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #3
      Re: Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

      Voor een professionele RAW converter zal Capture One Pro nog steeds een van de beste programma's zijn !
      Je kan dat is testen door de trial te installeren en er dertig dagen mee te werken !
      Maar je kan niet verwachten dat een programma een zwakke PC gaat opvangen hé, je bent van 12 Megapixel overgestapt naar 21 megapixel, en dat zijn grote bestanden
      die vragen iets meer tijd om geconverteerd te worden !

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

        Het probleem dat mijn pc nu een stuk langzamer is, is mij bekend dat dit door de grotere bestanden komt.
        Ik heb het meer over het gemak en de gebruikersvriendelijkheid van de meegeleverde raw converter software.....dat was van de Mark I vele male beter is mijn mening.....
        Binnenkort eens Capture one pro proberen? Ik ken dat nog niet namelijk. Bedankt voor de tip.
        Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

        Comment


        • #5
          Re: Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

          Of Lightroom natuurlijk. Onlangs is hiervan versie 5 uigebracht...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

            Met lightroom heb ik nog geen ervaring. Wel goede berichten over gehoord idd.
            Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

            Comment


            • #7
              Re: Tips? Grote hoeveelheden verwerken via RAW-converter Canon 5D Mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
              Met lightroom heb ik nog geen ervaring. Wel goede berichten over gehoord idd.
              Je kan er een 30 dagen testversie van downloaden op de site van Adobe. Het is niet de enige RAW bewerker, maar is zeker niet slecht... En het is echt bedoeld om series foto's te bewerken.
              Groeten,

              Polleke

              Comment

              Working...
              X