Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groen

    Vanmiddag wat zitten spelen met de camera, en heerlijk in de schaduw. Is het wat? Of komt de dof hier niet goed tot zijn recht?
    Soms twijfel ik, moet hij nu helemaal scherp, of beperkt? Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken?
    Exif zit in de foto

  • #2
    Re: Groen

    Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
    ... Soms twijfel ik, moet hij nu helemaal scherp, of beperkt? Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken?
    Als ik twijfel, plaats ik niet.
    Als ik niet twijfel, wordt ik wel eens geslacht.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Groen

      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Als ik twijfel, plaats ik niet.
      Als ik niet twijfel, wordt ik wel eens geslacht.
      En nu inhoudelijk?

      Comment


      • #4
        Re: Groen

        Beperkte scherptediepte bij macro of close-up is volgens mij wel wat smaak gerelateerd.
        Heb al heel mooie juffertjes of libellen gezien die inderdaad niet van a tot z binnen de DOF vielen.
        In de eerste plaats ga je altijd voor de oogjes. In het geval van deze kikker had het zeker niet gestoord mocht hij helemaal scherp geweest zijn of op zijn minst het volledige kopje... Maar Beelder...dit is geen boekenwijsheid maar een persoonlijke mening. Er zijn er misschien wel die er een andere mening op nahouden.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Groen

          Hoi Beelder,

          Ik mis persoonlijk een beetje contrast dit zou je eventueel kunnen oplossen door de foto te openen in Photoshop en van de laag een duplicaat te maken en deze laag op bedekken te zetten.
          Dan zou je eventueel kunnen spelen met de dekking van 60% meegeven en dan de laag samenvoegen.

          Je zou de pad/kikker ook kunnen spiegelen.

          Comment


          • #6
            Re: Groen

            Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
            En nu inhoudelijk?
            Scherpte is goed maar verloopt te abrupt naar mijn smaak.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Groen

              Er mocht van mij ook wat meer scherptediepte in, maar zeker niet slecht hoor.
              Mvg.

              Comment


              • #8
                Re: Groen

                Mooi, knap gedaan.
                Dat 2de oog ook scherp was nog mooier, voor mij.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Groen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Scherpte is goed maar verloopt te abrupt naar mijn smaak.
                  yep...mee eens.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groen

                    Bedankt voor de reactie's allemaal. Zal als ze nog eens mij komen troosten proberen een nieuwe te maken met wat meer scherptediepte. Geloof het of niet, maar als ik mij niet lekker voel, komen ze gewoon aan de rand van de vijver bij mijn zitbank zitten. Het lijkt wel of ze mij begrijpen Of ze hebben honger, kan ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                      ........ Geloof het of niet, maar als ik mij niet lekker voel, komen ze gewoon aan de rand van de vijver bij mijn zitbank zitten. Het lijkt wel of ze mij begrijpen Of ze hebben honger, kan ook
                      geloof het hoor.
                      mijn katten doen hetzelfde.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groen

                        Beelder, vorige week aan het Lauwersmeer hebben mijn echtgenote en ik plat gelegen van het lachen. Je komt aan een gracht en je hoort een enkeling kwaken. Je krijgt ze niet te zien maar je weet dat ze er zitten. Uit pure frustratie omdat ze zich niet toonden begon ik hun geluid te imiteren. Geloof het of niet op de kortste keren kwamen ze met een stuk of vijf kijken welke vreemde eend ze in hun bijt hadden.
                        Eerst waren we overtuigd dat dit puur toeval was. Heb uiteindelijk deze zottigheid een vijftal keren uitgehaald op verschillende dagen en het trucje werkte telkens opnieuw. Zij mijn eega tegen mij...ik wist wel dat je een brulkikker was

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groen

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          geloof het hoor.
                          mijn katten doen hetzelfde.
                          grt,bouk.
                          Heb weinig vrienden overgehouden, maar de katten en honden(en andere dieren) bleven mij inderdaad trouw. Opmerkelijk?
                          Bedankt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Beelder, vorige week aan het Lauwersmeer hebben mijn echtgenote en ik plat gelegen van het lachen. Je komt aan een gracht en je hoort een enkeling kwaken. Je krijgt ze niet te zien maar je weet dat ze er zitten. Uit pure frustratie omdat ze zich niet toonden begon ik hun geluid te imiteren. Geloof het of niet op de kortste keren kwamen ze met een stuk of vijf kijken welke vreemde eend ze in hun bijt hadden.
                          Eerst waren we overtuigd dat dit puur toeval was. Heb uiteindelijk deze zottigheid een vijftal keren uitgehaald op verschillende dagen en het trucje werkte telkens opnieuw. Zij mijn eega tegen mij...ik wist wel dat je een brulkikker was

                          Groetjes
                          Marc
                          Grappig dit te lezen, want als ik een nukkige dag had(nu (bjna)nooit meer ) riep mijn vrouw dat ook altijd naar mij. Ze voegde daar nog aan toe, -ik gooi je straks bij de kikkers, kun je daar verder brullen- We hebben allemaal iets beestachtigs in ons blijkt nu

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                            ........ We hebben allemaal iets beestachtigs in ons blijkt nu
                            of wat voor dier zou je wilen zijn:
                            Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              of wat voor dier zou je wilen zijn:
                              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                              grt,bouk.
                              Heb hem nog eens naar boven gehaald. Kijk maar

                              Comment

                              Working...
                              X