Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fluorescentielicht of TL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fluorescentielicht of TL

    Hey,

    Ik ben al enige tijd bezig met reportagefotografie en ben tijdens het voorbije jaar heel wat uiteenlopende lichtsituaties tegengekomen.
    Als ik nu terugkijk op mijn foto's merk ik dat TL-verlichting, naar mijn smaak het mooiste effect geeft. Ook om mee te werken vond ik TL het aangenaamst.
    Nu zou ik naar de toekomst toe deze lichtsituatie "portable" willen maken zodat ik ze naar eigen believen kan toepassen.

    Tot nu toe gebruikte ik altijd de plafond TL-verlichting die toevallig aanwezig was, maar om te transporteren lijkt deze me nogal naar de lompe kant,
    laat staan dat ze los van het plafond gemakkelijk in gebruik zou zijn.
    Naar aanleiding van dat idee ben ik dus beginnen zoeken naar compactere oplossingen en kwam ik terecht bij Falcon Eyes DFL-552 2 verlichting.
    Deze lampen hebben echter ook wel een prijsje.

    Ik zou dus graag willen weten of het eigenlijk beter is om zelf tl-armaturen, daglicht tl's en statieven te kopen om zo met TL te verlichten,
    of beter voor een Falcon Eyes fluorescentie continulicht te kopen.
    Ik zou ook niet weten of een output van 2x 55Watt voldoende is voor een continulicht om een persoon voor een portret uit te lichten.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    http://www.joerivanhamel.be

  • #2
    Re: Fluorescentielicht of TL

    als je model niet dood is (lees erg stil kan staan of liggen) of als je niet hoog in de ISO's wilt gaan en je diafragma op f1.4, dan is 55Watt vermoedelijk onvoldoende.

    deze lampen worden normaal voor productfotografie gebruikt, niet voor modellen. Zie verder ook nog click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment

    Working...
    X