Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de poging...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de poging...

    van macrofotografie "bloemen & planten" met mijn Canon 18-55mm IS II



    F4.5
    1/640
    Iso-100
    36mm



    F4.5
    1/640
    Iso-100
    36mm



    F5.6
    1/250
    Iso-100
    55mm


    ps. Heb voor de 2e keer het gevoel dat de belichting niet 100% is. sommige delen zijn denk ik terug iets te veel belicht.
    Alvast bedankt voor alle opbouwende kritiek
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: 2de poging...

    Ik vind de 3e foto het meest geslaagd. De BG is hier stukken beter dan bij de eerste twee, al zou ik misschien geprobeerd hebben die onderste bloem er ook nog op te krijgen, dus wat meer afstand nemen. Voor zover ik uit eigen ervaring kan oordelen, kan het overbelichte misschien zijn door het moment van de dag. Als je de foto vlak op de middag, dus in vlakke zon hebt genomen, kan je foto inderdaad overbelicht zijn. Probeer hetzelfde eens wat later op de avond of 's ochtends vroeg, misschien dat hij er dan beter uit komt!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

    Comment


    • #3
      Re: 2de poging...

      Ah ok, da zal het zijn dan, want is daarjuist rond kwart na 2 genomen. zal het binnenkort nog eens proberen maar in de morgen dan.

      alvast bedankt

      groeten

      Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
      Ik vind de 3e foto het meest geslaagd. De BG is hier stukken beter dan bij de eerste twee, al zou ik misschien geprobeerd hebben die onderste bloem er ook nog op te krijgen, dus wat meer afstand nemen. Voor zover ik uit eigen ervaring kan oordelen, kan het overbelichte misschien zijn door het moment van de dag. Als je de foto vlak op de middag, dus in vlakke zon hebt genomen, kan je foto inderdaad overbelicht zijn. Probeer hetzelfde eens wat later op de avond of 's ochtends vroeg, misschien dat hij er dan beter uit komt!

      Groetjes
      Roeliee
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: 2de poging...

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Ah ok, da zal het zijn dan, want is daarjuist rond kwart na 2 genomen. zal het binnenkort nog eens proberen maar in de morgen dan.

        alvast bedankt

        groeten
        Ik ken het gevoel hoor! Je denkt, het is mooi weer, het zonnetje schijnt...ideaal weer om foto's te nemen... Maar helaas, vaak is de zon dan net iets te fel Graag gedaan hoor!
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: 2de poging...

          Ik ga voor de tweede,op enkele uitgebrande stukjes na , vind dat nu mooi met die achtergrond!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: 2de poging...

            vind die tweede wel mooi hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 2de poging...

              Ik ga voor de 2de, mooi.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment

              Working...
              X