Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto laten bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto laten bewerken

    Hallo allemaal,

    Ik ben eigenlijk op dit forum omdat ik zelf nog niet echt veel verstand heb van fotografie en de bewerking van foto's. Daarom wilde ik de forum leden hier vragen of ze mij misschien konden helpen. Ik heb hieronder een foto staan die ik zelf gemaakt heb nu vind ik hem zelf tot op zekere hoogte wel gelukt maar ik wil graag 2 dingen aanpassen. Allereerst de flits op het beeldscherm, deze is natuurlijk niet mooi maar ik krijg hem niet weg zonder dat het er raar uit gaat zien op de foto en daarnaast wil ik het kastje wat in hoogglans is beter uit laten komen. Hier wil ik de spiegeling van de voorwerpen op de kast wat versterken. Ik heb alleen zelf niet alle programma's om dit te doen dus mijn vraag is of iemand dit voor mij kan doen en mij kan vertellen welk programma ik hier het beste voor kan gebruiken als beginner?
    Hier de foto:

    Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite en tijd!

  • #2
    Re: Foto laten bewerken

    De oplossing van je probleem is zeer simpel, gewoon herdoen, en deze keer zonder flits !
    Iemand die een beeld van een TV scherm fotografeert met een flits, moet geen hulp vragen
    om een beeld te bewerken, nee die moet eerst leren hoe je zo'n zaken fotografeert !

    Er is niets dat dit beeld uniek maakt , dus herdoen kan perfect, zelfs meerdere malen, en zo ga je
    het leren, met aan anderen te vragen om het te doen kom je geen streep verder !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Foto laten bewerken

      moet Jeff toch wat gelijk geven, maar indien je per se deze foto wil laten bewerken mag je me gerust de originele pm'en, of achter linkje zetten in een antwoord, een 400x533px fototje is van veel te lage kwaliteit om eraan te sleutelen.
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

      Comment


      • #4
        Re: Foto laten bewerken

        ik schuif me bij jeff en hanzz aan, snap ook eigenlijk niet zo goed waarom het effect van t hoogglans eruit moet knallen? weet niet wat het doel van je foto is? misschien een persoon in beeld?

        er valt wel t een en ander aan te sleutelen maar hangt idd ook af van de foto kwaliteit (pixels en scherpte, laatste kan ik hier niet zo goed uit herleiden)
        Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

        Comment


        • #5
          Re: Foto laten bewerken

          Bewerkt met het aanwezig beeld.


          Maar het is geen kwaliteit zonder lenscorrectie (kromme lijnen)

          en met rechttrekken van kromme en bolle lijnen, je verliest natuurlijk een deel van de foto


          Bij mij gaat dit in het classement vertical, want software matig (tijd die je er insteekt) kan je beter de foto opnieuw maken en op al die zaken letten. Of het moet gaan over een persoon op het Tv beeld.grt
          Last edited by guido.g; 5 juni 2013, 00:00.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Foto laten bewerken

            Allereerst Guido heel erg bedankt voor de bewerking van de foto! Precies zoals ik het voor ogen had. Aan Steff ik weet dat ik hier met professionals te maken heb maar ik ben een leek vandaar de vraag. Ik heb wel geprbeerd om de foto opnieuw te maken ook zonder flits en ook vanuit een andere hoek zodat de flits niet weerkaatste op het beeld ook tv aan en uit maar alles heeft bij mij niet echt tot succes geleid vandaar de vraag. Nogmaals dank Guido voor je gave bewerking!

            Comment

            Working...
            X