Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ds mkiii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ds mkiii

    Waar kun je deze camera 2de hands vinden? Zoektocht levert weinig reultaat op.

    Graag in de Benelux en niet op ebay. Ik zie graag eerst wat ik koop.


    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: 1ds mkiii

    Je zal moeten wachten tot iemand er eentje verkoopt.
    Hier op het forum zijn er volgens mij maar een paar die een 1DS MKIII gebruiken, de kans dat je zo'n camera tweedehands vindt is dus veel kleiner dan bijvoorbeeld een 1D MKIV.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 1ds mkiii

      Op Marktplaats zie ik er zo al twee (Amsterdam en Venlo) staan die mij wel de moeite waard lijken. Prijzen liggen rond de 2000 Euro.
      Last edited by hapa; 3 juni 2013, 22:13.

      Comment


      • #4
        Re: 1ds mkiii

        Oorspronkelijk geplaatst door lumicino Bekijk bericht
        Waar kun je deze camera 2de hands vinden? Zoektocht levert weinig reultaat op.

        Graag in de Benelux en niet op ebay. Ik zie graag eerst wat ik koop.


        Alvast bedankt.
        Ik zal eens naar mijn buurvrouw mailen of zij de hare weg doet. Ze staat namelijk al een tijdje wild van een 1Dx.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: 1ds mkiii

          Hopla.. Bij Kamera-Express..

          TE KOOP 1DS3
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #7
            Re: 1ds mkiii

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            dat is een 1 d mkIII geen s versie
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #8
              Re: 1ds mkiii

              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              dat is een 1 d mkIII geen s versie
              Over de s gelezen. sorry

              Comment


              • #9
                Re: 1ds mkiii

                2000 euro is niet de juiste prijs mi. Ik heb de mijne minder dan n jaar terug nog 2e hands gekocht voor 3000 euro !
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #10
                  Re: 1ds mkiii

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  2000 euro is niet de juiste prijs mi. Ik heb de mijne minder dan n jaar terug nog 2e hands gekocht voor 3000 euro !
                  Het is een computer waarop lenzen passen .. dus Moore's law is er ook op van toepassing ... een jaar geleden vond je ook al wel eens een aanbieding van een (afgerakkerd) verhuurexemplaar aan minder dan 2000 ( met zelfs enkele maanden garantie van de fotohandel ) ... dan jeukte het hier al eens een keer ... maar het is een dikke maand geleden een 5D II geworden als opvolger van mijn 5D ... voor mij beter en relevant beterkoop ... de 1D ( ja ja de oerversie uit de verzameling ) is voor het heel occasionele snelle werk voor mij goed genoeg

                  Comment


                  • #11
                    Re: 1ds mkiii

                    Mijn exemplaar is niet afgerakkerd :-). Ik denk dat 2300 euro de goeie prijs is voor n 'verzorgd' exemplaar.

                    Mijn 5DII heb ik verkocht wegens te slechte autofocus, en met dat geld (en nog veel opleg) heb ik de 1DsIII gekocht. Ik had ms beter n 5DIII gekocht, maar ik vind de 1D's toch wat hebben. Oa weerbestendigheid, levensduur batterij, 'ingebouwde' batterijgreep.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #12
                      Re: 1ds mkiii

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Mijn exemplaar is niet afgerakkerd :-). Ik denk dat 2300 euro de goeie prijs is voor n 'verzorgd' exemplaar.
                      Een jaar geleden zeker ... hier staan er 3 aangeboden door een fotohandel met 3 maanden garantie http://www.marktplaats.nl/z/canon-1d...y/recentSearch ... nummer 2 ziet er proper uit ... maar hoogste bod is 1500

                      Comment


                      • #13
                        Re: 1ds mkiii

                        Niks een jaar geleden. :-) 9 maand terug heb ik de mijne voor 3000 euro gekocht !

                        Je kan zeggen 'dat is evenveel als n 5DIII die veel moderner is etc', maar de 1d-serie is weerbestendig, heeft ingebouwde batterijgreep, batterij gaat 2000 klikjes mee. Bij n 5DIII moet je al n batterijgreep en extra batterij kopen en dan zit je al aan 3600 euro.

                        Nu ja, ik doe de mijne niet weg, ben er te blij mee. Iso 12800 heb je maar zelden nodig.

                        Voor de komst van de 1Dx was de 1DsIII het beste wat Canon ooit gemaakt heeft (beter als de 1DIV).

                        Ik heb nog n 1DIII met n kras op de sensor, maar da's mijn werkpaardje. Ik maak toch zelden foto's op F11 of kleiner.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #14
                          Re: 1ds mkiii

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Voor de komst van de 1Dx was de 1DsIII het beste wat Canon ooit gemaakt heeft (beter als de 1DIV).
                          Nochtans de 1DIV is duurder tweedehands dan de 1DsIII Zit rond de 2500 euro meestal. Mi hebben ze beide hun voor- en nadelen tegenover elkaar.
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #15
                            Re: 1ds mkiii

                            De jongen die zijn 1DsIII aan mij verkocht heeft en nog n 1DIV heeft, zei me achteraf dat hij zijn beste toestel verkocht heeft.

                            1DIV is natuurlijk voor veel meer zaken toepasbaar dan de 1DsIII : sport, vogels, concerten.

                            1DsIII is vooral voor studiofotografie en zo bedoeld.

                            Ik heb hem van t weekend nog eens gebruikt op n huwelijksfotografieworkshop en ik zou hem toch niet wegdoen !

                            t Feit dat je 2000 opnames kan maken zonder extra batterij, dat je foto's dubbel kan wegschrijven, weerbestendigheid etc zijn toch enorme voordelen.

                            Dat heb je niet met n 7D,5DII,6D...

                            Voor 2000 euro heb je n nieuwe 7D wat eigenlijk gewoon n gepimpte 500D is.

                            Ik heb ook n 6D, wat ik wel n leuk klein toestel vind, maar ik hou meer van stevige grote toestellen.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment

                            Working...
                            X