Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trigger vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trigger vraag

    Dag beste forumbezoekers,

    Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een trigger om mn SB 800 (nikon) wireless aan te sturen. In mijn bezit heb ik dus een nikon D7000 en een SB800, welke perfect draadloos werken, maar zoals velen weten, geeft dit geen consistente verbinding (oogje van flits moet steeds zichtbaar zijn t.o.v. de camera).

    Mijn enige vereisten voor de trigger die ik zocht zijn:
    -goede verbinding, dus ook bv achter een muurtje,...
    -goedkoop (MAX 100 euro voor trigger + ontvanger)
    -moet passen voor nikon

    Diegene die ik al had gevonden is de Phottix strato II, goede keuze of toch maar iets anders?

    klik

    alvast bedankt,
    Lars
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

    D7000 en D750

  • #2
    Re: trigger vraag

    phottix zijn prima, doch kijk ook eens naar de ojecoco's, daar kan je mee hypersyncen... en ze zijn goedkoper!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: trigger vraag

      en heb je geen hypersync nodig, kan je nog goedkoper gaan voor de RF-602's
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: trigger vraag

        Ik weet niet of je al triggers besteld hebt? maar voor €99,95 koop je de Yongnuo YN622N. Er zit wel een limiet aan het gebruik van de SB800 in combinatie met de YN622N, maar dat is alleen als je de flitser als commander wilt gebruiken.
        De flitser komt dan op de transmitter en die weer om je camera body. De flitser gebruik je dan om de YN622N te bedienen. Echter is er ook een remote mode op de YN622N waarbij je geen flitser op de camera gebruikt. Er staat al meer info op dit forum over de YN622N. Voor die €99,95 heb je wel een set. De YN622N is een transceiver, dat inhoud dat je geen verschil hebt tussen ontvanger en zender, ze zijn het allebei. En je hebt de mogelijkheid tot i-TTL!
        Last edited by mmuetst; 8 juni 2013, 16:34.

        Comment


        • #5
          Re: trigger vraag

          De triggers van phottix zijn goed en kunnen ook als afstandsbediening gebruikt worden. En je blijft vlot onder de 100 euro.

          Comment


          • #6
            Re: trigger vraag

            Onlangs heb ik voor QFlash uit Sittard de Yongnuo YN-622n getest. Mijn bevindingen kun je in een tweetal artikelen lezen op mijn blog "Over Fotografie....".
            Meer over studiotechniek - Meer over strobistfotografie - meer over portretfotografie
            Nikon Creative Lighting System CLS

            Comment

            Working...
            X