Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de 1,2,3 en 4 punters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan de 1,2,3 en 4 punters



    Een vraagje aan al die personen die me 1, 2, 3, en 4 punten hebben gegeven, graag had ik eens geweten waarom jullie mijn inzending een zo lage puntenwaarde hebben gegeven, hopend om op die manier nog iets bij te kunnen leren en ik het de moeite vind om in het vervolg nog mee te doen. gr Luc
    http://luc-danneels.be/

  • #2
    Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

    effe schaduwen oplichten in LR en 't is een heel andere foto.

    owja, ik heb nie gestemd in challenge
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

      Luc, dit is een klassiek probleem, en eentje dat ik zou willen aanpakken, hoewel ik niet goed weet hoe. Bij sommigen is het echt wat ik zou noemen "strategisch scoren". Feilloos pikken ze er de beste platen uit en geven precies die foto's veel te lage waarden. Ach, soms hebben ze echt wel een uitleg, hoor, want ze gebruiken ook "strategisch becommentariëren", nl. ervoor zorgen dat de foto van de concurrent in een slecht daglicht geplaatst wordt. We hebben nog een straffer geval wat commentaar betreft en dat gaat als volgt: ik post een foto, ik krijg een slechte commentaar en eis dan dat mijn foto wordt teruggetrokken, want "ik doe niet meer mee!" Toch zal diezelfde persoon achteraf verschillende foto's een negatieve commentaar geven. Kennen we deze gast? Helaas, velen van ons kennen het sujet!
      Ik zou graag al die namen bekendmaken, en je zou ervan verschieten wie daar allemaal bijzit. O ja, we hebben er ook enkelen die zelf nog nooit een foto gepost hebben (ook niet hier op het forum), maar toch vinden dat jouw foto niet meer dan 1,2,3 waard is.
      Ben ik naïef als ik hoop dat uiteindelijk fair play zal zegevieren, of gaan we voor die digitale schandpaal die ik hier al eens heb aangekondigd?
      Ik heb in het verleden ook andere manieren van stemmen voorgesteld, bv zoals het eurovisie songfestival, waar je slechts één 1, één 2, enz. t.e.m. 12 kunt geven maar dat blijkt softwarematig niet zo vanzelfsprekend te zijn.
      En dat allemaal voor een vriendschappelijke Challenge waar de eerste prijs echt geen Ferrari is. Integendeel: sinds onze sponsor faïlliet is, hebben we niet één prijs effectief kunnen uitkeren. Tantine heeft zo al drie prijzen tegoed.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        effe schaduwen oplichten in LR en 't is een heel andere foto.

        owja, ik heb nie gestemd in challenge
        1. Het is duidelijk dat je de Challenge niet kent, want het onderwerp was Tegenlicht. Dan krijg je (zelfs doelbewust) zulke effecten.
        2. Jouw voorstel tot verbetering zou misschien nog mogen, hoewel we streng zijn wat shoppen betreft. Het is een fotowedstrijd, geen bewerkingswedstrijd.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

          Trek het je niet aan ik had ook verwacht iets meer punten te krijgen nu staat ik bijna laatste ! :-(
          Canon Sony A7 III + 7D - Canon 24-70mm - Canon 70-200mm - sigma 8-16mm - canon 100mm

          Comment


          • #6
            Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

            Ik vraag me ook soms af of die puntenverdeling eerlijk loopt...
            Maar ja ik wil hier geen discussie uitlokken hoor, diegenen die meedoen zijn echt wel heel goed, in het verleden ging ik meedoen, heb vorig jaar in mijn eerste week hier ijverig meegedaan. Nu heb ik niet veel tijd ervoor, maar vooral het gevoel dat ik de challenge nooit kan winnen...
            Ik stem ook niet altijd hoor, meestal vergeet ik het ook gewoon.
            Vind deze foto zeker geslaagd, er zit heel veel detail in. Knap gedaan !
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

              ach... ik heb het al meerdere keren geschreven!!.
              geen comments of discussies voeren over Challenge.
              als je wil wil weten waarom men je foto goed of niet goed vind, zet je hem gewoon in 1 van de velel andere forumonderdelen die daar speciaal voor bedoeld zijn.
              comments geven in Challenge, beïnvloed bewust of onbewust de lezer bij het bepalen van zijn of haar te geven punten.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                Als ik stem (wat ik niet altijd doe) dan bekijk ik eerst alle foto's een paar keer.
                Nadien ga ik ze af en beoordeel ik ze (beter of minder dan gemiddeld).

                De betere krijgen 6-8
                Die minder krijgen 4-2
                Iets wat helemaal niets te maken heeft met het onderwerp (hoe mooi ook) krijgt 1.
                Mijn favoriete plaat krijgt 9

                Ik denk dat iedereen wel een bepaald systeem zal hebben.

                ps: ik ben niet zeker maar ik denk dat ik je een 6 gegeven heb.
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #9
                  Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                  Vind het ook jammer dat er hier mensen doelbewust lage scores geven...begrijp niet wat zij daar zo leuk aan vinden! Zij zouden op zijn minst moeten schrijven waarom ze die dan niet goed vinden!
                  En als je kijkt...dan heeft bijna iedereen 1tjes...2tjes en 3tjes...zijn dat dan dezelfde personen die de lage punten geven????
                  Een positief of opbouwend commentaar heeft bij mij totaal geen invloed....ofwel vind je de foto goed of slecht...punt!

                  Maar goed....we hebben dit probleem al verschillende malen aangekaart....en het zou heel jammer zijn dat er daardoor mensen afhaken.....wat normaal zou zijn...zou ik persoonlijk ook doen!
                  Maar mensen AUB...laat jullie niet ontmoedigen....blijven doordoen.....het is niet zo belangrijk dat je de challenge wint ( is wel leuk) maar wel dat je er aan deelneemt en andere aspecten van fotografie uitprobeert...eigenlijk moet je het doen voor jezelf...verder durven gaan dan wat je gewoon bent om te fotograferen......allé...dat vind ik toch! Sinds ik meedoe aan de challenge heb ik al heel veel bijgeleerd...uitgeprobeerd....gefaald....mij kwaad gemaakt...heel veel zitten nadenken....en na een tijdje word je dan beloond.....dus.....BLIJVEN meedoen aan de challenge!!!!

                  En nu stop ik ermee....
                  Gr Pascale
                  Last edited by tantine; 3 juni 2013, 08:56.
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                    Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                    .........

                    En nu stop ik ermee....
                    jammer.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                      Met haar reply, hé Bouk, niet met meedoen aan de Challenge!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                        @Luc : Een uitleg waarom heb ik zelf ook nooit gekregen ondanks soortgelijke vragen in het verleden.
                        Zoals LesC al laat verstaan, er gebeurt achter de challenge-schermen meer dan een mens wil weten...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        O ja, we hebben er ook enkelen die zelf nog nooit een foto gepost hebben (ook niet hier op het forum), maar toch vinden dat jouw foto niet meer dan 1,2,3 waard is.
                        kennissen van ? of dubbele account ?...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Integendeel: sinds onze sponsor faïlliet is, hebben we niet één prijs effectief kunnen uitkeren.
                        Misschien de prijs tijdelijk uit het reglement weghalen. De bijhorende link geeft het valse beeld dat je daar nog kan bestellen... ;-)

                        PS : vorige maand niet deelgenomen en niet gestemd.
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          ...

                          misschien de prijs tijdelijk uit het reglement weghalen. De bijhorende link geeft het valse beeld dat je daar nog kan bestellen... ;-)
                          gaat tenslotte om het spel, en niet om de knikkers.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            ...
                            kennissen van ? of dubbele account ?...


                            Misschien de prijs tijdelijk uit het reglement weghalen. De bijhorende link geeft het valse beeld dat je daar nog kan bestellen... ;-)
                            ...
                            1. Dubbele accounts houd ik strict in de gaten. Ik vermoed ergens een breuk in het anonimiteitsprincipe, bv op het werk of bij vrienden laten zien en vragen om voor je te stemmen. Alsof onze BD-Challenge een soort Facebook zou zijn, of zo'n wedstrijd waarbij je zoveel mogelijk stemmen moet ronselen.

                            2. Ik ga je voorstel () om de prijs tijdelijk weg te halen doorgeven aan onze RvB, die tenslotte verantwoordelijk zijn, ook voor dit reglement en de eventuele prijs.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              .......

                              2. Ik ga je voorstel () om de prijs tijdelijk weg te halen doorgeven aan onze RvB, die tenslotte verantwoordelijk zijn, ook voor dit reglement en de eventuele prijs.
                              die zijn met 10, wat te doen bij 5/5...?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X