Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

    Hey all!

    Om het helemaal uit te leggen:
    Als ik in een discotheek werk, werken we met een speciale techniek van flitsen die geen andere fotograaf gebruikt.
    Maar een flits is natuurlijk gemaakt om de regels te volgen en als je buiten de regels gaat, kan dit wel eens 'foutlopen'.

    Nu, soms geeft mijn flits aan dat mijn foto onderbelicht is omdat het in een discotheek natuurlijk donker is. Maar mijn onderwerp is wel goed uitgelicht.
    Met die waarschuwing waarbij de LED op de flits 3 keer knippert kan ik geen volgende foto maken MET de flits.. ik kan wel een foto maken, maar dan kom ik tot de conclusie dat de flits niet is afgegaan (door die waarschuwing dus..)

    Is er een manier om dit af te zetten ofzo? Want ik vind hiervan dus niets op het internet (weet niet goed hoe ik het moet zoeken)



    greetz,
    Alex (fotografie Lexooo)

  • #2
    Re: SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

    Als je rode led aan het pinken gaat, dan wil dat zeggen dat je flitscondensator volledig is ontladen omdat je flits op zijn maximum is gegaan,
    dan heeft deze inderdaad enige tijd nodig om terug deze condensator op te laden, daar kan je niets op afzetten, duurt deze oplaadtijd te lang,
    dan heb je hoogstwaarschijnlijk batterijen van een mindere kwaliteit, gebruik oplaadbare Sanyo Eneloop batterijen, het beste op de markt.

    Comment


    • #3
      Re: SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

      Met degelijke accu's zal een flitscondensator inderdaad sneller terug geladen zijn dan met alkalinebatterijen (zeker als die batterijen al een beetje opgebruikt zijn).
      De inwendige weerstand van batterijen wordt veel groter naarmate ze verder leeg raken, daardoor zijn die niet meer in staat om op korte termijn veel stroom te leveren, maar dat is wel nodig om de flitscondensator snel terug te laden.
      Degelijke accu's hebben daar geen problemen mee, daar blijft de inwendige weerstand laag, tot ze bijna helemaal opgebruikt zijn.
      Maar je moet dan ook goede accu's gebruiken, samen met een degelijke lader waarop je kan vertrouwen dat die de accu's zo goed mogelijk laadt.
      Laat je niet vangen door de cijfertjes die op de accu's staan, de betere accu's zijn die met een lage zelfontlading, maar die hebben een wat lagere capaciteit dan de gewone nimh-accu's (Eneloop heeft wel 2400mAh accu's met een lage zelfontlading, maar de meeste accu's van die soort zitten rond de 2000mAh).
      De Low selfdischarge accu's gaan zonder problemen meerdere jaren mee, terwijl de gewone dikwijls al na een jaar alleen nog maar goed zijn voor recyclage.

      Wat is die "speciale techniek die geen andere fotograaf gebruikt"?
      Of mogen we dat niet weten?
      Misschien ligt het wel aan die techniek dat de flitser telkens de volle capaciteit moet leveren om toch maar voldoende licht te geven.
      In dat geval is het normaal dat het langer duurt voor de flitscondensator weer geladen is, zeker als de batterijen of accu's al voor een deel opgebruikt zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

        Bedankt beide om al te antwoorden zo snel!
        Nu, ik dacht dat het een waarschuwing was ofzo, omdat er dan altijd op het schermpje komt dat er te weinig licht is gebruikt.. En ik heb het getest om de flits eens aantal keren 1/1 te laten flitsen, en dan blijft het lampje gewoon uit voor 2 seconden ongeveer en dan springt ie gewoon terug aan als ie terug opgeladen is.. Dus ik denk dat het dat toch niet is.

        Ik heb zelf ook eneloop batterijen, dus dat is het ook al niet.

        Van mij mag je de techniek weten, maar is redelijk moeilijk uit te leggen.. het komt erop neer dat we flitsen naar schuin achter ons en bouncen op personen enz.. (kort uitgelegd)

        Comment


        • #5
          Re: SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

          Oorspronkelijk geplaatst door Lexooo Bekijk bericht
          Van mij mag je de techniek weten, maar is redelijk moeilijk uit te leggen.. het komt erop neer dat we flitsen naar schuin achter ons en bouncen op personen enz.. (kort uitgelegd)
          Je stuurt dus al het flitsvermogen naar achter, en je laat een heel klein beetje licht terugbouncen?
          Dan geeft de flitser elke keer een full-power flash, je gebruikt dus 100% van het flitsvermogen en er komt misschien maar 5% van op het onderwerp terecht.
          Volgens mij kan je dan net zo goed rechtstreeks op het onderwerp flitsen met een veel lager vermogen (het oppervlak van het bounce-kaartje van een flitser is niet veel groter dan het oppervlak van de flitser zelf, de lichtbron is dus even groot als je de flitser recht naar voor richt).
          Als je de flitser naar achter richt, dan heeft het licht dat naar die kant gaat weinig of geen invloed, of je zou dat moeten doen in een ruimte met een laag wit plafond en een witte muur net achter je, dan komt er licht terug naar voor.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: SB910 LED knippert 3 keer (kan ik dit afzetten?)

            Oorspronkelijk geplaatst door Lexooo Bekijk bericht
            Bedankt beide om al te antwoorden zo snel!
            Nu, ik dacht dat het een waarschuwing was ofzo, omdat er dan altijd op het schermpje komt dat er te weinig licht is gebruikt.. En ik heb het getest om de flits eens aantal keren 1/1 te laten flitsen, en dan blijft het lampje gewoon uit voor 2 seconden ongeveer en dan springt ie gewoon terug aan als ie terug opgeladen is.. Dus ik denk dat het dat toch niet is.
            Is inderdaad een waarschuwing dat je foto's mogelijks onderbelicht zullen zijn omdat je flitser zijn volle vermogen heeft moeten leveren, en dat verklaard
            de wachttijd van enkele seconden voor je weer kan flitsen. Lees blz. 43 (C-4) KLIK HIER en neen, je kan dit niet uitzetten.

            Van mij mag je de techniek weten, maar is redelijk moeilijk uit te leggen.. het komt erop neer dat we flitsen naar schuin achter ons en bouncen op personen enz.. (kort uitgelegd)
            Amai wat een technische wetenschap...

            Comment

            Working...
            X