Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

babyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • babyfotografie

    volgende week krijg ik de kans om foto's van een baby te maken, nu is mijn vraag hoe bekom ik een sfeer in mijn foto die het best past voor een schoot van een 2 weken oude baby, kan iemand mij tips geven ??

  • #3
    Re: babyfotografie

    Wat een vraag zeg. Mr. Google kan je toch al 'tig voorbeelden geven. Wat willen de ouders: klassieke foto's, meer zoetezeem foto's, gekleed, niet gekleed? Alles kan. Met ouders, zonder ouders?

    Babyfotografie is hard werken, zorg dat veiligheid op de eerste plaats komt en zorg dat het voldoende warm is en heb vooral heeeeeeeel veel geduld...
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #4
      Re: babyfotografie

      wat een vraag !!!
      en wat een antwoorden, ik bedoelde meer hoe bekom ik die mooie sfeer op de foto's die je op google vindt, is dit met een soort belichting of is dit gewoon een bewerking in PS ???

      Comment


      • #5
        Re: babyfotografie

        Sfeer. euh.. ik begrijp je vraag echt niet hoor.
        Je gebruikt natuurlijk licht of je gebruikt flitslicht of je doet nabewerking of je doet dat niet... Bij babyfotografie heb ik normaal niet zo heel veel nabewerking zeker niet bij gewone klassieke foto's. Misschien kun je een vb. geven van wat je echt voor ogen hebt....
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #6
          Re: babyfotografie

          Nou nou Nena niet zo streng,

          Alles hangt van de omstandigheden af. en is niet door ons te bepalen.
          Doe je dit in een studio?
          Wellicht is dit gezien je vraagstelling niet het geval, en zal dit bij "de baby" thuis zijn.
          Ben jij daar al geweest ? dan zou jij hierop op voorhand het antwoord moeten kunnen formuleren aan de hand van enkele simpele vragen.
          Ben je daar nog nooit geweest dan zul je snel en creatief moeten handelen, net zoals ik en vele andere fotografen die op locatie fotograferen.

          -is er een groot raam waar veel licht door komt.
          -staat de zon hier recht op als ik de foto's moet gaan nemen? zo ja dan weet ik ook dat ik op een andere moment moet terug komen.
          -is er geen grote licht inval dan heb ik voldoende licht bij me wat ik zo groot mogelijk kan maken om zo zacht mogelijk licht te hebben.
          -heb ik voldoende ruimte is de kamer om een en ander klaar te zetten, of te verslepen als dat kan.
          -hebben de ouders van "de baby" specifieke wensen, spulletjes, doeken, mutsjes en andere om "de baby" in, op, onder, tussen en op te leggen en te zetten.

          Een greep uit de tal van vragen die je je kan stellen.
          Heb je er geen idee van deze te beantwoorden dan zit je een beetje met een probleem vrees ik.
          Het zal dan blijven bij een kiekje van "een baby"

          Er bestaan niet enkel foto's op mr Google maar ook ontelbare filmpjes over newborn photographie
          kijk daar eens wellicht dat je daar ok tips kunt vergaren.
          Succes.
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #7
            Re: babyfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door froneke Bekijk bericht
            wat een vraag !!!
            en wat een antwoorden, ik bedoelde meer hoe bekom ik die mooie sfeer op de foto's die je op google vindt, is dit met een soort belichting of is dit gewoon een bewerking in PS ???
            beide. In de oogjes kan je meestal het aantal en de vorm van de lichtbronnen herkennen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #8
              Re: babyfotografie

              De meeste werken liever met daglicht, het moet uiteraard voldoende aanwezig zijn. Dat is dan ook meteen het mooiste. Ik heb dit ook al eens in een ziekenhuis gedaan (zie profielfoto) en maakt gebruik van daglicht in combinatie met 1 doorflitsparaplu op iso 800.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #9
                Re: babyfotografie

                kunnen jullie tips geven ivm nabewerking met photoshop, zijn dit dan filters dat jullie gebruiken ??

                Comment


                • #10
                  Re: babyfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door froneke Bekijk bericht
                  kunnen jullie tips geven ivm nabewerking met photoshop, zijn dit dan filters dat jullie gebruiken ??
                  Bij babyfotografie gebruik ik heel weinig fancy nabewerking...
                  Dat is smaak en moet je zelf uitzoeken vind ik. De ene houdt van puur natuur, de andere houdt van textures. Elke foto vraagt trouwens een andere nabewerking. Het is gewoon een onmogelijke vraag om te beantwoorden...

                  Is de fotosessie gelukt...
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #11
                    Re: babyfotografie

                    bij mijn gevoel vind ik ze toch geslaagd ouders waren toch content, ik probeer een dezer dagen een paar foto's te posten !!

                    Comment


                    • #12
                      Re: babyfotografie

                      http://www.flickr.com/photos/92707224@N06/8962610283/



                      http://www.flickr.com/photos/92707224@N06/8962610259/
                      Last edited by froneke; 5 juni 2013, 22:52.

                      Comment


                      • #13
                        Re: babyfotografie

                        het lukt me niet om er een foto op te zetten ik krijg er enkel een link op naar de website waar ze staan !

                        Comment


                        • #14
                          Re: babyfotografie

                          probeer het niet mooier te maken dan het is.
                          dus niet te veel attributen gebruiken.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #15
                            Re: babyfotografie

                            linken werken niet, in flickr je privacy aanpassen naar anyone of public dit kan voor al je foto's of per beeld. En dan grab the link rechtsonder in de grote foto.
                            je kan dit zelf uittesten door de knop hier onder je bericht "meer opties " te gebruiken en dan de knop " voorbeeld van bericht" en dan op je geplaatste linken te klikken in het voorbeeld.
                            Dan weet je of het geplaatste werkt.grt
                            Last edited by guido.g; 6 juni 2013, 09:28.
                            https://ggpics.be/

                            Comment

                            Working...
                            X