Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 700

    Beste ,

    Ik heb een sony alpha700 tweedehands gevonden met 9500 clicks en ben aan het overwegen om deze als tweede body bij te kopen .
    Ik fotografeer momenteel met een alpha 500. Waar ik best tevreden van ben.
    Het enigste probleem is dat de helft van mijn lenzen voor aps c zijn en de andere full frame. Sommige kan ik dus op de 700 gebruiken en sommige niet. Wat compatibel is met de 700 zijn de 70-200 2.8 en een 50 1.4 ,

    Mijn vraag is of deze camera zoveel beter is dan de alpha 500 ?

    Wat zijn hier zoal de gebruikers ervaringen met de 700 geweest ?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sony alpha 700

    Wat is nu het probleem met de lenzen???????
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 700

      Een Alpha 700 is veel robuuster maar ook met een aps-c sensor en geen fullframe.
      Er zullen meer instelmogelijkheden zijn ook.
      Maar ...
      Alle objectieven voor een fullframe doen het even goed op een camera met cropsensor
      De objectieven die voor aps-c gemaakt zijn werken misschien wel op een full-frame maar in dat geval ga je dan wel enorme vignettering hebben.

      Ik zie dus ook niet wat uw probleem is
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 700

        de lenzen zijn niet echt het probleem.
        ik bedoel er maar mee dat ik die aps c lenzen al zeker niet op die 700 kan gebruiken . die zal ik dan voor op mijn 500 moeten houden.

        mijn hoofdvraag is enkel of het de moeite is om zulke 700 tweedehands te kopen . is deze zoveel beter dan mijn 500.
        of zou ik om echt een stap hoger te gaan gewoon een alpha 77 aanschaffen ? deze hebben nu een mooie cashbak actie bij sony.

        die 77 is een mooi beestje maar je betaalt extra voor de film technologie terwijl ik daar echter geen behoefte aan heb.

        moeillijke keuze

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha 700

          Bovenstaand stukje nog eens goed lezen en volgens mij betaal je vrijwel niks voor filmtechnologie, maar is het gewoon een uitstekende camera.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha 700

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Bovenstaand stukje nog eens goed lezen en volgens mij betaal je vrijwel niks voor filmtechnologie, maar is het gewoon een uitstekende camera.
            bam , er los naast gelezen . altijd gedacht dat een 700 een full frame wa
            mijn fout

            probleem opgelost
            gewwon tweedehands aanschaffen en ik kan al mijn lenzen op de 700 gebruiken
            thnx

            Comment


            • #7
              Re: Sony alpha 700

              De 700 is een mooi stukje camera - je moet er niet bang voor zijn - 't is de 3e camera met de Sony-naam erop - dus al een iets ouder beestje - zeker firmware 4 erop zetten (updaten dus). Voor meer info: www.dyxum.com

              sukses met de beeldenjacht.

              Comment

              Working...
              X