Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7720 - Echt er over

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7720 - Echt er over





    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: 7720 - Echt er over

    Tja, geef mij dan maar je foto met de bankjes...
    Aan het schilderen Plaatwerker?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: 7720 - Echt er over

      Wat beeldvorming betreft zegt het mij ook helemaal niets. Mocht ik hem hebben gemaakt, zou ik er iets beeldend kunstig willen insteken. Bijvoorbeeld een tweekleurige bewerking waar het ongepleisterde gat iets toevoegd. Nu is de foto voor mij een dood beeld. Ja, in dit opzicht zie ik ook liever de bankjes

      Comment


      • #4
        Re: 7720 - Echt er over

        ???????????
        Enkel vraagtekens, maar dat is misschien de bedoeling ?

        Comment


        • #5
          Re: 7720 - Echt er over

          Spreekt mij ook niet zo aan maar waarschijnlijk een kwestie van smaak
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: 7720 - Echt er over

            das idd er echt over (geschilderd)
            maar zou ik dit hier plaatsen? Ofwel mss om een diskusietje uit te lokken...
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: 7720 - Echt er over

              Neen ik ben niet met stomheid geslagen. Daar is misschien nog meer voor nodig

              Een van de moeilijkste onderwerpen. Je kennende heb hiermee wel een bedoeling. Het is niet zomaar de foto van een geschilderde muur met een paar oneffenheden.
              Fotografie is tekenen, het tekenen met het licht. Een tekenaar vertelt iets, over datgene wat hij ziet datgene wat hij voelt en legt dat vast op papier. Of je het helemaal begrijpt, daar sta hij/zij niet stil bij. Hij verwoord het met kleuren en met tekenen van lijnen.
              Hij gaat ver er over soms van wat jij zichtbaar waarneemt.
              Sommige schilderijen worden daardoor opzij geschoven en als volgt beoordeeld : dit is niets.
              Ik denk hier weer aan dat schilderij : een groot wit vlak met het zwart puntje.
              Dat iemand aan de schilder vroeg hoe lang hij hierover gedaan had.
              Bijna heel mijn leven zei hij, met het zoeken waar ik dat puntje wel zou zetten. Toen hij het wist plaatste hij het. Dat schilderij werd door die rijke bezoeker voor een flink bedrag, uiteindelijk gekocht.
              Je ziet maar, het verschil tussen wat je ziet en wat er is.
              Ook hier heb ik niet meteen geschreven. Ben verschillende keren komen kijken en het nam geestelijk me mee. Ik weet wel ik heb veel fantasie en heb niet veel nodig om iets te zien en er een inhoud aan te plakken. Toch hoe meer ik ernaar keek hoe meer verhaal ik erin zag. O.a. dit Korte verhaaltje
              Zal proberen het beknopt onder woorden te brengen : Je kunt denken aan een grote ruimte (kan de wereld zijn, je omgeving, je thuis, je werk enz….) , waar je ook kijkt, zie je steeds hetzelfde iewat saai overkomende omgeving, maar het is schijn, als je goed kijkt is er toch verschil al die oneffenheden maken dat het verschil. Maar je moet je geest openen om het te kunnen zien. (kan het niet anders uitleggen)
              Er is zelfs een grote (opvallende oneffenheid) die schijnbaar samensmelt en zelfs groeit in deze saaie, eenkleurige ruimte. Je zou het zelfs over je hoofd kunnen zien en je eraan ergeren. In plaats van te gaan denken, wat groeit daar ? Wat gaat dat geven ? Moet ik het verwijderen ? Hoe groot zal het worden enz….
              Deze foto is niet zomaar een foto, het is voor me een beeld dat spreekt, over iets dat groeit in een schijnbaar effe zelfs saaie wereld (groen) om ons heen.
              Velen verwerpen dit, lopen het voorbij, hoe haastiger hoe liever.
              Maar als je even de tijd neemt, opent er zich deze een nieuwe wereld.
              Dit is een van de verhalen, maar ik vond er nog.

              Voor mij speciaal, is wat het is. Een doordenker of het precies dat is wat je ons hebt willen mededelen weet ik niet maar dat maakt voor kunst weinig uit. Het is wat anderen erin kunnen zien dat telt.
              Maar werkt in ieder geval verrassend bevragend. Trekt de aandacht.

              Comment


              • #8
                Re: 7720 - Echt er over

                Voor mij is dit "echt er over".
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: 7720 - Echt er over

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Voor mij is dit "echt er over".
                  mvg,
                  Eddy
                  Ik volg....
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7720 - Echt er over

                    Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                    Neen ik ben niet met stomheid geslagen. Daar is misschien nog meer voor nodig

                    Een van de moeilijkste onderwerpen. Je kennende heb hiermee wel een bedoeling. Het is niet zomaar de foto van een geschilderde muur met een paar oneffenheden.
                    Fotografie is tekenen, het tekenen met het licht. Een tekenaar vertelt iets, over datgene wat hij ziet datgene wat hij voelt en legt dat vast op papier. Of je het helemaal begrijpt, daar sta hij/zij niet stil bij. Hij verwoord het met kleuren en met tekenen van lijnen.
                    Hij gaat ver er over soms van wat jij zichtbaar waarneemt.
                    Sommige schilderijen worden daardoor opzij geschoven en als volgt beoordeeld : dit is niets.
                    Ik denk hier weer aan dat schilderij : een groot wit vlak met het zwart puntje.
                    Dat iemand aan de schilder vroeg hoe lang hij hierover gedaan had.
                    Bijna heel mijn leven zei hij, met het zoeken waar ik dat puntje wel zou zetten. Toen hij het wist plaatste hij het. Dat schilderij werd door die rijke bezoeker voor een flink bedrag, uiteindelijk gekocht.
                    Je ziet maar, het verschil tussen wat je ziet en wat er is.
                    Ook hier heb ik niet meteen geschreven. Ben verschillende keren komen kijken en het nam geestelijk me mee. Ik weet wel ik heb veel fantasie en heb niet veel nodig om iets te zien en er een inhoud aan te plakken. Toch hoe meer ik ernaar keek hoe meer verhaal ik erin zag. O.a. dit Korte verhaaltje
                    Zal proberen het beknopt onder woorden te brengen : Je kunt denken aan een grote ruimte (kan de wereld zijn, je omgeving, je thuis, je werk enz….) , waar je ook kijkt, zie je steeds hetzelfde iewat saai overkomende omgeving, maar het is schijn, als je goed kijkt is er toch verschil al die oneffenheden maken dat het verschil. Maar je moet je geest openen om het te kunnen zien. (kan het niet anders uitleggen)
                    Er is zelfs een grote (opvallende oneffenheid) die schijnbaar samensmelt en zelfs groeit in deze saaie, eenkleurige ruimte. Je zou het zelfs over je hoofd kunnen zien en je eraan ergeren. In plaats van te gaan denken, wat groeit daar ? Wat gaat dat geven ? Moet ik het verwijderen ? Hoe groot zal het worden enz….
                    Deze foto is niet zomaar een foto, het is voor me een beeld dat spreekt, over iets dat groeit in een schijnbaar effe zelfs saaie wereld (groen) om ons heen.
                    Velen verwerpen dit, lopen het voorbij, hoe haastiger hoe liever.
                    Maar als je even de tijd neemt, opent er zich deze een nieuwe wereld.
                    Dit is een van de verhalen, maar ik vond er nog.

                    Voor mij speciaal, is wat het is. Een doordenker of het precies dat is wat je ons hebt willen mededelen weet ik niet maar dat maakt voor kunst weinig uit. Het is wat anderen erin kunnen zien dat telt.
                    Maar werkt in ieder geval verrassend bevragend. Trekt de aandacht.
                    Bla, bla, bla...... Jan Hoet in spe..... die kan ook makkelijk een uurtje doordrammen over bvb. een drol .
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7720 - Echt er over

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Bla, bla, bla...... Jan Hoet in spe..... die kan ook makkelijk een uurtje doordrammen over bvb. een drol .
                      Groetjes
                      Djivan,
                      Hoe makkelijk zegt men iets boosaardig. Dat wordt niet verzacht met een smiley.
                      Lees het volgende nog eens na, dan komt u aangenamer over:

                      7.13.1 Nettiquette

                      Nettiquette is een samentrekking van de woorden netwerk en etiquette. Hiermee worden de gangbare omgangsnormen op het web bedoeld.

                      Je mag uiteraard openlijk zeggen wat je van iemands werk vindt, maar doe dat wel op een eerlijke en vriendelijke manier. Kritiek is goed, zolang deze maar opbouwend is. Doe iedereen een plezier en behandel anderen zoals jij wil dat anderen met jou omgaan. Ook al zit je alleen achter het beeldscherm, aan de andere kant van de lijn bevinden zich wel degelijk mensen, met echte gevoelens en emoties.

                      Voer discussies op een volwassen wijze, en vermijd dus persoonlijke aanvallen! Je kan ideeën en stellingen betwisten, maar niet de mensen zelf. Indien een gebruiker een andere gebruiker of een forumbeheerder aanvalt, getuigt dit van gebrek aan respect voor elkaar en voor de forumregels.

                      Wanneer je foto's of video's plaatst, sta dan evenzo open voor tips ter verbetering. Dat kan wel eens confronterend werken. Doe echter je voordeel met de reacties; probeer ervan te leren. Overleg met jezelf of het een tip is waar je echt iets aan hebt (sommige tips kunnen ook persoonlijke smaak zijn), zoniet leg het dan gewoon naast je neer. Verwijder verder niet plots je werk omdat je niet genoeg of te weinig positieve reacties ontvangt, en verzin geen uitvluchten om fouten (bijv. m.b.t. overbelichting, bewegingsonscherpte, verkeerde compositie) goed te praten.

                      Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's/video of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.

                      En voor de andere partij: Als je een werk van iemand écht helemaal niks vindt, ga dan aan het topic voorbij en zeg er niets over, de maker van het werkt heeft weinig aan de mededeling dat iemand niet van een bepaalde foto/video houdt. Of vertel duidelijk waarom je er niets aan vindt.
                      Wanneer je iemand ergens advies over wil geven, doe dat dan alleen als je kan vertellen hoe dat moet. Dus als je weet hoe dat te bewerkstelligen.

                      Wanneer bovenstaande gedragsregels duidelijk niet worden gerespecteerd, kunnen en zullen de moderators ingrijpen. Dit kan betekenen dat je ongepaste reactie(s) gewist worden, en dat je bij verdere herhaalde overtredingen van het forum geband kan worden voor korte of langere tijd.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7720 - Echt er over

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Djivan,
                        Hoe makkelijk zegt men iets boosaardig. Dat wordt niet verzacht met een smiley.
                        Lees het volgende nog eens na, dan komt u aangenamer over:
                        Misschien kent U Jan Hoet niet, en heeft U hem nog horen doordrammen over iets waar niemand, tenzij hijzelf, iets in ziet ?
                        Geef hem een lucifer en hij lult er een uur over, maar blijkbaar kent U hem dus niet. Jammer.
                        Als ik uw literair meesterwerk las dacht ik direct aan Hoet.
                        En boosaardig..... ik heb hier reeds veel erger gelezen, ik vind zelfs dat ik heel vriendelijk ben gebleven.
                        Misschien liggen onze meningen over vriendelijk/boosaardig wel net zo ver uiteen als die over fotografie ?

                        PS Het art. over Nettiquette lees ik niet .

                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 2 juni 2013, 11:21.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7720 - Echt er over

                          Djivan, zeg nu eens eerlijk. Als ik een van jouw foto's ga vergelijken met een drol, dan ga je dat toch ook niet aangenaam vinden he.

                          Over de foto zelf,
                          de titel dekt de lading, maar vind het eerlijk gezegd ook een minder interessante foto.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7720 - Echt er over

                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            Djivan, zeg nu eens eerlijk. Als ik een van jouw foto's ga vergelijken met een drol, dan ga je dat toch ook niet aangenaam vinden he.

                            Over de foto zelf,
                            de titel dekt de lading, maar vind het eerlijk gezegd ook een minder interessante foto.
                            Dan lees je compleet verkeerd. Ik heb geschreven dat Jan Hoet......die kan ook makkelijk een uurtje doordrammen over bvb. een drol.
                            Ik heb nooit geschreven of beweerd dat deze foto een drol is. Een foto kan nooit een drol zijn, maar van een drol kan je wel een foto maken.
                            Enne, als je één van mijn foto's of allemaal zelfs een drol of drollen vindt, dan mag je dat gerust schrijven hoor.
                            Liever dat dan 'achterderuggedoe' ........ .
                            En nu stop ik, want er is nu voldoende ged(r)old.....alhoewel er nog wel iemand zijn wagonnetje zal aanpikken hoor......
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7720 - Echt er over

                              Ach ik ken Djivan al wat langer. Misschien zijn er nog een heleboel anderen die er ook zo over denken.

                              Maar ik ga antwoorden met het verhaal dat ik begonnen was. Over dat schilderij met dat zwart puntje.
                              Nou je moet weten dat die man die zijn neus hiervoor ophaalde en nadien er dik voor betaalde een kunstverzamelaar was. Hij was in het bezit van heel veel gekende originele kunstwerken van De grote meesters en beeldhouwers.
                              Maar eigennaardig genoeg, dat ene werk kreeg ook een plaats in zijn huis, zelfs een ereplaats.
                              Op een dag kwam een vriend, ook een echte kunstkenner en liefhebber en kreeg maar niet genoeg om al die werken bij zijn vriend te bekijken en te bewonderen, hij genoot hiervan. Totdat hij bij dat, ene nieuw werk kwam. Hij keek ernaar, verhief zijn wenkbrauwen en keek naar de koper, zijn vriend, met een vraagteken.
                              Wat had dit onbekend werk, op eerste zicht zelfs niet aantrekkelijk werk, te maken tussen al dat pracht ?
                              Nou, de man vertelde hem het verhaal. Al was hij er zelf niet opgekomen en begreep hij het fijne hiervan : Het werk was en is, diepzinnig, een waarheid als een koe en zo eenvoudig weergegeven. Je moet erop komen niet ?
                              Zijn vriend begreep het en keurde de plaats en het werk nadien ook goed.

                              nu kan je nog twee dingen doen. Zeggen dit is een mooi blablabal verhaaltje is en het klasseren.
                              Of zelf de diepzinnigheid hiervan proberen te begrijpen.

                              Comment

                              Working...
                              X