Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafische tablets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafische tablets

    Hallo iedereen,

    Ik vraag mij af wie er ervaring heeft met grafische tablets. Zowel in de aankoop (kweet nie dewelke, mss Wacom), als in het gebruiksgemak?

    Iemand ervaring?

    Het is de bedoeling niet meer dan 100 Euro uit te geven en dit te gebruiken met LR.

    Grtz
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Grafische tablets

    Oei, voor minder dan 100€ zal het een kleintje zijn denk ik.

    Ik heb hier reeds jaren een Wacom Intuos3 in gebruik, met muis en pentools,
    eenmaal goed afgesteld wil je dat ding niet meer missen, heeft wel wat meer gekost.

    Pas op, er worden tablets verkocht alleen voor gebruik met de pen, vind ik persoonlijk minder handig.

    Comment


    • #3
      Re: Grafische tablets

      't Zal dus uitsluitend gebruikt worden om te selecteren van delen in een foto?
      Ik heb eentje gekocht in den Aldi van Wacom, een Bamboo.
      Groot is het ding niet en er zit geen muis bij.
      Heb vroeger een Intuos5 touch Medium gehad, die kan veel meer dan die Bamboo maar dat had ik niet nodig.
      Persoonlijk werk ik veel liever met een klein model dan met een groter, kwestie van de bewegingen.
      Met 100 euro moet je een Bamboo kunnen kopen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Grafische tablets

        Ik gebruik een grafische muis.
        Mijn Wacom tablet ligt al jaren onder het stof.

        Comment


        • #5
          Re: Grafische tablets

          Een Wacom Bamboo heb je al voor ongeveer 60 Euro en is voor hoofdzakelijk gebruik met bijvoorbeeld Lightroom meer dan voldoende. Grafische bewerkingen vormen hierbij niet de hoofdmoot en dan is zo'n kleine tablet lekker makkelijk om mee te werken.
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment

          Working...
          X