Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Professionele" Nikon DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Professionele" Nikon DX

    Ik zoek een vervanger voor mijn verouderde D200; echter met het huidige aanbod in het Nikon gamma kom ik niet aan mijn trekken.
    Ik doe vooral aan landschaps- en portretfotografie. Naar het schijnt wordt de D300s ook niet meer geproduceerd.
    Wanneer eindelijk een waardige opvolger? Of, wil men bij Nikon het "professionele" DX aanbod afschaffen??
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: "Professionele" Nikon DX

    Wel, ik hou het voorlopig ook nog altijd bij mijn D300... voor -snelle- sporten/"vogelen" ... te fotograferen nog altijd de beste DX vind ik persoonlijk.
    Het is idd wachten op zijn opvolger...
    En ja hoor, de D300s wordt nog steeds nieuw verkocht.

    Comment


    • #3
      Re: "Professionele" Nikon DX

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Ik doe vooral aan landschaps- en portretfotografie.
      Als je geen sport doet zie ik geen reden waarom de D7100 of D7000 niet kan dienen...
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: "Professionele" Nikon DX

        Ik had toch ook vooral graag een stevige body gehad in magnesium
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

        Comment


        • #5
          Re: "Professionele" Nikon DX

          D7100 is echt wel zeer stevig hoor. En ook magnesium!

          Comment


          • #6
            Re: "Professionele" Nikon DX

            Ik heb nu net alle betaalbare modellen van Nikon eens bekeken omdat ik me opnieuw
            een toestel wou aanschaffen en ik kom tot de conclusie dat de D7000 idd een waardige
            vervanger zou zijn voor de de D200 (zelf D50 en D200 gehad). Het nut van de D7100 ontgaat me wat
            ten opzichte van de 7000.
            Toch ik heb ik zelf voor de D3200 omwille gekozen van beduidend meer megapixels : maar liefst 50% meer en
            een licht betere kleurdiepte, een ietsje betere beeldkwaliteit. Maar je moet ook zien welke lenzen erop moeten :
            mijn 50-500 presteerde beter op de D50 dan op de D200, maar de D200 had meer kwaliteit gecombineerd met een 500 mm.
            Groter is dus niet altijd beter, soms wel.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: "Professionele" Nikon DX

              Op een Dx formaat sensor is 12 megapexels al méér dan genoeg om scherpe beelden te maken. Videobeelden interesseren me niet.
              Al de rest is een hype, en draagt zeker niet bij tot scherpere beelden, integendeel!...... ( te veel om hierover uit wijden )
              Aan playerofwar: De D7100 heeft géén volledige body in magnesium. Ik wil terug een body die tegen stootje kan.
              Dan toch misschien gaan voor D300s?
              Maar in feite versta ik de politiek van Nikon niet meer. Gaan ze verder met professionele DX of niet?
              En, vooral hun nummering van toestellen is onoverzichtelijk geworden.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: "Professionele" Nikon DX

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Op een Dx formaat sensor is 12 megapexels al méér dan genoeg om scherpe beelden te maken. Videobeelden interesseren me niet.
                Al de rest is een hype, en draagt zeker niet bij tot scherpere beelden, integendeel!...... ( te veel om hierover uit wijden )
                Aan playerofwar: De D7100 heeft géén volledige body in magnesium. Ik wil terug een body die tegen stootje kan.
                Dan toch misschien gaan voor D300s?
                Maar in feite versta ik de politiek van Nikon niet meer. Gaan ze verder met professionele DX of niet?
                En, vooral hun nummering van toestellen is onoverzichtelijk geworden.
                Je geeft zelf aan dat je vooral aan landschaps- en portretfotografie doet. Ik gebruik de D300 en D7100 naast mekaar en voor landschapsfotografie staat de D7100 een héél stuk boven de D300. Voor landschapsfotografie heb je zelden megapixels te veel en vooral het dynamisch bereik van D7100 is een pak beter dan dit van de D300. De D7100 heeft inderdaad geen volledige magnesiumbody maar voelt zeker zo solide aan als de D300 en tenzij je er spijkers mee in de muur wil kloppen kan ik mij niet voorstellen dat je op dat gebied tegen de grenzen aan gaat zitten.
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: "Professionele" Nikon DX

                  Ik ben ook van een D200 naar een D7000 gegaan en ik vind die body toch op veel vlakken tekortschieten. Als je daar belang aan hecht is het voorlopig wachten. Naar t schijnt zou er wel een opvolger van de D300s komen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Professionele" Nikon DX

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Ik ben ook van een D200 naar een D7000 gegaan en ik vind die body toch op veel vlakken tekortschieten. Als je daar belang aan hecht is het voorlopig wachten. Naar t schijnt zou er wel een opvolger van de D300s komen.
                    Ik heb de D7000 ook een paar keer vastgehad en de D7100 voelt een stuk degelijker aan, zeker met de batterijgrip.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Professionele" Nikon DX

                      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                      Ik heb de D7000 ook een paar keer vastgehad en de D7100 voelt een stuk degelijker aan, zeker met de batterijgrip.
                      blijft te klein en geen AF on.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Professionele" Nikon DX

                        Heb persoonlijk een D7000, maar de D7100 is echt van een nog hogere bouwkwaliteit. Ik wed dat je het verschil met een D300s niet zal merken qua bouw. Autofocus is ook beter op de D7100. Er zal nog een opvolger komen op de D300s, maar heb je die grotere buffer nodig? Er zijn er vele die de 7100 naast de D800 gebruiken omdat deze zoveel beter is dan de D7000. En behalve de grote van de body en de plaatsing van dr knopjes is er geen enorm voelbaar verschil tussen mijn D800e en een D7100.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Professionele" Nikon DX

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          blijft te klein en geen AF on.
                          Je kan de AE-L als Af-on configureren. Te klein of niet is een kwestie van persoonlijke smaak, voor mijn handen zijn de afmetingen van de D7100 perfect.
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Professionele" Nikon DX

                            Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
                            Wel, ik hou het voorlopig ook nog altijd bij mijn D300... voor -snelle- sporten/"vogelen" ... te fotograferen nog altijd de beste DX vind ik persoonlijk.
                            Het is idd wachten op zijn opvolger...
                            En ja hoor, de D300s wordt nog steeds nieuw verkocht.
                            Jan, ik heb met mijn D300 toch nog toe niet gevolgeld maar ben er niettemin steeds heel tevreden van geweest.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Professionele" Nikon DX

                              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                              Je kan de AE-L als Af-on configureren.
                              nogmaals: geen AF on knop.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X