Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke kit-lens zou jij kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke kit-lens zou jij kiezen ?

    Wat zou jij kiezen als Kit-lens bij een Nikon D70: de AFG DX 28-80 mm lens of de AFS DX 18-70 mm lens ? En waarom ?

    Er is immers behoorlijk wat prijsverschil tussen beide lenzen.

  • #2
    I want to come in Belgium next week and I want to buy from there an EOS 300D . Can you help me to indicate a good shop (also in view of the price )?
    I will stay in the area of Mechellen

    Comment


    • #3
      kzou gaan voor de 18-70, er staat wel de lichtgevoeligheid niet bij... aangezien een kitlens zal het wel ongeveer hetzelfde zijn. maar met 18 hou je digitaal nog een groothoek en bij 28 niet.

      Comment


      • #4
        Ik ken nu niet echt veel van ervan, maar ik meen toch te weten dat die groothoek (28 versus 18) heel wat verschil zou moeten maken. Welke te kiezen ? Hangt er dus kompleet van af of die extra grote groothoek voor jouw gebruik een meerwaarde is. Dat verschil 70mm - 80mm aan tele kant is echt klein. In de aanname dat de kwaliteit van de objectieven dezelfde is (vervorming / lichtgevoeligheid dus waarde van max diafragma) is die super-groothoek dus het belangrijkste verschil.
        PS. Is wel nuttig om eens even uit te vissen wat nu het verschil is tussen AFG en AFS objectieven. Wellicht kan iemand anders dit helpen uitklaren.
        HTH
        ---
        darix
        afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
        D70s

        Comment


        • #5
          Kijk hier maar eens.
          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=44815&SearchTerms=,18-70
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            je hebt geen groothoek meer met 28 mm

            je zit met een D70 met een verlenginsfactor van 1.4 geloof ik? dat is dus 40mm bijna, niet veel groothoek aan hé. 18 * 1.4 = 25mm, dat is een al wat intressantere groothoek.

            Comment


            • #7
              Thanks !
              En wat is het verschil tussen een AFG en een AFS lens ?

              Comment


              • #8
                AFG- heeft geen diafragmaring (ook niet nodig op D70 want deze stel je electronisch in. Op oudere nikon toestellen heb je een probleem)

                AFS- "auto-focus-silent wave" De Autofocus is heel erg stil en veel sneller omdat er een motortje in de lens zit ipv dat je body de AF moet regelen.

                Ik zou overigens ook voor de 18-70 gaan en er ooit een 70-200 of iets dergelijks bijkopen. Met 2 lenzen kom je dan een heel eind.


                Edwin
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G

                  Een uiterst veelzijdig objectief door het uitgekiende zoombereik, waarmee zowel portretten als wijdse landschappen prima tot hun recht komen. Speciaal ontwikkeld voor digitale reflexcamera's uit de Nikon D-serie. De kwaliteit van dit objectief wordt onderstreept door toepassing van 3 ED-glas lenselementen en een asferisch lensdeel, alsmede een Silent Wave Motor voor fluisterstille en supersnelle scherpstelling.

                  bron: nikon.be

                  Comment


                  • #10
                    Ik denk dat de AFS DX 18-70 mm van een veel betere kwaliteit is. Daarnaast heb je ook een redelijk echte groothoek, ttz. 18 x 1.5=27 mm. Nu weet ik niet wat het prijsverschil is met de andere maar ik denk dat je snel spijt zult hebben dat je niet voor de quasi 28 mm hebt gekozen.

                    Comment


                    • #11
                      De 28-80 lens is een prut lens, een lens gemaakt van petfles plastic.
                      Alleen geschikt als pennenbakje.
                      Hij is goedkoop omdat het een slechte lens is.
                      Iedereen wil er vanaf, per kilo te koop.
                      Volgens mij ben ik duidelijk genoeg.
                      De 18-70 is stukken beter.
                      Kijk maar op de site www.kenrockwell.com.
                      Die heeft het lensje getest.

                      De 18-70, ja duurder, ja beter....en veel stiller en sneller.

                      Brenzef.

                      Comment


                      • #12
                        ik heb zelf de kit met de 18-70 lens en ben der erg tevreden over ..
                        als je graag is probeert mail eens en kom die gewoon is effe uitproberen ....(ik vond geen mail adres van jou)

                        Comment

                        Working...
                        X