Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Bouchout + Update Z/W

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel van Bouchout + Update Z/W

    In de Nationale Plantentuin Meise
    Keizerin Charlotte woonde er, lang geleden.
    Kasteel heeft roots tot de 12de eeuw.
    40mm
    f11
    1/350
    iso200
    mvg,
    Eddy







    Last edited by eddy007; 30 mei 2013, 16:10. Reden: update z/w
    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Kasteel van Bouchout

    Mooi kasteel, ik zie zo die ridders de wacht houden. Eddy, kun je die binnenin ook bezichtigen ? Maar misschien is die nog bewoond.
    En heb je ook een foto domeinsoverzicht ?

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Bouchout

      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      Mooi kasteel, ik zie zo die ridders de wacht houden. Eddy, kun je die binnenin ook bezichtigen ? Maar misschien is die nog bewoond.
      En heb je ook een foto domeinsoverzicht ?
      Bezoek deze site eens.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Bouchout

        Mooi Eddy, heb de foto eens binnengehaald en de schaduwen 30% opgelicht. Ik vindt hem dan nog beter.
        Groetjes.

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel van Bouchout

          HDR?

          Mooi kasteel, HDR is echter niet mijn smaak, maar daar kan jij niets aan doen

          edit, zie net je exif, kan dus geen hdr zijn. Misschien de hooglichten wat teveel opgehaald?
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel van Bouchout

            HDR of geen, het oogt in ieder geval HDR-achtig.
            Ik kan het wel smaken, ook al is het wat fel/hard, als je begrijpt wat ik bedoel.
            Zelf zou ik gezocht hebben naar een compo waar het kasteel wat minder centraal staat, als dit al mogelijk was natuurlijk.
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel van Bouchout

              Bedankt Eddy.

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel van Bouchout

                Een fotograaf laat op een gegeven moment zijn identiteit beelden. Wel verrast het mij dat je voor dit kleurverloop(kleurtoning) koos, want zoals eerder al aangehaald nu HDR-achtig overkomt en als ik het bekijk zitten er ook 3 foto in, maar het kan ook een bewerking zijn en dan heb je het goed gedaan.
                Als ik heel eerlijk ben, heb ik een paar foto's bekeken die er op het net tevinden zijn van dit kasteel, en jij toont hier een eigen creatie die ik nergens tegenkwam. Hiervoor compliment. Het oplichten zou ik persoonlijk niet doen, want dan verliest het zijn identiteit zoals bedoeld. Licht je hem op krijg je wel meer detail en in datgene wat zich achter de ramen afspeelt en wordt het wat zonniger, maar dan is de duistere kant van het beeld weg. Het is natuurlijk uw eigen keuze

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel van Bouchout

                  Mooi eddy
                  mvg jako
                  Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                  jako

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel van Bouchout

                    Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                    Een fotograaf laat op een gegeven moment zijn identiteit beelden. Wel verrast het mij dat je voor dit kleurverloop(kleurtoning) koos, want zoals eerder al aangehaald nu HDR-achtig overkomt en als ik het bekijk zitten er ook 3 foto in, maar het kan ook een bewerking zijn en dan heb je het goed gedaan.
                    Als ik heel eerlijk ben, heb ik een paar foto's bekeken die er op het net tevinden zijn van dit kasteel, en jij toont hier een eigen creatie die ik nergens tegenkwam. Hiervoor compliment. Het oplichten zou ik persoonlijk niet doen, want dan verliest het zijn identiteit zoals bedoeld. Licht je hem op krijg je wel meer detail en in datgene wat zich achter de ramen afspeelt en wordt het wat zonniger, maar dan is de duistere kant van het beeld weg. Het is natuurlijk uw eigen keuze
                    Nog donkerder maar met een verrassend identiek camerastandpunt:
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel van Bouchout

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Nog donkerder maar met een verrassend identiek camerastandpunt:
                      http://farm3.static.flickr.com/2474/...f057115e_o.jpg
                      Die had ik nog niet gezien. Bedankt! Donkere tinten bij dit soort kastelen geven iets mystieks aan het beeld

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel van Bouchout

                        Het is één opname en ik heb me wat geamuseerd in CS6 met lagen en maskers om wat meer structuur in het kasteel te brengen.
                        Ik heb nu ook een Z/W versie gemaakt en geplaatst, 't is toch geen weer om te fotograferen.
                        Normaal bewerk ik mijn foto's niet zo fel maar je reacties zijn interessant.
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel van Bouchout

                          Voorkeur voor zw/w.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteel van Bouchout

                            Mijn voorkeur gaat toch naar de kleuren versie

                            mvg jako
                            Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                            jako

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kasteel van Bouchout

                              De zw/w vindt ik beter Eddy.
                              Mvg.

                              Comment

                              Working...
                              X