Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitzo statief video kop vewijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gitzo statief video kop vewijderen

    Hallo,

    ik heb een Gitzo 3530LS statief, waarop vroeger altijd een Realy Right Stuff balhoofd stond gemonteerd. Enkele maanden terug heb ik dat echter vervangen door een Manfrotto videohoofd. Nu wil ik terug het balhoofd erop zetten maar, je raadt het nooit ik krijg de videkop er niet meer af, hoe hard ik ook probeer. Nochtans heeft het videohoofd er slechts enkele maanden opgezet, werd niet blootgesteld aan slechte weersomstandigheden of dergelijke zaken. Ik heb gewoon helemaal geen idee hoe ik het eraf kan krijgen. Ik zet allebei de schroeven van het videohoofd dicht, en probeer dan aan de basis van het videohoofd tegen wijzerzin te draaien. Het hoofd draait wel (vrij soepel) mee, maar komt niet los (ik kan de schroeven van de videokop echt niet verder vastzetten).

    Iemand een idee?











    Alvast bedankt!
    (sorry voor de crappy pictures, heb ze met de gsm genomen)

  • #2
    Re: Gitzo statief video kop vewijderen

    Heb je dat kleine imbusboutje onderaan (te zien op de laatste foto) losgedraaid? Ziet er op de foto niet echt los uit maar moeilijk te beoordelen. Verder: kop goed aandraaien en een klop op de hendel geven in de juiste richting. Die klop is belangrijk: traag losdraaien gaat meestal niet goed.

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Gitzo statief video kop vewijderen

      Ik ben het niet zeker, maar is het niet mogelijk om op die onderste verchroomde moer
      een platte sleutel te gebruiken om deze los te maken ?

      Comment


      • #4
        Re: Gitzo statief video kop vewijderen

        Bedankt voor de tips archi en demeyreg.
        Had ook al ergens gelezen dat je moest kloppen op de hendel. Eerdere pogingen op dat gebied waren niet succesvol. Bij een nieuwe klop (niet eens zo hard) deze avond ging de kop echter onmiddellijk los. Inderdaad, met veel kracht proberen eraan te sleuren levert blijkbaar niets op, maar een korte tik tegen de hendel werkt wel. Oef ;-)

        Comment

        Working...
        X