Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Big Eyezzzzzzz... + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Big Eyezzzzzzz... + update

    Deze mooie ogen keken me aan vanuit de groene plantjes... Wat vinden jullie er van?


    150mm - f/6.3 - 1/100 - ISO 100

    Update:



    Groetjes
    Roeliee
    Last edited by Roeliee; 29 mei 2013, 08:35. Reden: Update geplaatst!
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Big Eyezzzzzzz...

    Dit doorbreekt voor mij de saaiheid van de meeste insectenfoto's. !
    Je mag nog wel even kijken naar het histogram.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Big Eyezzzzzzz...

      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Dit doorbreekt voor mij de saaiheid van de meeste insectenfoto's. !
      Je mag nog wel even kijken naar het histogram.
      Bedankt voor je toffe reactie! Zelf wist ik nog niet hoe met een histogram te werken. Ik heb het dan eens opgezocht, en naar wat ze daar vertelden, heb ik foto aangepast. Ikzelf vind hem inderdaad nog beter zo. Is het zo dat je bedoelde? Of zit ik er volledig naast? Bedankt voor je tipç

      Groetjes
      Roeliee
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #4
        Re: Big Eyezzzzzzz...

        Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
        Bedankt voor je toffe reactie! Zelf wist ik nog niet hoe met een histogram te werken. Ik heb het dan eens opgezocht, en naar wat ze daar vertelden, heb ik foto aangepast. Ikzelf vind hem inderdaad nog beter zo. Is het zo dat je bedoelde? Of zit ik er volledig naast? Bedankt voor je tipç

        Groetjes
        Roeliee
        Je zit helemaal in de goede richting.
        De volgende stap kan zijn dat je de (geringe) groenzweem nog verwijdert.
        Kijk maar eens op de monddelen van het insect.
        Pas op echter, niet elke methode van zweemverwijderen geeft een goed resultaat.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Big Eyezzzzzzz...

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Je zit helemaal in de goede richting.
          De volgende stap kan zijn dat je de (geringe) groenzweem nog verwijdert.
          Kijk maar eens op de monddelen van het insect.
          Pas op echter, niet elke methode van zweemverwijderen geeft een goed resultaat.
          Dan heb ik goed gelezen Bedankt! Je hebt wel gelijk van die kleurzweem, alleen heb ik nog niet gevonden hoe dit te verwijderen met Aperture... zal ik eens moeten opzoeken of dit wel al kan! Bedankt voor je tips en hulp bij deze foto! Daar heeft een mens nu eens iets aan si!

          Groetjes
          Roeliee
          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

          Comment


          • #6
            Re: Big Eyezzzzzzz...

            Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
            Dan heb ik goed gelezen Bedankt! Je hebt wel gelijk van die kleurzweem, alleen heb ik nog niet gevonden hoe dit te verwijderen met Aperture... zal ik eens moeten opzoeken of dit wel al kan! Bedankt voor je tips en hulp bij deze foto! Daar heeft een mens nu eens iets aan si!

            Groetjes
            Roeliee
            Ook in Aperture kan dat. Kijk maar eens bij White Balance. Eventueel eerst
            opzoeken bij Add Adjustment. En dan met de pipet aan het werk.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Big Eyezzzzzzz...

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Ook in Aperture kan dat. Kijk maar eens bij White Balance. Eventueel eerst
              opzoeken bij Add Adjustment. En dan met de pipet aan het werk.
              Ik heb het net eens geprobeerd, zonder al te veel succes. Veel verandert er niet aan het groene in het oogje, enkel het achtergrondgroen wordt iets "witter". Moest er iemand toch in slagen, doe maar gerust
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

              Comment


              • #8
                Re: Big Eyezzzzzzz...

                De eventueel aanwezige zweem stoort mij niet echt hoor, wel de toch duidelijk aanwezige ruis en die sensorvlek (als je van het rechteroog van de vlieg recht naar boven gaat, tegen het kader).
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Big Eyezzzzzzz...

                  toffe fottoo
                  heel toffe fottoo!
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Big Eyezzzzzzz...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    De eventueel aanwezige zweem stoort mij niet echt hoor, wel de toch duidelijk aanwezige ruis en die sensorvlek (als je van het rechteroog van de vlieg recht naar boven gaat, tegen het kader).
                    Groetjes
                    De ruis is jammer genoeg een van de nadelen aan m'n huidig toestel...vanaf het iets "donkerder" wordt of ik durf mijn ISO boven 200 te zetten, heb ik er al last van... Maar vind het hier nog redelijk meevallen. Het beestje zat dan ook diep in het groen weggestopt Sensorvlek nu ook opgemerkt, heb wel goed moeten kijken! Toch bedankt!

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    toffe fottoo
                    heel toffe fottoo!
                    Bedankt!
                    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                    Comment


                    • #11
                      Re: Big Eyezzzzzzz...

                      Ik vind het heel aansprekend, aangenaam om er naar te kijken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Big Eyezzzzzzz...

                        prachtig moment. Is het een libel?
                        Running is a way of living..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Big Eyezzzzzzz...

                          Heel originele compositie ! Ook mij stoort de minimie groenzweem niet. De update kan me het meest bekoren.

                          Mvg John
                          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Big Eyezzzzzzz...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                            Ik heb het net eens geprobeerd, zonder al te veel succes. Veel verandert er niet aan het groene in het oogje, enkel het achtergrondgroen wordt iets "witter". Moest er iemand toch in slagen, doe maar gerust
                            Wat mij dus voor ogen stond:
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Big Eyezzzzzzz...

                              Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik heb het eens opgezocht op google en blijkbaar was het een rode waterjuffer!

                              Plaatwerker: Bedankt voor je update op mijn foto! Ziet er inderdaad nog net iets beter uit zo! Zo heb ik nu een voorbeeld om zelf aan te slag te gaan en te weten naar waar toe te gaan! Bedankt!
                              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                              Comment

                              Working...
                              X