Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gisteravond sinksenfoor geweest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gisteravond sinksenfoor geweest

    Gisteravond nog even langs sinksenfoor geweest om wat te fotograferen ,het was er redelijk druk maar toch een paar foto's kunnen maken ,





    Bedankt voor het kijken
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: gisteravond sinksenfoor geweest

    Moeilijk te beoordelen op het beeld zelf. Geen exif te zien, of ik heb het verkeerde programma Ik kan zo ook natuurlijk niet zien of je een statief hebt gebruikt
    Jammer dat je er niet was in het blauwe uurtje, wat met foto 1 zeker apart was geweest.

    Comment


    • #3
      Re: gisteravond sinksenfoor geweest

      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
      Geen exif te zien [...] Ik kan zo ook natuurlijk niet zien of je een statief hebt gebruikt
      Staat dat tegenwoordig in de exif?? Ik leer alle dagen bij
      http://www.catchlight.be
      Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
      https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

      Comment


      • #4
        Re: gisteravond sinksenfoor geweest

        Beelder

        de bovenste foto is gemaakt op statief ,maar ik zal hier sevens even de de exif bijzetten hoor ,
        foto 1 :
        AWB
        ISO 200
        18 MM
        1,3 EV
        F10
        1/2
        Spotmeting
        nikon D 90
        Lens ; AF-S DX VR ZOOM-NIKKOR 18-105 MM F 3.5
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #5
          Re: gisteravond sinksenfoor geweest

          Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
          Staat dat tegenwoordig in de exif?? Ik leer alle dagen bij
          Langere sluitertijden wel, toch? Maar je moet natuurlijk wel mijn opmerking proberen te begrijpen. Ik bedoel als je het er even bij verteld
          Last edited by Beelder; 27 mei 2013, 15:55.

          Comment


          • #6
            Re: gisteravond sinksenfoor geweest

            Hey Beelder

            Ja dit staat in de exif natuurlijk ,ik gebruik hier het programma iphoto van apple ,en ik begrijp je vraag en je opmerking heel goed ,
            vindt het heel fijn dat je de moeite neemt om te reageren op mijn foto's .
            en leren doe je elke dag als je met fotografie bezig bent dit is een leerproces dat nooit ophoudt .
            heb hier bewust voor lange sluitertijd gekozen .
            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

            Comment


            • #7
              Re: gisteravond sinksenfoor geweest

              Jaja, ik was ermee aan het rammelen.

              On topic: ik mis iets statisch bij de eerste foto. Iets om me aan vast te houden, een referentie.
              De tweede foto heeft een origineel standpunt maar ik ben niet overtuigd van de scherpte.

              Gr, V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

              Comment


              • #8
                Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Hey Beelder

                Ja dit staat in de exif natuurlijk ,ik gebruik hier het programma iphoto van apple ,en ik begrijp je vraag en je opmerking heel goed ,
                vindt het heel fijn dat je de moeite neemt om te reageren op mijn foto's .
                en leren doe je elke dag als je met fotografie bezig bent dit is een leerproces dat nooit ophoudt .
                heb hier bewust voor lange sluitertijd gekozen .
                Bedankt maat! Maar ik had hem gekopieerd, en kon hem niet zien, vandaar mijn vraag Ik bedoelde natuurlijk of je het even wilde vermelden -statief of niet- en aan de langere sluitertijden moet het vanzelfsprekend zijn, voordat er hier nog personen zijn die lollig en intelectueel willen overkomen Ga eens even aan de slag met je instellingen en ik kom er zeker nog op terug. Respect voor je werk, dat is zeker bij mij altijd een vooropgestelde inzake fotograferen.

                Comment


                • #9
                  Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                  ISO 200 - Hier had ik hem naar beneden gehaald tot 100/ Sluitertijd zou ik hebben gekozen tot 1(max. 2 sec.)/ tussen f10 en f14 zit je goed/ Met matrix pak je meer verspreid special effects in het draaiende deel(keuze van de fotograaf) Tip: probeer ook eens een foto met je witbalans op kunstlicht, soms geeft het een spectaculair effect.

                  Dit zijn mijn ervaringen, maar probeer rustig te experimenteren, en ontwikkel je eigen beeld.

                  Foto 1: Voor mij iets teveel beweging(sluitertijd)
                  Foto 2: Goede compositie Maar je merkt dat er wat scherpte ontbreekt.

                  Let op, neem ook ervaringen van anderen hier mee, die anders kunnen zijn dan mijn advies
                  Succes maat

                  Comment


                  • #10
                    Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                    2 toffe niet alledaagse foto's.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                      Hey Beelder

                      Mijn nikon d 90 begint maar vanaf iso 200 ,maar toch bedankt voor je reactie en ga deze dan eens proberen volgende week met jou voorgestelde sluitertijd .
                      het spelen met de witbalans had hier zekers ook natuurlijk kunnen doen ,maar heb daar echt niet aan gedacht .
                      Beelder bedankt voor je advies .
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                      Comment


                      • #12
                        Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                        Aan iedereen die reactie op mijn foto's heeft gegeven hartelijk bedankt voor de gegevens tips en opmerkingen .

                        Groetjes

                        Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #13
                          Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                          in de eerste foto zie je nu enkel en alleen bewegende delen.
                          het was fijn geweest als hier ergens een vast referentiepunt had in gestaan.
                          een voorbeeldje van wat ik bedoel zie je hier
                          een pessimist is een optimist met ervaring.
                          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                          Pentax k-3II en nog meer glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: gisteravond sinksenfoor geweest

                            vind ik leuke foto's
                            1. zelfs zonder onbeweegelijke delen. Een beetje abstract.
                            2 ik volg de anderen qua origineel standpunt en onscherpte

                            je foto's mogen groter hoor (max ...euh ... 1024 px langs de langste zijde - Liefst 900 voor de foto's in portretstand)

                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment

                            Working...
                            X